Je pro vás nakupování příliš stresující? V Japonsku slaví úspěch superpomalé pokladny

Mladá prodavačka se dívá na zboží na páse garetsworkshop / Shutterstock.com

Pro některé lidi je nakupování natolik nepříjemné, že si raději objednají nákup domů a ušetří si tak spoustu stresu. Tento problém vyřešil jeden supermarket v Japonsku, který zavedl superpomalou pokladnu. Díky tomu se pro mnohé stal z nakupování opět klidný zážitek.

Přečtěte si také

Jak nahradit vajíčka v kuchyni? 6 nejlepších alternativ

Nejspíš už jste to někdy zažili: Stojíte u pokladny a házíte zboží do tašky nejrychleji, jak jen dokážete. Pokladní na vás ale věci chrlí tak rychle, že je to marné. Za vámi totiž čeká fronta netrpělivých nakupujících, kteří čekají, až se dostanou na řadu. Z nakupování se pak vmžiku stává spíš stres a vy se nemůžete dočkat, až budete pryč.

V Japonsku už při nákupu spěchat nemusí

Supermarket v japonském městě Fukuoka se rozhodl od tohoto stresu svým zákazníkům pomoci, a proto vymyslel superpomalou pokladnu, u níž se jednoduše vůbec nespěchá. Lidé si tak mohou v klidu nakoupit a nebát se, že nebudou stíhat rychlé tempo prodavačů a také zákazníků, jimž se pomalí jedinci v obchodech příliš nezamlouvají. To by mohlo vést k tomu, že budou někteří nakupující upřednostňovat tento supermarket před těmi, které tyto pokladny zatím nenabízí.

Obchod zaznamenal zvýšení tržeb o 10 %

Pomalá pokladna se velmi rychle stala populární, jak ukazují tržby japonského supermarketu. Ty se od zavedení pomalého nakupování zvýšily celkem o 10 %. Je tedy dost možné, že budou superpomalé pokladny v budoucnu chtít zavádět i další prodejci, aby získali nové zákazníky.

Způsob nakupování je vhodný pro seniory a nemocné osoby

Superpomalá pokladna je určená především pro seniory a osoby se zdravotním postižením, kteří nemají zájem o moderní způsob života plný stresu, může je však využít kdokoliv. Je to ideální způsob, jak oddělit spěchající jedince a ty, kteří nespěchají a nebo nemohou spěchat. Kromě toho si lidé přicházející na superpomalé pokladny mohou popovídat s prodavačem, zeptat se na aktuální akce a v klidu si sbalit svůj nákup. U pokladny můžou strávit klidně i deset nebo dvacet minut.

Zdroj: Kyodo News, Kupi