Korejská aerolinka kvůli turbulencím vyřadila z palubního menu oblíbené instantní nudle

Instantní nudlová polévka v bílé misce na podtácku Laboo Studio / Shutterstock.com

Korejská letecká společnost Korean Air se rozhodla vyřadit z palubního menu oblíbené instantní nudle. Důvodem jsou obavy z popálenin cestujících v ekonomické třídě při zvýšeném výskytu turbulencí. Nudle však zůstanou v nabídce pro cestující v business a první třídě. Že tomu nerozumíte? Pak si přečtěte náš článek.

Přečtěte si také

Pozor na houby, které kupujete u cesty nebo na trhu: Tato rizika nesmíte přehlédnout

Oblíbená pochoutka mizí z ekonomické třídy

Korean Air oznámila, že od 15. srpna přestane servírovat instantní nudle cestujícím v ekonomické třídě na dálkových letech. Důvodem je nutnost použití vroucí vody při přípravě nudlí a zvýšené riziko popálenin při turbulencích.

Cestující v úsporné třídě sedí těsně vedle sebe a úzké uličky ztěžují manipulaci s horkými nápoji a jídlem. Nudle však nadále zůstanou v nabídce pro cestující v business a první třídě, kde jsou servírovány individuálně, což snižuje riziko vylití během turbulencí.

Letuška podává cestujícímu v letadle hrnek tawan75 / Shutterstock.com

Nárůst turbulencí a preventivní opatření

Letecká společnost uvedla, že od roku 2019 se počet turbulencí na jejích letech zdvojnásobil. Korean Air se připojila k platformě pro výměnu dat o turbulencích v reálném čase, kterou v roce 2020 spustila Mezinárodní asociace leteckých dopravců (IATA).

Obavy o bezpečnost cestujících se zvýšily po incidentu letu společnosti Singapore Airlines z Londýna v květnu, při kterém zahynul jeden člověk a desítky dalších utrpěly zranění. Letadlo tehdy během tří minut pokleslo o 6000 stop.

Náhrada za nudle a reakce cestujících

Místo instantních nudlí budou cestujícím v ekonomické třídě nabízeny sendviče, kukuřičné hot dogy, pizza a „Hot Pockets“ – křupavé taštičky plněné sýrem, masem a zeleninou.

Rozhodnutí aerolinek vyvolalo na sociálních sítích diskuzi. Někteří cestující vyjádřili úlevu, jiní poukazovali na to, že společnost stále servíruje jiné nápoje a jídla, která mohou způsobit popáleniny, jako kávu a čaj. Jeden z uživatelů však rozhodnutí označil za „velmi dobré“ a uvedl, že vždy měl obavy z opaření. Korean Air slibuje, že bude i nadále hledat bezpečné způsoby servisu při zachování pohodlí a spokojenosti zákazníků.

Zdroj: BBC, Independent, Koreanair