Tuhle akci si asi nenechá ujít nikdo, kdo rád nakupuje v IKEA. Prodejce nábytku a výbavy do domácnosti chystá na sobotu 31. srpna speciální „Pyžamovou párty“, která se bude konat na všech pobočkách v ČR.
Kupi pro vás pečlivě prostudovalo podmínky akce a s doplňujícími dotazy jsme se obrátili přímo na zástupce společnosti IKEA. Je v něčem háček? Zdá se, že není, jen se nesmíte stydět přijít na „Pyžamovou párty“ v pyžamu nebo aspoň v županu, jak upřesňují pravidla. Pobočky IKEA jsou v ČR čtyři: Dvě v Praze, a to na Zličíně a Černém mostě, další v Brně a jednu najdete také v Ostravě.
„Pyžamovou párty v obchodních domech IKEA, a to v různých zemích po celém světě, pořádáme 31. srpna u příležitosti začátku našeho nového finančního roku (od září do srpna), jehož hlavním tématem bude spánek,“ říká pro Kupi Petr Šašek, tiskový mluvčí IKEA. Akce myslí na celou rodinu, tedy na dospělé i děti.
„U vchodu do obchodního domu je přivítají naši zaměstnanci. Návštěvník starší 18 let, který přijde v pyžamu, dostane u vchodu slevovou kartu na 500 Kč a poukázku na oběd (jedno hlavní jídlo) v restauraci IKEA, děti do 18 let dostanou poukázku na dětské menu (děti slevovou kartu nedostávají),“ vysvětluje.
Jak si Kupi nechalo potvrdit, v modelovém případě čtyřčlenné rodiny (kompletně v pyžamech nebo županech) to znamená, že otec dostane slevovou kartu v hodnotě 500 Kč a matka také, celkem tedy budou mít „kredit“ 1000 Kč. Ten můžou utratit za cokoliv z nabídky IKEA, a nemusí přitom využít žádné vlastní finanční prostředky. Slevová karta bude platit pouze v den akce, tedy 31. 8. 2024.
IKEA má pyžamovou tematiku ráda, použila ji i v nedávné TV reklamě.
Sobotní den si můžete zpříjemnit také obědem v restauraci IKEA. Dospělí dostanou společně se slevovou kartou poukaz na hlavní jídlo, děti na dětské menu. Čtyřčlenná rodina tedy ušetří dalších cca 500 Kč.
Pro děti bude připraven také doprovodný program. „Mohou se zúčastnit hledání plyšové chobotnice, která se schovává v obchodním domě. Když najdou všechny její skrýše, dostanou malou odměnu. Potkat se budou moci také s naším maskotem – medvídkem Fablerem, který bude prvním návštěvníkům rozdávat malé dárky,“ říká pro Kupi Šašek.
Kromě toho můžou návštěvníci v den akce využít také možnost bezplatné konzultace s interiérovým designérem v délce 30 minut.
Akce je součástí dlouhodobé kampaně na téma „spánek“.
„Hlavní myšlenkou nové kampaně IKEA ‚Žít naplno můžete, i když odpočíváte. Sladké sny!‘ je demokratizovat lepší spánek, oslovit miliony lidí a pomoci jim zlepšit spánek i každodenní život,“ uvádí IKEA. Součástí kampaně budou i televizní spoty, billboardy a další propagační materiály.
S více než 80 lety zkušeností v oblasti spánku nabízí IKEA odborné znalosti ve všech oblastech, které přispívají k lepšímu spánku. „Lidé často bojují se špatnou kvalitou vzduchu, nepohodlným lůžkovinami, rušivým světlem a špatnou regulací teploty, což vede k neklidným nocím. Finanční omezení ztěžují pořízení základních věcí pro dobrý spánek, jako je kvalitní matrace nebo polštář. Jsme přesvědčeni, že kvalitní spánek by měl být pro mnoho lidí snáze dostupný a chceme jim přinášet řešení,“ říká Iva Pohlová, marketingová manažerka pro IKEA Českou republiku, Maďarsko a Slovensko.
Během pražského Mistrovství světa v ledním hokeji 2024 uskutečnilo podobnou akci Penny. Každý, kdo přišel do supermarketu v dresu reprezentace, dostal slevu 20 %. Zájem fanoušků potvrdil, že na akce tohoto typu slyší. Jedná se o ověřenou marketingovou strategii používanou po celém světě. Prodejce sice musí na akci vyčlenit nemalý rozpočet, ale vše se mu násobně vrátí na tržbách.
Na podobném principu fungují například akce pro děti „ukaž vysvědčení a získej něco“, které se konají v pololetí a na konci školního roku. Například Knihy Dobrovský dávaly letos za vysvědčení slevu 20 %, v liberecké zoo děti měly symbolické vstupné 20 Kč a v hračkářství Bambule zase dostaly slevu na nákup.
Zdroje: Kupi, IKEA, Penny