Řetězce pomáhají: Komu darují peníze? O tom rozhodnou zákazníci

Děti si s úsměvem plácají dlaněmi. Inside Creative House / Shutterstock.com

Řetězce pravidelně pomáhají těm, kteří to potřebují. Mezi nejznámější pomoc nejspíš patří sbírky potravin, obchody mají ale i další způsoby, jak pomáhat lidem a zvířatům v nouzi. Podívejte se na kampaně některých řetězců v Česku.

Přečtěte si také

Jestli jste ještě neslyšeli o pomerančovém koláči, pak si tento recept uložte a určitě vyzkoušejte!

Albert Bertík

Charitativní kampaň řetězce Albert nese název Bertík a zaměřuje se na pomoc dětem ze znevýhodněného prostředí. Peníze rozděluje nejčastěji do dětských domovů, ale i neziskových organizací. Tentokrát rozdělí celkem 4 000 000 korun. O tom, kam přesně peníze poputují, ale rozhodují zákazníci Albertu.

„Již po pětadvacáté rozhodnou zákazníci obchodů Albert o podpoře projektů, které pomáhají dětem a mladým ze sociálně znevýhodněného prostředí. Za celou dobu, co program běží, jsme podpořili stovky organizací a pomohli tisícům dětí částkou převyšující 100 milionů korun. Velmi nás těší, že se dětské domovy i neziskovky hlásí opakovaně a s podporou nás i zákazníků můžou počítat,“ vysvětluje Kristýna Bernatová z Nadačního fondu Albert. Zákazníci mohou hlasovat v období od 16. do 29. října 2024 buď online, nebo přímo v prodejnách prostřednictvím hlasovacích žetonů. Největší zájem letos vidíme o podporu vzdělávání a přípravy dětí na samostatný život, dále zájmové a volnočasové aktivity, sportovní vybavení či učební pomůcky. I nadále pokračuje výrazný trend rostoucího počtu projektů zaměřených na duševní zdraví,“ dodává Kristýna Bernatová.

Tesco Správný start

Pod názvem Správný start se ukrývá program řetězce Tesco, který podporuje charitativní projekty zaměřené na děti a mladistvé. Cílem je zjednodušit jejich start do života a zajistit jim lepší vyhlídky do budoucnosti.

„Jsme hrdí na to, že můžeme podporovat lokální projekty, které mají skutečný dopad na životy dětí a mladých lidí. Správný start pomůže vyrovnat startovní čáru těm, kteří čelí životním překážkám, ať už se jedná o fyzické, sociální nebo jiné handicapy,“ říká Katarína Navrátilová, ambasadorka programu a generální ředitelka Tesco ČR. Věříme, že investice do mladé generace je investicí do naší budoucnosti. Spolupráce s lokálními komunitami je klíčová pro dosažení tohoto cíle,“ dodává. I v tomto případě mají zákazníci možnost hlasovat. Program bude probíhat v termínu 20. 1. – 16. 2. 2025 v prodejnách Tesco.

Děti sedící ve škole a usmívající se učitelka fast-stock / Shutterstock.com

Supermarket Trefa: Nákup pro dobrou věc

Supermarket Trefa pořádá akci nesoucí název „Nákup pro dobrou věc“, která probíhá od 23. října do 19. listopadu 2024. V tomto období stačí zakoupit označené výrobky. Obchodník z každého takového prodaného výrobku věnuje 1 Kč vybraným neziskovým organizacím.

Kaufland: Puky pomáhají

Řetězec Kaufland podporuje mladé hokejisty v regionech prostřednictvím kampaně Puky pomáhají. Do kampaně se zapojil také „zlatý“ hokejista Radko Gudas. Poslední slovo v kampani budou mít zákazníci, kteří budou mít na starost rozdělení téměř 11,5 milionů korun mezi 157 mládežnických hokejových klubů.

Čeští hokejisté se radují ze zlaté medaile. Vitalii Vitleo / Shutterstock.com

„Jsme velice rádi, že jsme díky skvělé hře naší reprezentace na Mistrovství světa mohli navýšit celkovou částku pro kampaň Puky pomáhají o téměř 1,5 milionu korun. Jakožto dlouhodobý partner českého hokeje na všech jeho úrovních chápeme, že tato částka může malým regionálním klubům velice pomoci s jejich dalším rozvojem,“ sdělila jednatelka společnosti Kaufland Klára Beňačková.

Peníze se použijí na mzdy trenérů, nové sportovní vybavení i na zdravou výživu, kterou mladí hokejisté potřebují, aby měli dostatek energie. Zákazníci mohou při nákupu nad 300 korun hlasovat v prodejně nebo online do 5. 11. 2024 a pomoci rozhodnout, které hokejové kluby získají finanční příspěvek.

Rossmann: Kde srdce pomáhá

Zákazníci mohou udělat dobrý skutek také v drogeriích Rossmann prostřednictvím svých nevyužitých bodů, díky kterým mohou pomoct přerozdělit 1 milion korun mezi tři příběhy. Zákazníci mohou své body poslat pětiletému Vojtíškovi, který trpí mentální retardací a autismem, nebo Lukáškovi, kterého trápí nemoc motýlích křídel. Poslední možností je podpora Linky bezpečí, která dlouhodobě pomáhá dětem a mladistvým telefonicky. Linka bezpečí řeší každý měsíc přibližně 10 000 dětských příběhů.

Rossmann pomáhá dlouhodobě, letos na jaře už proběhla první vlna pomoci, která byla zaměřená na psychickou pohodu. „Letos na podzim se opět společně pokusíme v rámci další vlny našeho charitativního projektu KDE SRDCE POMÁHÁ otočit list v příbězích, které s sebou přináší určitý životní handicap. Nezáleží, zda se jedná o fyzické či duševní strádání, obě tyto kategorie si zaslouží naši pozornost a péči. Ta druhá o to více, protože na první pohled není vidět,“ říká Olga Stanley, manažerka komunikace sítě drogerií Rossmann. Zákazníci mohou darovat své nevyčerpané body v období od 23. 10. do 19. 11. 2024.

Zdroje: Kupi, Albert, Tesco, Trefa, Kaufland, Rossmann