Řetězce bojují proti plýtvání. Díky novým stojanům zákazníci zachrání potraviny a ušetří

Stojan se zlevněnými potravinami v Kauflandu Kaufland

Společnosti Kaufland, Lidl i další řetězce s potravinami přicházejí s novinkami, které nejenom snižují plýtvání jídlem, ale také nabízejí zákazníkům produkty za přívětivé ceny. V jejich prodejnách už nyní mohou zákazníci narazit na speciální stojany s levnějším ovocem a zeleninou.

Přečtěte si také

Zákazníci se konečně dočkali! Rossmann spouští internetový e-shop

Nové stojany v Kauflandu

Kaufland se rozhodl rozšířit svou edukační kampaň Nekrm koš! zavedením speciálních stojanů pro zlevněné zboží v oddělení ovoce a zeleniny. Tyto stojany budou postupně instalovány ve všech pobočkách a budou obsahovat originálně balené produkty, které dostanou novou šanci díky nižší ceně.

Tisková mluvčí společnosti Kaufland ČR Renata Maierl k tomu uvedla: „Jsme velice rádi, že se nám daří zavádět stále nové způsoby, které zákazníkům usnadní nákup a zároveň nám pomohou snížit množství potravinového odpadu.“

V rámci tohoto projektu budou zachovány také tradiční chladicí vitríny, které nadále umožní zlevňování produktů při zachování potřebné teploty. Tento systém pomáhá nejen ke snížení plýtvání, ale také k udržení čerstvosti potravin.

Lidl: Tašky jako praktické řešení pro zákazníky

Lidl přichází s projektem „S Lidlem šetříme jídlem“, který nabízí potraviny blížící se k datu spotřeby za snížené ceny. Před třemi lety začal Lidl s prodejem bedýnek s ovocem a zeleninou s poškozenými obaly, které byly později nahrazeny praktičtějšími taškami. Tyto tašky, obsahující 3 kg ovoce a zeleniny, stojí pouhých 25 Kč.

Od března 2023 se prodalo 827 365 takových tašek, což představuje záchranu 2 483 tun potravin. Mluvčí společnosti Lidl Eliška Froschová Stehlíková oceňuje podporu veřejnosti: „Jsme rádi, že naše iniciativy v boji proti plýtvání potravinami získávají širokou podporu.“

Stojan v prodejně Lidl se zlevněnými potravinami Lidl

BILLA: Tašky plné ovoce a zeleniny

Také řetězec BILLA má svůj úspěšný projekt „Nejsme k zahození“, který se zaměřuje na snížení potravinového odpadu. Tento inovativní program nabízí tříkilové tašky plné ovoce a zeleniny, které by jinak skončily v popelnici. Každá taška obsahuje alespoň čtyři druhy ovoce či zeleniny, váží mezi 3 a 3,5 kilogramy a je k dostání za pouhých 49 korun.

Tyto produkty stále najdou své místo v kuchyni při přípravě teplých pokrmů, salátů nebo nápojů bohatých na vlákninu. „Zákazníkům nabízíme tyto tašky s výraznou slevou a věříme, že tím přispějeme k dalšímu snižování potravinového odpadu v našich prodejnách,“ uvedla Dana Bratánková, vedoucí korporátní komunikace BILLA ČR.

PENNY se spojilo s Nesnězeno

Od dubna loňského roku PENNY a Nesnězeno rozvinuly partnerství, které rychle přešlo z několika pilotních prodejen v Praze na celonárodní úroveň. Dnes se tato iniciativa rozšířila téměř na polovinu prodejen PENNY v Česku, kde se denně zachrání kolem 3 tun potravin, jež by jinak zůstaly nevyužity.

Celý proces je prostý: Stačí si přes aplikaci nebo web Nesnězeno vybrat nejbližší prodejnu PENNY, objednat balíček potravin s blížícím se datem spotřeby a vyzvednout si ho na místě. Tímto způsobem získají zákazníci kvalitní potraviny za výhodnou cenu a zároveň pomáhají snižovat potravinový odpad.

Za pouhých 79 korun si zákazníci mohou pořídit balíček obsahující ovoce, zeleninu, pečivo či chlazené zboží. Hodnota zboží v balíčku činí minimálně 160 korun, což znamená slevu minimálně 50 %. Průměrná hmotnost balíčku se pohybuje mezi 2 a 3 kilogramy.

Všechny společnosti se dlouhodobě angažují v prevenci potravinového odpadu a pravidelně darují potraviny, které již nejsou vhodné k prodeji, ale jsou stále bezpečné ke spotřebě, různým neziskovým organizacím a zvířecím útulkům.

Zdroj: Kupi, Kaufland, Lidl, Billa, Penny