Co plánují řetězce do nového roku? Rozšíření nabídky, rekonstrukce i nové prodejny

Žena s malou dcerou nakupuje v supermarketu bbernard / Shutterstock.com

Rok 2024 už je téměř u konce a mnozí už určitě přemýšlí, co asi přinese ten příští. V oblasti nakupování jsme to zjistili za vás. Podívejte se, jaké novinky plánují oblíbené řetězce na rok 2025.

Přečtěte si také

Je vám líto vyhazovat pěkný balicí papír po rozbalení dárků? 8 způsobů, jak ho ještě využít

Lidl otevře první outletovou prodejnu

Společnost Lidl své prodejny pravidelně modernizuje, nezapomíná ani na otevírání nových a přesně to plánuje dělat i v příštím roce. „Již nyní můžeme prozradit, že na začátku ledna otevřeme naši první outletovou prodejnu Lidlu v České republice, a to v pražském retail parku ve Štěrboholech,“ sdělila pro Kupi mluvčí společnosti Lidl Eliška Froschová Stehlíková.

Lidl si udělal průzkum a zjistil, že zákazníci nejraději nakupují základní potraviny, jako je mléko, vejce či máslo a v oblibě mají také XXL varianty výrobků, proto řetězec plánuje v tomto ohledu zákazníkům i nadále nabízet atraktivní ceny.

U zákazníků se zvyšuje také zájem o potraviny bez přidaných konzervačních látek a produkty s označením High Protein. „Evidujeme též vzrůstající zájem o tzv. ‚convenience‘ produkty, tj. produkty již určitým způsobem předpřipravené, tedy snazší a rychlejší při následném dokončení (dovaření),“ vysvětluje mluvčí Lidlu. Zákazníci se tak mohou těšit na své nejoblíbenější produkty i nadále a možná se dočkáme i většího výběru.

Tesco plánuje rozšíření nabídky i podporu lidí v nouzi

Společnost Tesco chystá v novém roce rekonstrukce několika svých prodejen včetně obrovské prodejny v pražském Edenu. V únoru představíme po rozsáhlé rekonstrukci naši prodejnu v Čerčanech. Kompletní rekonstrukce čeká také naši významnou prodejnu v pražském Edenu, kde máme sídlo společnosti,“ sdělila pro Kupi za Tesco mluvčí Iva Pavlousková.

Tím nejzajímavějším je pravděpodobně rozšíření nabídky zdravých produktů, kterou ocení nejen zastánci zdravého životního stylu, ale také lidé s alergiemi a intolerancemi. „Velké plány máme v oblasti zdravého stravování, kde chceme posilovat tento sortiment a více v naší strategii zohledňovat aspekty zdraví české populace. Výrazně rozšíříme nabídku zdravé a speciální výživy, která uspokojí potřeby zákazníků s bezlepkovou, bezlaktózovou, veganskou či proteinovou dietou,“ prozradila Iva Pavlousková.

V neposlední řadě plánuje Tesco v rámci programu Správný start umožnit svým zákazníkům pomocí žetonů hlasovat o tom, jaké projekty zaměřené na děti a mladé lidi by měla společnost podpořit.

Mladá žena nakupuje v supermarketu ViDI Studio / Shutterstock.com

Kaufland plánuje rozvoj své značky

Kaufland nezůstává pozadu, také plánuje pokračovat s expanzí. Hned v únoru se otevře nová prodejna v Praze-Barrandově. Řetězec se soustředí na rozvoj svých privátních značek K-Classic a K-Mistři od fochu z Modletic! „Jako jediný řetězec v České republice máme vlastní masozávod, kde denně zpracováváme více jak 100 tun masa, popisuje pro Kupi Renata Maierl, mluvčí společnosti Kaufland.

Kaufland se zaměří také na zlepšení zákaznické karty Kaufland Card. „Plánujeme investice do našeho věrnostního programu Kaufland Card. Zákazník s námi v roce 2025 zažije opět něco nového. Kaufland Card bude slavit páté narozeniny, a tak bude nabitá výhodami pro zákazníky. Z pohledu rozsahu benefitů a hloubky budeme unikátní. Využijeme také nové komunikační nástroje. Obecně budujeme oblast nabídek šitých zákazníkům na míru,“ sdělila Renata Maierl.

Řetězec se zaměří také na dobročinné aktivity. Jednou z nich je „Milion pro“. „S otevřením každé nové prodejny rozdělíme během 3 let 1 milion korun na podporu komunitního života v daném městě a okolí,“ vysvětlila mluvčí Kauflandu. Kromě toho bude společnost i nadále podporovat mladé hokejisty, komunitní zahrady a pořádat sbírky, jako je například vánoční sbírka pro Světlušku, v rámci které se společně se zákazníky letos podařilo vybrat 21 milionů korun.

Albert rozšíří sortiment i dovážkovou službu

Řetězec Albert zahájil už v roce 2021 dovážkovou službu Albert online, která nejdříve fungovala pouze v Brně, poté se rozšířila i do dalších moravských měst. V příštím roce plánuje Albert další rozšiřování této služby do dalších měst. „Nově jsme v tomto roce navázali také partnerství se společností Foodora, v jejíž aplikaci si mohou zákazníci ve vybraných lokalitách rovněž objednat nákup z obchodů Albert s doručením domů, sdělil pro Kupi Jiří Mareček, ředitel komunikace obchodů Albert.

Zákazníci se mohou těšit také na rozšíření sortimentu podporujícího zdravý životní styl, o který je mezi zákazníky v posledních letech čím dál větší zájem. „Tuto nabídku tak v následujícím roce rozšíří nejen produkty rostlinné stravy, ale také produkty pro zákazníky s různými dietními potřebami nebo osoby se stravovacím omezením. Již nyní můžeme prozradit, že tento sortiment rozšíříme o novinky v sekci bezlepkových potravin, do kterého přibydou například bezlepkové sušenky, cereální tyčinky nebo snídaňové otrubové vločky. Řadu proteinových výrobků rozšíří například tvarohové dezerty v praktických kapsičkách a sušenky s vysokým obsahem bílkovin, prozradil Jiří Mareček.

Zákazníci v příštím roce ochutnají také nové příchutě ovocných sorbetů značky Nature’s Promise a značka Delicata se zase rozšíří o nové druhy čokolád.

Zdroj: Kupi.cz