Jak vybrat v obchodech sladké hrozny? Na ochutnávku raději zapomeňte!

Hrozny v regálu v plastových obalech hurricanehank / Shutterstock.com

Hrozny jsou oblíbeným ovocem, které si rádi dopřáváme jak samotné, tak ve formě rozmanitých dezertů či salátů. Někdy však můžeme narazit na krásně sladké bobule, zatímco jindy jsou hrozny nepříjemně kyselé. Jak tedy vybrat ty správné, abyste si užili sladkou chuť?

Přečtěte si také

Lidl prodával „tajemné balíčky“ za směšnou cenu, někteří zákazníci na nich brutálně vydělali

Jak rozpoznat sladké hrozny?

Existuje několik znaků, na které byste se měli při výběru hroznů v obchodě zaměřit:

  1. Barva: Zralé a sladké hrozny mají sytou barvu. Bílé hrozny by měly být zlatavě žluté, zatímco červené hrozny tmavě červené až fialové.
  2. Povrch bobulí: Sladké hrozny mají hladký a pevný povrch. Pokud jsou bobule měkké nebo mají vrásky, může to být znakem přezrálosti nebo začínajícího kazu.
  3. Stopky: Svěží zelené stopky jsou dobrým indikátorem čerstvosti hroznů. Pokud jsou stopky suché a hnědé, hrozny jsou pravděpodobně starší.
  4. Velikost a tvar: Rovnoměrně velké a tvarované bobule jsou často sladší. Nepravidelné tvary mohou naznačovat nesprávné pěstování nebo skladování.
  5. Vůně: Sladké hrozny mají výraznou a příjemnou vůni. Pokud hrozny nevoní nebo mají nepříjemný zápach, raději je neberte.

Ochutnávání hroznů před nákupem

Někteří zákazníci mají tendenci si před nákupem jednu bobulku hroznu ochutnat, aby si byli jisti, že nesáhnou vedle. Ale jak se na to dívají obchodní řetězce?

S konzumací ovoce a zeleniny na prodejně se běžně nesetkáváme. Zcela výjimečně zaznamenáme případy ochutnání kuličky hroznového vína. Tyto situace většinou stačí se zákazníky vyřešit domluvou,“ řekl pro redakci Kupi mluvčí řetězce Penny Tomáš Kubík.

„Z hlediska čistě právního je všechno zboží ve vlastnictví naší společnosti, až do okamžiku, kdy je u pokladny zaplaceno. Před zaplacením by tak ovoce, zelenina ani jiné zboží nemělo být konzumováno. V tomto ohledu ovšem spoléháme na poctivost zákazníků a nastalé situace řeší se zákazníkem konkrétní zaměstnanec. K tomu účelu nám slouží koncept vstřícnosti, na kterém dlouhodobě pracujeme. Naši kolegové v prodejnách absolvují školení ohledně toho jak a jakou formou komunikovat i jak postupovat při krizových situacích,“ říká pro Kupi za obchod Lidl Eliška Froschová Stehlíková.

Hrozny v plastových obalech Livia Harijanto / Shutterstock.com

„V Albertu dbáme na to, abychom našim zákazníkům nabízeli jen to nejčerstvější a nejkvalitnější, a proto spolupracujeme s farmáři a družstvy, která nám dodávají ovoce a zeleninu. Ovoce i zelenina před rozvozem na prodejny prochází testováním včetně senzoriky, takže vzorky prodávaného zboží sami ochutnáme. Zákazníci se tak na nás mohou spolehnout a sami v prodejnách již nemusí ochutnávat, protože mohou mít jistotu, že všechny produkty splňují nejvyšší standardy kvality. A ještě trochu vážněji – nejčastěji se ochutnávání dopouští malé děti, kterým dají maminky rohlík. A naši kolegové na prodejnách pro to samozřejmě mají pochopení,“ zakončuje pro Kupi Jiří Mareček, ředitel komunikace obchodů Albert.

Další námi oslovená prodavačka v malé vesnické Jednotě Jana Doležalová, dodává: „V některých případech nabízíme ochutnávky ovoce přímo na prodejní ploše, abychom zákazníkům pomohli s výběrem. Pokud taková možnost není, je lepší hrozny neochutnávat. Pokusy o ochutnání totiž mohou narušit hygienické standardy a ovlivnit kvalitu ovoce pro ostatní zákazníky.“

Jak to máte vy?

Zajímá nás váš názor! Ochutnáváte hrozny před nákupem, nebo raději spoléháte na výše zmíněné znaky kvality? Podělte se s námi o své zkušenosti a tipy v komentářích pod tímto článkem!

Zdroj: Kupi, Lidl, Albert, Penny, Jednota