Aktuálně se tisíce lidí potýká s následky povodní. Pomoci mají nejen dobrovolníci, ale také právě probíhající sbírky. Ty zakládají i známé obchodní řetězce, jenž se snaží svým zákazníkům situaci ulehčit. Přinášíme přehled, kde všude můžete přispět.
Nedávné povodně způsobily velké škody. Mnoho lidí přišlo o střechu nad hlavou, ale i o oblečení, věci osobní potřeby, hygienické pomůcky apod. Nyní je třeba, aby každý, kdo může, přiložil ruku k dílu a pomohl, ať už finančně nebo hmotně. Obchodní řetězce situace nenechává chladnými a také se zapojují. Vyhlašují sbírky a zaměřují se i na finanční pomoc.
Podniky Kaufland a Lidl se spojily s Českou federací potravinových bank a vyhlašují na prodejnách sbírky, které mají pomoci lidem, které postihly povodně.
V případě Lidlu se jedná o shromažďování zejména trvanlivých potravin, přičemž sběr bude trvat do odvolání. Zákazníci mohou věnovat potraviny, jako jsou balené vody (ideálně v šestikusovém balení), káva, čaj, sušenky, ale i hotová či chlazená jídla. Vybrané potraviny dostane následně na starost Česká federace potravinových bank, aby je roztřídila a doručila tam, kde je to potřeba.
Kaufland se rozhodl o vyhlášení finanční sbírky. Zákazníci tak mohou věnovat peněžní příspěvek 50 Kč a výše, přičemž se za vybranou částku pořídí potraviny, ale i hygienické potřeby či čisticí přípravky. Finanční sbírka potrvá do 24. září.
„Současná kritická povodňová situace nás všechny zasáhla a je důležité, abychom si v této těžké době navzájem pomáhali. Pečlivě sledujeme a řešíme situaci ve spolupráci s krizovými štáby a neziskovými organizacemi. Předem děkujeme všem zákazníkům za jejich štědrost a podporu v této těžké době,“ uvedly tiskové mluvčí společnosti Kaufland Česká republika Renata Maierl a Lidl Česká republika Eliška Froschová Stehlíková.
Nejedná se o jedinou pomoc od těchto dvou řetězců. Oba již během uplynulého víkendu odeslaly plné kamiony s potravinovou pomocí potřebným. Zároveň jsou v kontaktu s neziskovými organizacemi, které řídí koordinaci.
Pomáhají nejen klasické obchody, ale i ty, které se zaměřují na online prodej. Zákazníci Košíku mají možnost při nákupu přidat do svého nákupního košíku takzvaný Dobroskutek v hodnotě 50, 100, 200 nebo 300 Kč. Košík se zavazuje k tomu, že ještě přidá ze svého pětinu potravin. Tato iniciativa vznikla ve spolupráci s Českou federací potravinových bank.
„Aktuálně jsme vyhradili částku 1 milion korun na pomoc regionům postiženým ničivými povodněmi. Nyní v lokalitách, kde působí naše hypermarkety, řešíme její formu a čerpání s místními městskými samosprávami a organizacemi, které pak následně podporu rozdělí dle potřeby. V tuto chvíli jde předně o regiony Opava, Havířov, Ostrava a Olomouc,“ říká Aneta Turnovská, tisková mluvčí společnosti Globus.
Nejedná se o výjimečnou pomoc, Globus je totiž zvyklý pomáhat. V rámci charitativního programu Globus Lepší svět spolupracuje s organizacemi na pomoci znevýhodněným lidem. Letos se vybralo 2,4 milionu korun.
Finanční pomoc poskytuje i drogerie dm. Albert zase pomáhá svým vlastním zaměstnancům, které přírodní katastrofa postihla.
Zdroj: TZ, Lidl, Kaufland, Globus, Košík