Kam míří Češi po návratu z dovolené? Průzkum odhalil překvapivé výsledky

Muž si bere lahvové pivo z velkého balení piv. Stockah / Shutterstock.com

Kam vedou první kroky Čechů po návratu z letních zahraničních dovolených? Není to hospoda s českým čepovaným pivem, jak by se mohlo očekávat. Průzkum ukázal, že nejčastěji míříme do obchodů nakoupit potraviny, které nám na cestách chyběly. Překvapivě jsou to především domácí pečivo, sladkosti a samozřejmě i pivo.

Přečtěte si také

Acidofilní mléko, kefír a podmáslí: Jaký je mezi nimi rozdíl a který produkt upřednostnit?

Prvním krokem po návratu je nákup potravin

Podle průzkumu řetězce PENNY, který byl uskutečněn prostřednictvím aplikace Instant Research na vzorku 1 000 respondentů, směřuje hned 42 % Čechů po návratu z dovolené do obchodů s potravinami. Ženy se této činnosti věnují častěji než muži – 45 % oproti 39 %.

Co nám nejvíce chybí?

Nejčastěji se Čechům na dovolených stýská po tradičním bochníku chleba, což uvedlo více než 55 % dotázaných. České rohlíky a housky pak chybí 39 % respondentů. Výrazné místo v tomto pomyslném žebříčku zaujímá také české pivo, které postrádá 37 % dotázaných, přičemž na pivo je natěšena skoro polovina mužů (48 %) oproti 26 % žen.

Talíř s tukovými rohlíky Silverwing1 / Shutterstock.com

Další potraviny, které nám chybí

Necelé čtvrtině respondentů na dovolené chybí české knedlíky (24 %) a sladké pečivo, jako jsou koláče (20 %) nebo buchty (18 %). Naopak konzervy jsou něco, co Češi při zahraničních cestách oželí – na ty se těší pouze 5 % z nás.

Ženy za rodiči, muži na pivo

Druhé místo mezi aktivitami po návratu ze zahraničí je různorodé. Ženy dávají přednost návštěvám rodičů a nejbližších příbuzných (33,5 %), zatímco muži preferují návštěvu pivnice nebo hospůdky s čepovaným pivem (25 %).

Rodinné návštěvy a česká televize

Starší generace si po návratu domů ráda pustí českou televizi (21 %), zatímco mladí lidé volí sportovní aktivity (12 %). Také procházka českou přírodou je oblíbená, hned 21 % respondentů si ji dopřeje jako první po návratu domů.

„Výsledky našeho průzkumu potvrdily to, že se Češi po dovolené těší na potraviny, které jsou spojeny s tradiční českou kuchyní. V PENNY nabízíme každý týden stovky produktů v akci, a to včetně pečiva, piva nebo zmrzlin, které po dovolené určitě přijdou vhod a zákazníkům pomohou cítit se zase jako doma,“ říká Tomáš Kubík, tiskový mluvčí společnosti PENNY.

Průzkum tedy ukázal, jak důležité jsou pro Čechy domácí chutě a jak rychle po návratu z dovolené míří do obchodů, aby si je mohli vychutnat. Ať už se jedná o chléb, rohlíky nebo pivo, české potraviny mají své nezastupitelné místo v našem srdci i po návratu z exotických destinací.

Zdroje: Penny, Kupi