Polská Biedronka nabírá zaměstnance na Slovensku. Uchazeči o manažerské pozice si můžou navrhnout vlastní plat

Obchod Biedronka zvenku Magda Wygralak / Shutterstock.com

Polský maloobchodní řetězec Biedronka, známý svými nízkými cenami, se chystá vstoupit na slovenský trh. Firma aktuálně spustila rozsáhlý nábor manažerů pro své budoucí prodejny po celém Slovensku. Biedronka plánuje otevřít první obchody již koncem letošního roku a postupně expandovat. Zajímavostí je, že uchazečům o manažerské pozice dává možnost navrhnout si vlastní plat. Příchod silného polského hráče slibuje zvýšení konkurence a potenciálně nižší ceny pro zákazníky, zároveň ale vzbuzuje obavy u menších slovenských obchodníků a výrobců potravin.

Přečtěte si také

Acidofilní mléko, kefír a podmáslí: Jaký je mezi nimi rozdíl a který produkt upřednostnit?

Polský diskontní řetězec míří na Slovensko

Společnost Biedronka, která v Polsku provozuje více než 3500 prodejen a je tamním maloobchodním lídrem, potvrdila plány na expanzi na slovenský trh. Firma hodlá na Slovensku aplikovat svůj úspěšný obchodní model postavený na nabídce kvalitního zboží za diskontní ceny. První slovenské prodejny Biedronky by se měly otevřít zákazníkům ještě letos.

„Biedronka přináší na Slovensko svůj úspěšný obchodní model a její cílem je dodávat slovenským zákazníkům a zákaznicím kvalitní výrobky za nejlepší ceny,“ píše v inzerátu na pracovní pozice své záměry řetězec. Společnost bude na Slovensku nabízet podobný sortiment jako v Polsku – cenově dostupné potraviny, domácí potřeby, drogerii a další produkty.

Nábor manažerů v plném proudu

Prvním krokem v rámci slovenského projektu Biedronky je nábor klíčových zaměstnanců. Firma zahájila hledání manažerů a zástupců manažerů pro své budoucí prodejny po celé zemi. „Pro naše Biedronka prodejny hledáme manažery/manažerky a také zástupce manažerů prodejen,“ oznámila na sociálních sítích personální ředitelka Jerónimo Martins Slovensko Zuzana Baloghová.

Zajímavým detailem náborové kampaně je, že Biedronka se v inzerátu uchazečů přímo ptá, kolik by si představovali vydělávat. Namísto předem stanovené mzdy tak dává zájemcům o manažerské pozice možnost navrhnout vlastní platové ohodnocení. To naznačuje, že polský řetězec je připraven nabídnout atraktivní finanční podmínky, aby získal ty nejlepší lidi.

Vedle manažerů budou postupně nabírány i desítky dalších zaměstnanců na pozice prodavačů, skladníků apod. Distribuční centrum pro zásobování slovenské sítě vyroste u Trnavy na západě země.

Pohled do obchodu Biedronka v Polsku Magda Wygralak / Shutterstock.com

Radost i obavy z příchodu polského obra

Zákazníci se na příchod Biedronky převážně těší a očekávají od něj hlavně nižší ceny. Zvlášť obyvatelé severního Slovenska, kteří již nyní jezdí nakupovat do polských prodejen řetězce za hranicemi, vítají, že budou mít obchody blíž.

Na druhou stranu se ozývají i hlasy varující před negativními dopady na malé domácí obchodníky a slovenské výrobce potravin. Panují obavy, že Biedronka ve snaze tlačit ceny dolů bude preferovat levnější zahraniční dodavatele na úkor místních. Řetězec zatím neupřesnil, jaký podíl slovenských produktů hodlá zařadit do svého sortimentu.

Detaily o počtu plánovaných prodejen, jejich přesných lokacích ani výši investic Biedronka prozatím nezveřejnila. Je však zřejmé, že hodlá na Slovensku aplikovat stejný diskontní koncept, s jakým slaví úspěch v Polsku. Zákazníci se tak mohou těšit na nízké ceny, ale také „lidlovsky“ střídmé prostředí prodejen, kde zboží často zůstává v krabicích a není vybalováno do regálů.

Vlastní značky jako konkurenční výhoda

Silnou stránkou Biedronky a zdrojem cenové konkurenceschopnosti jsou její vlastní privátní značky, pod kterými prodává řadu potravin i dalšího zboží. Pro slovenský trh si již nechala zaregistrovat několik nových značek jako Herbarium pro čaje, Bondi pro jogurty, Elios pro řecké speciality nebo Miami primárně pro dětské výrobky.

Příchod expanzivního polského řetězce na Slovensko slibuje významné změny na maloobchodním trhu. Dá se čekat zostření konkurenčního boje a tlak na snižování cen. To potěší zákazníky, ale menší slovenští hráči se budou muset mít na pozoru. Klíčové bude, zda si Biedronka dokáže získat přízeň Slováků a vybudovat si podobně silnou pozici jako v Polsku. První prodejny ukážou, zda se „polský Lidl“ trefí do vkusu slovenských nakupujících.

Zdroj: Biedronka, Profesia, LinkedIn, Kupi