Velká kauza na TikToku Blockout 2024: Uživatelé hromadně blokují celebrity a značky, má to svůj důvod

Smartphone s otevřenou aplikací TikTok XanderSt / Shutterstock.com

Na TikToku se rozjela obrovská kauza, v rámci které se lidé rozhodli, že si zablokují všechny influencery, zpěváky a herce, kteří nijak nevyužívají svůj vliv k tomu, aby pomohli šířit správné informace a snažili se zabránit nešťastným událostem, které se ve světě dějí. Tento bojkot má vést k poklesu jejich finančních příjmů ze sociálních sítí. Stejně tak se lidé postavili i známým značkám, které dlouhodobě ignorují prosby zákazníků, aby netestovaly své produkty na zvířatech.

Přečtěte si také

Nejrychlejší omáčka na špagety: Dvě ingredience, které vytvoří dokonalý základ na oběd

Lidé na sociálních sítích jsou si dobře vědomi toho, že žádná ze známých osobností a značek by neměla tak velký vliv a tolik peněz, kdyby je nepodporovala široká veřejnost. Často se ale stává, že si to tyto celebrity či značky už ani samy neuvědomují. Když pak lidé hromadně píší zprávy známým osobnostem nebo společnostem s prosbou, aby se k něčemu vyjádřili a nebo něco podpořili či změnili, často se nedočkají ani žádné odpovědi. A to se lidé rozhodli změnit tím, že vezmou situaci do svých rukou a přestanou podporovat celebrity a značky, které nekonají dobro.

Blockout 2024: Hromadné blokování celebrit

Všechno začalo v květnu, když se konal každoroční benefiční ples Met Gala, kam se vydávají ty nejznámější celebrity. Za účast na této akci zaplatila každá osobnost přibližně 75 000 dolarů, což je v přepočtu 1,7 milionu korun, pravděpodobně ještě víc peněz pak utratili za samotnou přípravu a šaty na tuto akci. Podle fanoušků by se ale celebrity měly zajímat zejména o finanční potíže a války, které sužují komunity po celém světě. Stejně tak si veřejnost myslí, že celebrity mohly takto utracené peníze raději věnovat na dobrou věc, než na předvádění se na červeném koberci.

Žena se natáčí na selfie kameru. alinabuphoto / Shutterstock.com

Lidé na sociální síti TikTok vymysleli plán, jak známé značky i celebrity donutit k tomu, aby se začaly věnovat vážnějším tématům, než je výběr luxusních šatů na ples. V současné době je to například izraelsko-palestinský konflikt, ale i mnoho dalších světových problémů, o kterých by se mělo mluvit mnohem více. Zahájili proto hromadnou blokaci, kterou nazvali Blockout 2024. Mezi známé celebrity, které lidé začali blokovat, patří například Kim Kardashian, Selena Gomez, Miley Cyrus, Beyonce, Taylor Swift, Justin Bieber a dokonce i celebrity, které vlastní známé značky. Skutečně se jedná o nejznámější světové tvůrce, kteří na svých sociálních sítích často sdílí jen fotografie z přestižních akcí, pobytů na svých luxusních jachtách a popíjení ledově vychlazených drinků.

Lidé blokují i známé kosmetické značky

Lidé bojkotují i známé (a převážně kosmetické) značky, mezi které patří například Sephora, Maybelline, L'Oréal, Dove, Estée Lauder, Garnier, ale také MAC, Victoria’s Secret a další. Problém mají s tím, že tyto velké značky ani v roce 2024 stále nepřestávají testovat své produkty na zvířatech (tzv. cruelty free produkty) a také do produktů přidávají toxické látky. Lidem tedy opět nezbývá nic jiného, než tyto značky odstřihnout ze svého života a zaměřit se na podporu těch, které své produkty na zvířatech netestují a jsou vyráběny v souladu s přírodou. Do této kauzy se zapojily miliony lidí po celém světě a zdá se, že budou dále přibývat. Známé značky tedy mají na výběr: buď se změnit, nebo počítat s tím, že jim budou klesat tržby a ubývat věrní zákazníci.

Pohled do parfumerie Sephora MrWinn / Shutterstock.com

Současná generace si zkrátka nenechá nic líbit a chce, aby se celebrity i značky postavily čelem i k nepříjemným tématům, ke kterým je potřeba se vyjadřovat. Mají velké dosahy a s tím spojenou odpovědnost, kterou by měly využívat i k prospěšnějším věcem, než je jen vlastní sláva a bohatství. Je dost možné, že Blockout nakonec změní digitální svět i chování známých značek.

Některé celebrity nátlak nevydržely

Jedna z nejznámějších světových celebrit, Kim Kardashian, během několika dnů ztratila 3 miliony sledujících, dohromady jich má však přes 350 milionů, takže ji to nejspíš zatím příliš netrápí. Sama však dobře ví, že by bez přízně svých fanoušků neměla nic, proto se i ona v blízké budoucnosti bude muset rozhodnout, jak se zachová. Kim má svou značku nesoucí název Skims, která je na trhu teprve poměrně krátce, i proto ji tato kauza může negativně ovlivnit. Další celebrity však mají podstatně nižší dosahy, proto některé z nich nátlak dlouho nevydržely a skutečně se začaly k různým světovým problémům vyjadřovat.

Zdroje: TikTok, Kupi