Na český trh proniká nový řetězec drogerií. Co plánuje a jak na to reagují Rossmann a dm?

Prodejna Hebe OleksSH / Shutterstock.com

Na českém trhu s drogerií a kosmetikou je pořádně živo. Polský řetězec Hebe už má e-shop a tři prodejny v Praze, ale tím rozhodně nekončí – chystá se dál expandovat. Co plánuje a čím chce nalákat české zákazníky? A jak na jeho příchod reagují zavedené značky jako Rossmann a dm, které se snaží držet krok a přicházejí s vlastními novinkami?

Přečtěte si také

PENNY nechává zákazníky hlasovat o slevách. Co bude v letáku, můžete ovlivnit i vy

Hebe plánuje expanzi po ČR

O vstupu Hebe, polského prodejce s kosmetikou, na český trh jsme vás informovali už na začátku roku 2024. Ke svému online obchodu a třem prodejnám v Praze v obchodních centrech Centrum Černý most, Galerie Harfa a Arkády Pankrác nyní plánuje přidat další kamenné prodejny. V Polsku má přes 300 poboček.

„Ano, Hebe plánuje další expanzi na trhu v České republice, a to v Praze, ale i v dalších městech. Naším cílem je otevřít do konce roku dva nové obchody,“ potvrdilo Kupi v půlce listopadu polské PR oddělení Hebe. Třetí prodejnu stihl řetězec otevřít v OC Arkády Pankrác ke konci listopadu. Podle našich informací mělo dojít k otevření třetí pobočky už v říjnu, ale realizace se protáhla.

„Pokud jde o naše očekávání, vidíme na českém trhu značný potenciál, a proto zde chceme rozšiřovat naši působnost a přizpůsobit naše prodejny a nabídku lokálním potřebám. Usilujeme o vytvoření silného a trvalého vztahu s českými spotřebiteli a zlepšení našeho postavení,“ napsalo nám Hebe.

V roce 2023 se pohybovaly celkové tržby Hebe okolo 469 milionů eur, tedy 12 miliard korun, a společnost vykázala meziroční nárůst o 31 %. V Česku chce nabídnout alternativu k zavedeným sítím drogerií a kosmetických obchodů.

„Náš sortiment zahrnuje široký výběr v oblasti péče o pleť, vlasy a make-up, obsahuje oblíbené asijské značky z Japonska a Koreje, osvědčené a účinné receptury, renomované a důvěryhodné značky a také luxusní vůně,“ láká Hebe.

Obchod Hebe zvenku Robson90 / Shutterstock.com

Rossmann má Avon a chystá další novinky

Jednou ze zásadních novinek, kterou představil Rossmann v roce 2024, je zařazení produktů značky Avon.

„Produkty Avonu v síti drogerií Rossmann nabízíme od září letošního roku a jde o unikátní spolupráci se značkou, kterou si české zákaznice velmi oblíbily a znají ji už desítky let. Ve své historii poprvé se však Avon prezentuje v retailové síti a my jsme hrdí na to, že právě v síti drogerií Rossmann,“ řekla Kupi Rita Gabrielová, manažerka komunikace.

Hodnotit toto strategické partnerství z pohledu prodejních čísel se zatím německému řetězci nechtělo, ale zcela jistě se prý jedná o atraktivní obohacení sortimentu pro české zákazníky. V regálech Rossmannu najdou čeští zákazníci od Avonu pánské i dámské parfémy, dekorativní kosmetiku nebo péči o pleť. Jak Kupi zjistilo, do konce roku by drogerie měla představit další tři podobné novinky.

Co se týče expanze, do konce roku 2024 chce Rossmann otevřít 200. prodejnu v ČR. „Dva měsíce před koncem kalendářního roku 2024 naše expanze neutichá, nové prodejny otvíráme téměř každý týden a jejich počet už velmi brzy dosáhne avizovaných dvou set. Můžeme prozradit, že v prosinci otevřeme v Praze prodejnu, která bude mít některé nové prvky v oblasti dekorativní péče,“ prozradila Gabrielová.

Jak Rossmann reaguje na vstup polského Hebe na český trh? „Rozšiřování cenově dostupného sortimentu je trendem celého retailu, přestože tu mohou být rozdílné prodejní koncepty. Pro síť drogerií Rossmann je ověřeným konceptem opravdu široký sortiment, ve kterém si zákazníci mohou vybrat vše, včetně kvality za nižší cenu,“ reaguje na Hebe Gabrielová.

Maminka s holčičkou v drogerii Drazen Zigic / Shutterstock.com

Drogerie dm šlapou do WhatsAppu a Pinterestu

Také drogerie dm mají německého majitele. V současné době čítá česká prodejní síť 259 prodejen.

„Stejně jako dosud budeme prodejny otevírat tam, kde vidíme potenciál, a zavírat v místech, kde již příležitosti pro růst nejsou, popř. je přemístíme do vhodnějších lokalit. Spíše než na kvantitu se zaměřujeme na rozvoj stávající prodejní sítě a modernizaci našich prodejen, říká pro Kupi Jiří Peroutka, manažer komunikace dm.

Zajímavou novinkou z pohledu zákazníků je, že „dé-em-ko“ v létě spustilo firemní WhatsApp a v říjnu Pinterest. Tyto komunikační platformy a sociální sítě by měly pomoct s utužením vztahů se zákazníky.

„WhatsApp nám pomáhá nejen budovat komunitu našich zákazníků, ale také slouží jako efektivní nástroj pro zákaznickou podporu. Díky této platformě můžeme rychle a přímo komunikovat s našimi zákazníky a s předstihem s nimi sdílet novinky, fotky, videa, ankety a meme ze světa krásy a zdravého životního stylu. A naši zákazníci to vítají. Počtu 30 tisíc odběratelů jsme dosáhli o 2 měsíce dříve, než byl náš stanovený cíl,“ říká Peroutka.

Zatímco většina prodejců sází hlavně na Facebook a Instagram, dm se rozhodlo zařadit i Pinterest. „Tato platforma zaměřená na vizuální obsah se ukazuje jako ideální prostor pro atraktivní prezentaci produktů, zprostředkování praktických tipů a sdílení inspirativních příkladů dobré praxe,“ vysvětluje Peroutka. Za největší konkurenční výhodu dm považuje kombinaci konceptu dlouhodobých cen, rozmanité sortimentní nabídky nebo věrnostního programu dm active beauty.

Drogerie dm Karolis Kavolelis / Shutterstock.com

A jak reaguje dm na expanzi e-shopu a prodejen Hebe v ČR? „Konkurenci sledujeme a vnímáme ji zároveň jako jeden z faktorů, který nás motivuje k dalšímu rozvoji. Zdravá konkurence může přispět k inovacím a zkvalitňování služeb, což je v konečném důsledku prospěšné pro všechny zákazníky,“ uzavírá Peroutka.

O novinkách nejen z oblasti drogerie, kosmetiky a beauty vás bude Kupi i nadále informovat. Napište nám do diskuze, ve které síti drogerií nakupujete nejčastěji a proč. Rozhodují u vás ceny, příjemné uspořádání prodejen, věrnostní klub nebo něco jiného?

Zdroje: Kupi.cz