Společnost BILLA rozšiřuje svůj projekt „NEJSME K ZAHOZENÍ“ o novou nabídku tříkilových tašek s ovocem a zeleninou za 49 korun. Tyto tašky obsahují produkty, které by jinak byly vyřazeny jako odpad. Tento krok, který má za cíl snížit množství potravinového odpadu, se po úspěšném pilotním testování rozšířil do všech prodejen BILLA. Zároveň řetězec PENNY pokračuje ve svém projektu „Neplýtváme s PENNY“, v němž zákazníkům nabízí 50% slevy na potraviny, které se blíží ke konci své trvanlivosti. A co ostatní obchodní řetězce?
Společnost BILLA přichází s novým konceptem, jak bojovat proti plýtvání potravinami a snížit množství potravinového odpadu ze svých prodejen. Pod názvem „NEJSME K ZAHOZENÍ“ nabízí zákazníkům tříkilové tašky plné ovoce a zeleniny, které sice již nesplňují standardy pro umístění do regálů, ale stále jsou vhodné ke konzumaci. Ovoce a zelenina v těchto taškách jsou určeny k okamžité spotřebě. Často se jedná o plody ve vyšším stupni zralosti, které by za normálních okolností byly z prodeje vyřazeny.
„Své upotřebení může nicméně tato zelenina a ovoce stále najít při přípravě teplých pokrmů, salátů nebo nápojů k doplnění vlákniny. Zákazníkům nabídneme tyto produkty ve tříkilových taškách s výraznou slevou a věříme, že jimi pomůžeme ještě více redukovat potravinový odpad z našich prodejen,“ uvedla v tiskové zprávě Dana Bratánková, vedoucí korporátní komunikace BILLA ČR.
Tento koncept bude nyní zaveden na všech prodejnách BILLA a tašky budou dostupné i pro zákazníky e-shopu BILLA za stejnou cenu.
Také řetězec PENNY inovativně přistupuje k redukci potravinového odpadu a zároveň nabízí zákazníkům možnost výhodného nákupu.
Petr Baudyš, vedoucí oddělení kvality PENNY, zdůrazňuje, že zákazníci mají velký zájem o úsporná a ekologická řešení. „Proto přemýšlíme nad dalšími inovacemi, které bychom mohli rychle a jednoduše na prodejnách zavádět. Novinky jsou výhodné pro obě strany. Zákazníci mohou nakoupit ještě výhodněji nad rámec aktuálních slev a my prodáme potraviny, které by jinak přišly nazmar,“ uvedl v tiskové zprávě.
V rámci tohoto projektu jsou výhodné balíčky rozšířením spolupráce s Nesnězeno. PENNY jako jediný řetězec v Česku nabízí podobné služby ve 200 prodejnách. Tyto balíčky jsou nově dostupné i pro ty, kteří nepoužívají mobilní aplikaci, a to od 19. 4. ve 221 obchodech, kde si je mohou zákazníci zakoupit přímo na místě.
Balíčky, které jsou k dispozici za cenu 79 Kč, obsahují pečivo z předchozího dne, ovoce a zeleninu, mléčné produkty a uzeniny s blížícím se datem spotřeby. Hodnota zboží v balíčku přitom minimálně dosahuje dvojnásobku prodejní ceny, což znamená, že zákazník získává alespoň 50% slevu. Díky dosavadním pozitivním zkušenostem PENNY očekává, že o tyto balíčky bude mezi spotřebiteli velký zájem.
Dalším úsporným projektem je „Rohlík na strouhanku“, který se zaměřuje na využití staršího pečiva. Neprodané rohlíky jsou baleny po 10 kusech a prodávány za 13,50 Kč pro domácí výrobu strouhanky, přičemž cena staršího pečiva je přibližně poloviční oproti strouhance z obchodu. Petr Baudyš v tiskové zprávě vysvětluje, že v minulosti bylo domácí zpracování suchého bílého pečiva na strouhanku běžné, avšak dnes zákazníci preferují kupovat jen tolik, kolik spotřebují, což znamená méně potravinových zbytků.
V prodejnách Albert se od října loňského roku můžete setkat s Menu Boxy, které obsahují vše potřebné k přípravě vybraných jídel. V každém balíčku najdete čerstvé ingredience, jako je zelenina, ovoce a koření, které jsou přesně odměřené pro přípravu pokrmu jako lasagne, chili con carne, dýňová polévka nebo musaka. Balíčky jsou navržené na čtyři porce a každý z nich zahrnuje i podrobný recept. Menu Boxy představují ideální řešení pro ty, kteří chtějí šetřit čas a peníze a přitom si užívat zdravé a lahodné domácí jídlo.
Projekt „S Lidlem šetříme jídlem“, který se zaměřuje na boj proti plýtvání potravinami, se v březnu minulého roku dočkal rozšíření. Původní prodejní bedýnky s ovocem a zeleninou byly nahrazeny ekologickými papírovými taškami. Pro snadnější dostupnost byl přesunut také stojan, ve kterém jsou tyto tašky umístěny. Zákazníci nyní najdou tento stojan na prodejní ploše, poblíž pekárny. Tato změna usnadňuje nákupy a přispívá k ochraně životního prostředí.
Zdroj: BILLA, PENNY, Albert, Lidl, Kupi