Změna designu je v kurzu. Nový obal představila Mattoni, Hollandia, Kofola i Starobrno či Birell

Žena vkládá do regálu s nápoji průhlednou plastovou lahev s minerálkou. ORION PRODUCTION / Shutterstock.com

Mnohé české značky potravin a nápojů se v poslední době rozhodly projít změnou a překvapit své zákazníky zcela novými obaly a etiketami. Redesignem si tak prošly například jogurty Hollandia, piva Starobrno i nealko piva Birell, limonády Kofola nebo minerálky Mattoni Esence. Proč se značky převlékají do nového a co na změnu říkáte? Srovnání původních a nových designů najdete ve fotogalerii v článku. 

Přečtěte si také

Lidl prodával „tajemné balíčky“ za směšnou cenu, někteří zákazníci na nich brutálně vydělali

Mattoni Esence

Pod tímto názvem najdete v regálech obchodů jedinečné ochucené minerální vody bez cukru a sladidel, od nedávné doby však v novém kabátu. Společnost Mattoni se totiž rozhodla méně sladkou řadu odlišit od svých klasických minerálek, které se prodávají v zelených PET lahvích. Vody Esence jsou tak nově dostupné ve světle modrých lahvích. Změnou prošel i vzhled etiket.

„Design nového obalu je založen na čistotě a jednoduchosti, aby co nejlépe reflektoval lehkost a přirozenou chuť, které jsou v DNA Esence. Světle modrá barva lahve zdůrazňuje čisté přírodní složení a nové subtilní etikety na první pohled ukazují, co se skrývá uvnitř,“ vysvětlil za Mattoni autor nového obalu, designér Marek Mikovec.

Spolu s přebalem představila Mattoni i novou osvěžující příchuť Esence yuzu & okurka, která doplnila stávající příchutě citron, pomeranč, jablko & máta a malina.

Hollandia bílé i ochucené jogurty

Na moderní, lehčí a minimalističtější vzhled vsadila i oblíbená značka selských jogurtů. Tímto krokem chce zákazníkům srozumitelně ukázat, že stejnou čistotu a jednoduchost jako v použitých surovinách a kvalitě najdou i uvnitř kelímků. 

„Novou podobou jsme chtěli dokázat, že byť zůstáváme věrní tradici a osvědčeným recepturám, nebojíme se být trendy a moderní. Poslední změnou prošly naše obaly před osmi lety a myslím, že dozrál čas se opět trochu posunout,“ sdělil ke změnám vizuálu marketingový manažer značky Hollandia Jaroslav Semerák. Nový přebal postupně dostanou všechny bílé i ochucené varianty jogurtů

Světle modré PET lahve s bílými etiketami Mattoni Esence Mattoni

Birell nealko piva

Ovocné Birelly u nás patří k populárním značkám nealko pivních mixů, jejichž obliba všeobecně rychle stoupá. Každý rok Birell představuje nové příchutě nebo řady (letos například pivní mixy Active s kofeinem a vitamíny), proto se je rozhodl vizuálně sladit a ukázal novou, modernější identitu, která podtrhuje svěžest nápojů a kvalitu jejich ingrediencí.

„U nealko radlerů reprezentuje moderní a prémiový design šťavnatost a svěžest. Neochucené varianty zase výrazněji znázorňují některé použité suroviny, tedy ječmen a chmel té nejvyšší kvality. Pod značkou Birell spotřebitelé najdou stále ta stejná prvotřídní nealkoholická piva a radlery plné osvěžující ovocné chuti, na které jsou zvyklí a které milují, jen v novém atraktivním kabátu,“ uvedl Oliver Jáchymovský, Senior Brand Manager značky Birell.

Se změnou designu dochází také ke změnám v balení. Značka chce většinu svých nápojů nabízet v praktických plechovkách. O svou lahvovou variantu tak například přijdou neochucené varianty Birell IPA a Birell Za studena chmelený, které již budou k dostání pouze v plechovce.

Starobrno

Do nového se nedávno převlékly i pivní lahve Starobrno. Hlavní slovo dostal v rámci redesignu etiket především červený erb s dvouhlavým orlem, který vychází ze symbolu městské části Brno-střed, kde se Starobrno vaří již od svého založení v roce 1872.

„To by nám do budoucna mělo pomoci v konzistentní komunikaci směrem k zákazníkům. Zároveň pro nás bylo důležité, aby nový design poukazoval na naši historii a silně nás pojil s brněnským regionem, ze kterého pocházíme a na který jsme hrdí,“ komentovala změnu Michala Jetelinová, brand manažerka značky Starobrno, uvedl iDNES.

Zelené skleněné láhve s etiketami Starobrno a výrazným červeným znakem Brna Starobrno/Heineken

Kofola

Vizuální změna Kofoly nemusí být na první pohled tolik patrná, při bližším zkoumání si ale můžete povšimnout, že nový přeliv dostala nejen oranžová barva, která je nyní sytější, ale také font textu i logo s lístkem lékořice. Záměrem nového designu bylo osvěžení a zjednodušení brandu se zachováním charakteristických rysů, pro které je značka rozpoznatelná. 

O konečném vizuálu dokonce rozhodovali sami spotřebitelé. „V průzkumu se potvrdilo, že Kofola nemá zapotřebí radikální změnu, že má primárně zůstat Kofolou. Nemá jít o revoluci, ale přirozenou evoluci, díky které se Kofola posune směrem k aktuálnějšímu designu a který bude relevantní minimálně dalších 10 let,“ vysvětlila podobu nového loga Lenka Tenglerová, manažerka značky Kofola s tím, že lístek v logu nyní více připomíná srdíčko. Protože Kofola vždy byla, je a bude o lásce.

Zdroje: Mattoni, Plzeňský Prazdroj, Heineken, Kofola, iDNES, Svět balení, Kupi