Potvrzeno: Obří řetězec Wendy's, který je známý svými hranatými hamburgery, bude v Česku!

Jídlo z Wendy's Wendy's

Milovníci rychlého občerstvení, zbystřete! Do České republiky míří nový hráč na poli fastfoodu – americký gigant Wendy's. Tato ikonická značka, proslulá svými hranatými burgery z čerstvého hovězího masa, se chystá otevřít své první restaurace v Praze a dalších městech již v příštím roce. 

Přečtěte si také

Lehký salát s kozím sýrem a fíky: Jednoduchá a zatraceně dobrá rychlovka k večeři

Expanze do Evropy

Wendy's, třetí největší světový řetězec s hamburgery, oznámil ambiciózní plány na expanzi do Evropy. Česká republika se ocitla v první vlně zemí, kam tato restaurační síť hodlá vstoupit. Vedle Česka se Wendy's chystá otevřít své pobočky také v Irsku, Rumunsku, Polsku, Španělsku, Portugalsku, Francii a Severním Irsku. Cílem je vybudovat během příštího desetiletí stovky restaurací napříč celým kontinentem.

Hledání franšízantů

Aby mohla svůj plán uskutečnit, začala společnost Wendy's aktivně nabírat franšízanty v cílových zemích. Hledá zkušené partnery se znalostí místního trhu a schopností akcelerovat růst značky. V Česku již proběhla úspěšná akce na velvyslanectví USA v Praze, kde Wendy's oslovila potenciální zájemce o spolupráci. Nyní je připravena jednat s dalšími podnikateli, kteří by chtěli provozovat restaurace pod touto značkou.

Kvalita a tradice

Wendy's si zakládá na nadstandardní kvalitě svých produktů a služeb. Proslula především díky ikonickým hranatým hamburgerům z čerstvého hovězího masa, připravovaným přímo na grilu. Nabízí však i další oblíbené položky jako Baconator, Dave's Single, Spicy Chicken Sandwich nebo dezert Frosty. Značka působí již ve více než 30 zemích světa a provozuje přes 7 100 restaurací. Nyní hodlá svou působnost dále rozšířit.

Růst a budoucnost

Zahraniční trhy představují pro Wendy's celých 70 % plánované expanze do roku 2025. Společnost zaznamenává stabilní růst tržeb již 13 let v řadě a těší se na další úspěchy. Klíčem k nim jsou silná partnerství s franšízanty a dodavateli. Vstup na český trh je tak dalším logickým krokem v ambiciózní globální strategii této značky.

Hranolky a burger Deutschlandreform / Shutterstock.com

Americké fastfoody dobývají Česko

V současnosti kralují českému trhu s rychlým občerstvením řetězce KFC se 127 restauracemi a McDonald's se 122 podniky. Zákazníci však mohou vybírat i z nabídky dalších značek, jako jsou Burger King nebo Pizza Hut.  

Česká republika se v posledních letech stává stále atraktivnějším trhem pro zahraniční řetězce s rychlým občerstvením. Rostoucí ekonomika a zvyšující se poptávka po mezinárodních značkách přilákaly do země několik významných hráčů z USA, kteří zde otevírají své první pobočky. 

Jedním z nejnovějších přírůstků je louisianský fastfood Popeyes, který svou první restauraci otevřel přímo v srdci Prahy na Václavském náměstí. Zájem zákazníků byl tak obrovský, že se před pobočkou tvořily dlouhé fronty a řetězec do konce roku stihl otevřít druhou provozovnu u dálnice na Kladensku.

Popeyes však není jediným americkým řetězcem, který si našel cestu k českým strávníkům. Již dříve se do Česka dostala i proslulá pizzerie Domino's, která své služby nabízí v Praze a Brně. Její oblíbenost jen potvrzuje, že Češi mají chuť objevovat nové chutě a koncepty.

Wendy's tak vstupuje na dynamický trh, kde bude usilovat o přízeň zákazníků svými ikonickými burgery a nezaměnitelnou chutí.

Zdroj: TZ Bison & Rose, Kupi, KFC, McDonald's