Umělá inteligence místo lidí? Rossmann ukazuje, že to funguje

Žena na sedačce s telefonem v ruce simona pilolla 2 / Shutterstock.com

Některé obchody se snaží držet krok s aktuálními technologickými trendy a přicházet s novinkami, které zákazníkům usnadňují každodenní nákupy. Od skenerů kontrolujících zralost ovoce přes úklidové roboty až po chytré pokladny. Zatím nejnovější vychytávkou a zároveň prvotinou svého druhu u nás je virtuální asistentka, kterou představila drogerie Rossmann. S čím vám poradí?

Přečtěte si také

Přehled vánočních trhů v ČR: Co na nich koupíte a kde budou ty nejhezčí?

Rossi je poradkyní na každém kroku

Drogerie ROSSMANN spustila jako první drogerie na českém trhu službu virtuální asistentky. Od teď vám bude usměvavá červenovláska Rossi vždy po ruce. Stačí mít nainstalovanou aplikaci a pak už můžete nepřetržitě využívat jejích rad a tipů během nákupů online i v kamenných prodejnách.

Ačkoliv se jedná o pilotní projekt, již nyní má virtuální asistentka povědomí o veškerých produktech, které drogistický řetězec nabízí. Díky znalosti kompletního sortimentu vám poradí s výběrem produktů pro péči o pleť, hygienu nebo domácnost, a dokonce i s hledáním dárků pro vaše blízké, čímž vám ušetří čas.

Rossi je náš pilotní projekt. V současné době umí kdykoliv a kdekoliv poradit s výběrem produktů, které nejvíce odpovídají přáním a potřebám našich zákazníků. Na základě jejich zpětné vazby však neustále pracujeme na dalších inovacích, takže do budoucna určitě dojde k rozšíření možností, které bude Rossi schopna nabídnout, ať už půjde o informace o otevíracích dobách prodejen, dostupnosti produktů nebo například o věrnostním klubu Rossmánek,“ uvádí v tiskové zprávě Marcela Syrovátková, marketingová ředitelka ROSSMANN.

Prodejna Rossmann zvenku Magda Wygralak / Shutterstock.com

Rossmann využívá moderní technologie již delší dobu

Již delší dobu využívá německý prodejce drogerie vychytávky umělé inteligence při tvorbě newsletterů. Ty umí na základě nákupní historie doporučit zákazníkům produkty v akci na míru jeho potřebám. Virtuální asistentka Rossi zefektivňuje kroky Rossmannu na cestě za personalizací a posouvá pohodlí zákazníků při nakupování na novou úroveň.

COOP nainstaloval pokladny proti krádežím

Drogerie Rossmann není jediným řetězcem, který v Česku využívá výhod umělé inteligence. Technologickému trendu podlehl i COOP, který v minulosti nasadil samoobslužné pokladny. Ty přináší výhody na více frontách. Nejenže urychlují fungování obchodů a usnadňují nákupy, ale také zamezují potenciálním krádežím.

Někteří zákazníci mají tendence přelepovat kódy na produktech nebo zadávat na displeji zboží s mnohem nižší cenou, než je uvedeno na tom, které si skutečně vložili do košíku. Tomu se však rozhodl dát prodejce COOP sbohem, když na své prodejny nainstaloval speciální pokladny. Ty jsou vybaveny kamerami napojenými na umělou inteligenci, díky čemuž samy rozpoznají ovoce a zeleninu bez toho, aniž by ji musel zákazník zadávat ručně.

Zdroj: Kupi, Rossmann, COOP