Umělá inteligence slouží i při online nákupech! Zalando rozšiřuje funkce své virtuální zkušební kabinky

Logo společnosti Zalando Mojahid Mottakin / Shutterstock.com

Nákupy již dlouho nejsou to co dřív. Již nemusíte čekat ve frontě na kabinku v obchodě, ale můžete si zboží vyzkoušet z pohodlí domova a to nesedící vrátit. Nebo ještě lépe – můžete si ho vyzkoušet virtuálně ještě předtím, než ho vůbec koupíte. Funkce své virtuální kabinky nyní rozšiřuje Zalando.

Přečtěte si také

Drogerie dm snižuje ceny u více než 1600 výrobků, ale ani konkurence nezůstává pozadu

Jakou novou funkci zkouší Zalando?

Virtuální kabinky se staly odpovědí na jeden z největších problémů online nakupování – výběr správné velikosti oblečení. Zalando, které již v roce 2022 zahájilo testovací fázi virtuální zkušební kabinky, nyní představilo vylepšenou verzi, jež přináší nové možnosti personalizace.

Uživatelé mají možnost vytvořit si svého 3D avatara na základě individuálních tělesných rozměrů, což je výrazný pokrok oproti předchozí verzi založené na statistickém modelování.

V minulosti virtuální kabinky Zalanda využívaly k odhadu tvaru postavy pouze hmotnost a pohlaví zákazníka. Nová technologie však umožňuje přesné měření postavy, což zákazníkům poskytuje realističtější zobrazení oblečení na jejich avatarovi. Navíc mají uživatelé možnost detailně si náhled přiblížit a zkontrolovat, jak přesně oblečení sedí na jednotlivých místech.

„Díky integraci technologie měření postavy do naší virtuální kabinky si nyní zákazníci mohou vytvořit avatary, kteří přesně odrážejí jejich individuální postavu,“ upřesňuje Pelin Anli Bedirhanoglu, ředitelka oddělení Size and Fit společnosti Zalando.

Pilotní projekt a nová verze

Společnost Zalando spustila pilotní projekt virtuální kabinky již v roce 2022 a od té doby tuto technologii využilo již více než 80 000 zákazníků. Firma rovněž uvedla, že inovace přispěla k poklesu vrácených výrobků až o 40 procent a doufá, že povede k vyšší spokojenosti zákazníků.

„Díky naší technologii virtuální zkušební kabinky jsme již zaznamenali až 40% snížení počtu vrácených kusů. Jakkoli jsou tyto výsledky limitované kvůli testovací fázi, představují slibný ukazatel jejího potenciálu zvýšit spokojenost zákazníků i partnerů značky,“ říká Bedirhanoglu.

V aktualizované verzi virtuální kabinky Zalando je momentálně dostupný výběr svrchního oblečení značky Levi’s, přičemž nabídka se může v budoucnu rozšířit. Testovací fáze bude probíhat po dobu čtyř týdnů na čtrnácti evropských trzích včetně Česka, během nichž společnost očekává další důležitou zpětnou vazbu od zákazníků.

Žena si zkouší virtuální make-up Andrey_Popov / Shutterstock.com

Kde vyzkoušet virtuální kabinku či zrcadlo?

Zalando není jediným hráčem na poli virtuálních kabinek. Virtuální realita a technologie 3D modelování stále více pronikají do světa online nakupování a několik dalších firem působících na českém trhu představilo podobné inovace, a to nejen v odvětví módy!

Populární je například virtuální zrcadlo Modiface od Notina, které vám může pomoci s výběrem správného odstínu rtěnky či očních stínů. Stačí kliknout na záložku Inspirace, odkud se prokliknete do aplikace Virtuální zrcadlo. V ní najděte produkt, který na sobě chcete vyzkoušet, vybírat můžete z produktů na rty, tvář, oči, obočí, a dokonce i vlasy. Uvidíte se na kameře a sami posoudíte, jestli se vám na vás daný odstín líbí, nebo byste spíš měli zvolit jiný.

Na podobném principu funguje i e-shop s luxusními brýlemi Eyerim, ale i další online obchody s brýlemi. Při výběru obrouček online není snadné se trefit tak, aby přesně seděly vašemu tvaru obličeje. Proto je skvělé, že díky virtuálnímu vyzkoušení uvidíte, jak na vás brýle sedí a zda do nich opravdu chcete investovat.

Možnost vyzkoušet si na sobě oblečení ve virtuální kabince nabízí třeba e-shop Fashiontéka s designérskými kousky. U vybraného modelu stačí kliknout na tlačítko Zkusit na sobě, které vás zavede do virtuální kabinky. V ní zadáte své míry a nahrajete fotografii svého obličeje. Na vygenerovaném avatarovi si pak můžete upravit proporce tak, aby skutečně odpovídaly vašemu tělu, a to je všechno! Pak už se můžete směle pustit do zkoušení nejrůznějších kousků.

Nová generace kamenných prodejen

S neotřelou novinkou přichází i módní gigant Zara, která na Slovensku otevřela svou dosud největší prodejnu s rozlohou přes 2500 m². Zákazníky láká nejen na automatizované vyzvedávání online objednávek do 2 hodin přímo na prodejně. Módní nadšenci budou mít také možnost vyhledat nabízené zboží na prodejně online, a tak si ušetřit čas.

Zdroj: MediaGuru, Notino, Eyerim, Refresher, Fashiontéka