Česká spořitelna má nové designy virtuálních karet pro gamery, ČSOB nabízí vlastní potisk fyzické karty

Ruka přikládá platební kartu k platebnímu terminálu. PeopleImages.com - Yuri A / Shutterstock

Platební karta musí být především funkční, ale protože se jedná o věc, kterou lidé používají na denním pořádku, nabízí banky různé atraktivní designy. Česká spořitelna umožňuje od začátku listopadu gamerům vytvořit si virtuální kartu s motivy české populární hry Kingdom Come II, ale co nabídnout mají i ČSOB, KB, Moneta a další banky.

Přečtěte si také

Domácí zázvorový likér: Rychlý a snadný recept na elixír jako prevence proti všem chřipkám, nachlazením a virózám

„Spořka“ vydala karty s Kingdom Come II

Největší česká banka Česká spořitelna vydala v rámci spolupráce s největším českým herním studiem Warhorse Studios virtuální karty, na kterých jsou motivy připravované hry Kingdom Come: Deliverance II. Druhý díl středověké ságy, který se bude mj. odehrávat v 15. století v Kutné Hoře, vyjde 11. února 2025.

„Spolupráce s Warhorse Studios je pro nás dalším krokem v naplňování naší dlouhodobé strategie v oblasti gamingu a v podobných aktivitách chceme do budoucna pokračovat. Česká hra Kingdom Come: Deliverance II je mezi hráči velmi očekávaná a jsme rádi, že právě motivy z této hry mohou být na našich virtuálních kartách,“ řekl Kupi Lukáš Kropík z České spořitelny.

Tři herní vizuály virtuálních platebních karet se středověkými motivy ze hry Kingdom Come Česká spořitelna

Klienti banky z nadnárodní skupiny Erste si můžou vybrat nový vzhled pouze virtuální karty, tedy karty, kterou si vytvoří v bankovní aplikaci George. Vzhled nelze nastavit na primární debetní kartu, ani si nemůžete objednat potištěnou fyzickou platební kartu. Jakmile si nový vzhled nastavíte (viz níže), uvidíte ho vždy při placení, ať už virtuální kartu použijete při placení telefonem, nebo chytrými hodinkami.

Ještě virtuální karty nepoužíváte? Jedná se o karty, jejichž vygenerování nabízí většina bankovních společností, u kterých má klient osobní účet. Nemají svůj fyzický duplikát a slouží především k platbám na internetu, jelikož si u nich můžete nastavit maximální limit platby nebo i čas, po který má karta fungovat a následně se smazat.

Jak si nastavit vzhled virtuální karty?

Nastavení vzhledu u virtuálních či online karet je u všech velkých bank, které mají své mobilní aplikace, podobné. Co se týče nových virtuálních karet České spořitelny, jako její klient si kartu vytvoříte snadno pomocí mobilní aplikace George. Zde je stručný návod:

  1. Otevřete na svém telefonu aplikaci George.
  2. Přejděte do záložky Extra.
  3. Klikněte na ikonku Karty.
  4. Klikněte na Virtuální George KartaPokračovat.
  5. Následně si vyberte jeden ze tří vzhledů karty Kingdom Come 2.

Česká spořitelna nabízí také další motivy. V rámci fotbalové spolupráce zde najdete 3 motivy karet s SK Slavia Praha a samozřejmě také 3 vlastní vzhledy od samotné banky. Pokud se jedná o fyzické debetní karty, na výběr mají klienti ze čtyř základních neutrálních designů.

Nabídka ČSOB fyzické platební karty s vlastním potiskem ČSOB

ČSOB nabízí vlastní potisk fyzické karty

Dříve byl potisk fyzických platebních karet unikátními motivy běžnější. Při placení u platebního terminálu v obchodě jste si tak mohli připomenout svou rodinu, domácího mazlíčka nebo třeba některý ze svých koníčků. Česká spořitelna vlastní potisk nenabízí z několika důvodů.

„Tím hlavním jsou bezesporu finanční náklady na výrobu takové karty, zároveň ale i kvalita a vzhled karty s individuálním potiskem. Zároveň jsme chtěli, aby na nich dominoval grafický design, který bude jasně spojován s Českou spořitelnou a Georgem,“ řekl Kupi Kropík.

Jedinou velkou bankou, nabízející v současné době vlastní potisk fyzické platební karty, je ČSOB. Takzvanou „Image kartu“ si její noví, ale i stávající klienti můžou nechat vytvořit od společností Visa i Mastercard. Ovšem není to zadarmo, podle ceníku ČSOB zaplatíte za originální potisk 200 Kč.

„Věříme, že personalizovaná karta z ČSOB se stane formou sebevyjádření osobitého stylu jejího držitele podobně jako melodické zvonění mobilních telefonů, parfémy či značkové hodinky. (…) Zkušenosti ukazují, že 75 % všech držitelů karet dává přednost vlastnímu designu a že neváhá kdykoliv vyměnit svou dosavadní kartu, dostane-li možnost zvolit motiv na její lícové straně,“ uvedl Martin Eyberger z ČSOB.

ČSOB nabízí také fyzické karty s motivy sportovních klubů, mezi nimiž nechybí AC Sparta Praha, FC Baník Ostrava, HC Dynamo Pardubice nebo HC Kometa Brno. Z držení těchto karet vyplývá pro fanoušky řada benefitů a slev.

Atraktivní vzhledy karet od KB a Monety

Největší výběr designů fyzických i virtuálních debetní karet nabízí Komerční banka. Její klienti si můžou zažádat na pobočce nebo prostřednictvím internetového bankovnictví o kartu s motivy League of Legends, zvířat, české hokejové reprezentace, ale třeba i čokolády, přírody nebo architektury. Pro děti a studenty je vlastní design karty zdarma, ostatní zájemci zaplatí 45 Kč ročně.

Komerční banka reaguje i na různé velké sportovní akce, například v průběhu letošního MS v hokeji v ČR dávala novým klientům zdarma kartu s pukem a českou vlajkou.

Návrhy různých designů plastových i virtuálních platebních karet Komerční banky KB

Zajímavou nabídkou designů disponuje taky Moneta. Na své si přijdou milovníci sportu, protože si můžou vybrat z grafiky na téma plavání, cyklistika, tenis nebo beach volejbal. Od začátku roku 2024 mají k dispozici také karty s dominantami krajů České republiky, mezi nimiž nechybí brněnská vila Tugendhat, Kunětická hora nebo Baťův mrakodrap ve Zlíně.

„Není náhoda, že je představujeme v roce dvacetiletého výročí našeho vstupu do Evropské unie. Přestože jsme již po dvě dekády pevnou součástí evropského celku, je ukázka krásných míst, které po celé České republice máme, skvělým způsobem, jak si uvědomit, že máme být na co hrdí,“ uvedla Zuzana Filipová ze skupiny Moneta. Tato banka nabízí taky speciální duhový design Pride na podporu LGBTQ komunity.

Ostatní velké české banky, které se do našeho výčtu nedostaly, mají mnohem menší nabídku designů, nebo svým zákazníků na výběr vůbec nedávají.

Zdroje: Kupi