Amazon vs. Temu a Shein: Světový gigant spouští vlastní diskontní obchod!

Pohled na halu se svítícím logem Amazon photosince / Shutterstock.com

Amazon, světový gigant v oblasti e-commerce, se rozhodl vstoupit do boje s čínskými retailovými obry Temu a Shein. Plánuje otevřít vlastní diskontní obchod, kde bude prodávat levné zboží přímo z Číny. Tento krok má za cíl oslovit zákazníky, kteří si pečlivě hlídají ceny, a získat podíl na trhu, kterému v současnosti dominují Temu a Shein.

Přečtěte si také

Elektrikář a dodavatel elektřiny radí, jak ušetřit tisíce korun. Nejdřív řešte tohle, až pak úsporné spotřebiče

Jakou novinku představil Amazon?

Nedávno Amazon na uzavřené akci pro prodejce v Číně představil svůj plán na nový diskontní online obchod, v němž bude možné zakoupit spoustu produktů od levného oblečení po potřeby do domácnosti. Amazon doufá, že si tímto krokem zajistí část trhu, kterému díky svým nízkým cenám dominují Shein a Temu, a to především v jeho domovských USA.

Tržní hodnota Amazonu v červnu poprvé překročila dva biliony dolarů. Online gigantu to ale nestačí a plánuje posílit své vztahy s čínskými výrobci a prodejci. Již na podzim začne přijímat jejich produkty, přičemž online obchod bude nabízet široký sortiment neznačkového zboží pod dvacet dolarů, jako jsou třeba masážní nástroje na obličej, závaží na ruce či obaly na telefony.

„Stále hledáme nové způsoby, jak spolupracovat s našimi prodejními partnery, abychom zákazníky potěšili větším výběrem, nižšími cenami a větším pohodlím,“ uvedl mluvčí společnosti Amazon.

Záběr na obrazovku chytrého telefonu s ikonkami aplikací Temu, Shein a Amazon Tada Images / Shutterstock.com

Čím se nový obchod bude lišit od klasického Amazonu?

Podle zprávy CNBC je záměrem Amazonu umožnit čínským prodejcům dodávat zboží přímo spotřebitelům ve Spojených státech, podobně jako to dělají Temu a Shein. To sice zvýší dodací lhůty na devět až jedenáct dní, ale zároveň umožní prodejcům ušetřit na nákladech. Až dosud museli čínští prodejci posílat zboží do skladů v USA před jeho distribucí zákazníkům.

Spolupráce Amazonu s čínskými prodejci trvá již dlouho a společnost jim vychází vstříc. V prosinci Amazon oznámil otevření nového „inovačního centra“ v Šen-čenu a snížení nákladů pro prodejce oděvů pod dvacet dolarů. Počet položek prodávaných čínskými prodejci se v loňském roce zvýšil o 20 %.

Kdy Amazon novinku spustí?

Společnost Amazon neupřesnila, kdy plánuje nový obchod spustit, ale podle CNBC v prezentačních poznámkách uvedla, že produkty začne přijímat na podzim.

Zdroje: CBNC, Retail Detail, Quartz