Avon v problémech, v USA vyhlásil bankrot. Mluvčí pro Českou republiku řekla, jaký dopad to bude mít na evropský trh

Žena si nanáší make-up štětcem na tvář, ve druhé ruce drží zrcátko Prostock-studio / Shutterstock.com

Americká kosmetická společnost Avon Products se ocitla v těžké situaci, když musela vyhlásit bankrot v USA. Navzdory tomu zástupci firmy ujišťují, že evropské a další mezinárodní pobočky této situaci nepocítí a budou pokračovat ve své činnosti bez zásadních změn.

Přečtěte si také

Vlasy jako ze salonu: Vyzkoušeli jsme o polovinu levnější variantu Dysonu Airwrap. Jak si vedla?

Avon pod tlakem: Bankrot v USA

Americká společnost Avon Products, známá svými kosmetickými výrobky a přímým prodejem, vyhlásila bankrot podle kapitoly 11 amerického insolvenčního zákona. Tento krok má pomoci řešit finanční problémy a právní závazky, které pramení z žalob týkajících se výrobků obsahujících mastek. Podle některých obvinění by totiž tyto produkty mohly být kontaminovány látkami způsobujícími rakovinu.

Mezinárodní operace zůstávají nedotčeny

Zatímco americká část společnosti čelí bankrotu, mezinárodní operace firmy Avon, které spadají pod brazilskou firmu Natura & Co., nejsou součástí těchto řízení. Natura & Co. v roce 2020 část Avonu převzala a nyní plánuje odkoupit podíly v jeho neamerických operacích za 125 milionů dolarů, což by mělo být součástí aukčního procesu pod dohledem soudu.

Reakce a plány do budoucna

Předseda Avonu John Dubel uvedl pro list The Guardian: „Dnešní krok a navrhovaný prodej neamerických operací Avonu maximalizují hodnotu našich aktiv a umožní nám řešit naše závazky řádným způsobem.“ Generální ředitel Avonu Kristof Neirynck dodal, že firma se zaměřuje na modernizaci svého obchodního modelu a posílení značky, aby urychlila růst.

Dopad na český trh

Podle mluvčí české pobočky Avonu Petry Dolanové se český trh nemusí obávat žádných změn. „Toto řízení nijak neovlivňuje naše zákazníky, spolupracovníky, obchodní zástupce ani další zainteresované strany – v České republice ani na kterémkoliv jiném trhu,“ řekla pro redakci Kupi Dolanová.

Události v USA nemají podle mluvčí žádné důsledky pro zákazníky v Evropě. „Avon funguje dál jako doposud bez jakýchkoliv změn, pokračujeme v prosazování našich strategických iniciativ a cílů i naplňování našeho poslání podporovat ženy a prostřednictvím krásy měnit svět k lepšímu,“ doplňuje mluvčí.

Logo firmy natura na displeji smartphonu, v pozadí nápis Avon rafapress / Shutterstock.com

Avon také své zákazníky a zákaznice ujišťuje, že se v žádném případě nemusí obávat o své zdraví a všechny výrobky prochází pečlivou kontrolou kvality.

„Naše produkty obsahují pouze mastek určený pro kosmetické výrobky, který má nejvyšší stupeň kvality a čistoty. Americké žaloby ohledně mastku v produktech Avon se týkají produktů prodávaných na tomto trhu před rokem 2016 a věříme, že tvrzení o jejich nebezpečnosti jsou neopodstatněná a bráníme se u soudu,“ uzavírá pro redakci Kupi Petra Dolanová z českého Avonu.

Historie a budoucnost značky

Značka Avon má bohatou historii sahající až do 19. století a je známá svou strategií přímého prodeje. V posledních letech se také zaměřila na prodej přes internet a otevření kamenných prodejen ve Velké Británii. V souvislosti s bankrotem v USA se však očekávají určité změny v pozadí jejího fungování, přičemž prodej v Evropě by mohl přejít pod přímou správu firmy Natura.

Zdroj: Kupi, The Guardian