V Česku otevřela první SMS prodejna. Pomocí zpráv nakoupíte ve Veverských Knínicích

Zakladatel projektu Adam Dostál před prodejnou ve Veverských Knínicích. Get24

Místo, kde se kříží tradiční obchod a moderní technologie – to jsou nové koncepty samoobslužných obchodů. Jeden z nich nedávno otevřel ve Veverských Knínicích kousek od Brna. Firma Get24, známá svým inovativním přístupem k maloobchodu, otevřela svou první SMS prodejnu, která přináší zcela nový způsob nakupování.

Přečtěte si také

Zázrak v kuchyni i pro zdraví: Domácí jablečný ocet vyrobíte jen ze 2 surovin!

Nakupování formou SMS zpráv

Samoobslužné prodejny jsou mezi zákazníky stále oblíbenější. Konceptů, které poskytují servis 24/7 bez přítomnosti prodavačů, existuje v Česku už celá řada. Prodejna Get24, která otevřela na Moravě ve Veverských Knínicích, však umožňuje svým zákazníkům nakupovat produkty pouze prostřednictvím SMS zpráv. Nepotřebujete tedy žádný QR kód ani speciální aplikaci.

Zákazníci zde mohou nakupovat, aniž by vůbec vstoupili do prodejny. Get24 touto inovací reaguje na rostoucí trend online nakupování a zároveň se snaží poskytnout jednoduché a intuitivní řešení pro všechny generace.

O otevření usilovala sama obec

Společnost Get24 otevřela svou provozovnu ve Veverských Knínicích po dvouměsíční zkušební době, během níž zde nakoupily stovky zákazníků. O otevření usilovala sama obec. „V naší obci došlo k situaci, že jsme zůstali bez obchodu. Kupní síla tady není nejsilnější, protože většina obyvatel ráno vyjíždí za prací a večer se vrací, na druhou stranu tady jsou senioři, jsou tu děti. Takže jsme hledali řešení,“ uvedla pro Seznam Zprávy starostka obce Zuzana Armutidisová.

Ačkoli většina obyvatel otevření kvituje, někteří jsou z technologické novinky přece jen nervózní. „Proto jsme se domluvili, že tu v dopoledních hodinách bude prodavačka,“ dodává v rozhovoru Armutidisová.

Zakladatel Get24 Adam Dostál otevírá tzv. „alkoholovnu“. Get24

Jak to funguje v praxi?

Get24 je hybridní prodejna, kde se samoobslužný provoz střídá s tím klasickým. Prodavačka na obchod dochází každý všední den mezi 7:00 a 10:00, doplňuje zboží a pomáhá zákazníkům s nákupem.

V době bez obsluhy zákazník přijde do prodejny, kde si prohlédne dostupné produkty jasně označené specifickými kódy. Pro nákup mu poté stačí poslat SMS zprávu s kódem vybraného produktu a množstvím na telefonní číslo uvedené v obchodě. Zboží je během chvilky připraveno k odběru.

Alkohol pouze po naskenování občanky

Podle zakladatele startupu Get24 Adama Dostála dokáže systém odhalit i drobné krádeže. V takovém případě systém zákazníka přes telefon upozorní na dodatečnou platbu zboží. Ve vážnějších případech jsou údaje o zákazníkovi ihned odesílány policii.

Pokud jde o nákup zboží omezeného věkem, i to je v SMS prodejně možné. Alkoholické nápoje jsou uloženy ve speciální skříňce, která se zákazníkovi otevře až po naskenování občanského průkazu. „Ten se nikam neukládá, respektive my k ní nemáme přístup, ten má jenom policie v případě krádeže,“ vysvětlil pro Seznam Zprávy Dostál.

První samoobslužná prodejna COOP otevřená ve Zlínském kraji. Kupi

První samoobslužnou prodejnu otevřel COOP

První samoobslužnou prodejnu, která je otevřená nonstop, zavedl v Česku před dvěma lety COOP. Ta se od doby svého otevření uchýlila již k několika inovacím. Hybridní způsob obsluhy, kdy se bezobslužný mód střídá s přítomností prodavače, používá COOP také. SMS prodej ale zatím neplánuje, především kvůli ověření plnoletosti svých zákazníků.

Svou druhou samoobslužnou prodejnu otevřel loni v Pardubicích i prodejce chovatelských potřeb Super Zoo. Přes den zde funguje klasická obsluha, v noci zde zákazníci nakoupí prostřednictvím mobilní aplikace Contio nebo DoKapsy od ČSOB.

Budoucnost obchodů bez obsluhy

Budoucnost samoobslužných obchodů v Česku vypadá slibně. Moderní zákazník hledá v dnešní hektické době rychlé a pohodlné způsoby nakupování bez nutnosti čekání na obsluhu. Propojení s technologiemi je navíc pro zákazníky atraktivní. Samoobslužné pokladny, aplikace pro mobilní platby a další technologické inovace zlepšují zákaznickou zkušenost.

To potvrzuje i Adam Dostál. „Máme vizi, že třeba už příští rok bude moct zákazník vstoupit jen na základě skenování obličeje – na principu Face ID. V aplikaci bude mít taky účet s penězi, ze kterého se následně i samy strhnou peníze podle toho, co si bude zákazník odnášet. To vyžaduje asi jen pětkrát tolik kamer, ale je to reálné.“

Zdroje: Seznam zprávy, Kupi