Primark změnil datum otevření své další prodejny v Česku. Víme, kdy přesně budete mít možnost v ní nakoupit

Obchod Primark PixelBiss / Shutterstock.com

Třetí pobočka Primarku v Česku je na spadnutí a otevře již brzy v pražském obchodním centru Metropole Zličín. Po úspěších v Praze a Brně se irský řetězec rozhodl rozšířit své působení a nabídnout zákazníkům další možnost nákupů. Navzdory menším prostorám nová prodejna vytvoří až 150 pracovních míst a zaměří se na udržitelnost. Její otevření je součástí širšího trendu, kdy do Česka vstupují nové diskontní řetězce, přinášející zvýšenou cenovou konkurenci na trhu.

Přečtěte si také

Použijte vlašáky jinak! Spraví odřený nábytek a skořápky zatočí s chřipkou

Primark otevře již brzy další prodejnu

Primark, proslulý prodejem oblečení a doplňků za dostupné ceny, chystá další novinku. Po úspěchu brněnské a pražské pobočky se rozhodl posílit svou přítomnost na českém trhu otevřením další prodejny.

Svou novou pobočku, jak jsme informovali, dokončuje v pražském obchodním centru Metropole Zličín. Tato událost přinese nejen nové pracovní pozice pro budoucí zaměstnance, ale také rozšíří možnosti nákupů pro zákazníky. Původní plány počítaly s otevřením až na konci roku 2024, ale prodejna nakonec přivítá své první návštěvníky dříve, než se očekávalo, konkrétně ve středu 6. listopadu 2024.

Menší prostory, ale důraz na udržitelnost

Momentálně mohou zákazníci nakupovat zboží Primark na dvou místech, konkrétně na Václavském náměstí v Praze a v nákupním centru Olympia v Brně. Na rozdíl od pobočky na Václavském náměstí, kde je zboží rozmístěno do tří pater, půjde v případě Zličína o menší prostory. Nová prodejna bude rozdělena do dvou pater, která mají zaujímat celkovou plochu o rozloze přibližně 2 800 metrů čtverečních.

Obchod Primark photosounds /Shutterstock.com

Ačkoli půjde zatím o nejmenší Primark v Česku, pojme až 150 nových pracovních míst pro budoucí zaměstnance a poskytne zákazníkům nepřeberné množství módních kolekcí, které budou nejen cenově dostupné, ale také šetrnější k životnímu prostředí. Kromě rozšiřování pole působení se totiž řetězec stále více zaměřuje na svůj dopad v oblasti udržitelnosti. Z tohoto důvodu aktuálně nabízí více než polovinu svého textilního sortimentu vyrobeného z recyklovaných nebo udržitelných materiálů. Cílem řetězce je přistupovat k výrobě poskytovaného zboží tak, aby byla jeho produkce do roku 2030 stoprocentně udržitelná.

Nové řetězce proměňují konkurenční prostředí

Do Česka proniká v poslední době čím dál více zahraničních řetězců. Na náš trh se momentálně chystá vstoupit například diskont Dealz, který se, stejně jako Primark, specializuje na prodej rozmanitého sortimentu, od potravin, přes drogerii, domácí potřeby, dekorace a svíčky až po hračky, za dostupné ceny.

Z evropských diskontních řetězců, které již působí v Česku delší dobu, nedávno rozšířil svou síť řetězec Action. Ten otevřel 74. prodejnu v Sokolově.

Své působení plánuje ve druhé polovině roku 2025 rozšířit do Česka a na Slovensko také německý diskontní řetězec Woolworth. Stejně jako v případě jeho konkurenčních řetězců bude nabízet širokou škálu produktů, a to od domácího vybavení až po módní oblečení.

K dalším podobně zaměřeným řetězcům řadíme Pepco, KiK, Tedi nebo NKD. I ti se stali významnými hráči na českém trhu, a to především díky tomu, že dokáží poskytovat široké spektrum zboží za trvale nízké ceny.

Zdroj: Kupi, KiK, Action, Dealz, Woolworth, Pepco, Tedi, NKD