Češi jdou po kloubních výživách. Odpovídáte jejich typickému českému uživateli i vy?

Starší pár čte etiketu na obalu lahvičky s prášky Dmytro Zinkevych / Shutterstock.com

Téměř 30 % Čechů nakoupilo nebo v posledním roce pravidelně užívalo kloubní výživu, ukázala to Národní data společnosti NADA Research, která se loni ptala 10 000 respondentů na jejich zkušenosti s tímto oblíbeným doplňkem stravy. Z výsledků pak kromě zajímavých statistik vyplynul i profil charakteristického českého uživatele kloubní výživy. Kdo je nejsilnější cílovou skupinou? Která kloubní výživa je v ČR nejpopulárnější? A sedí nejčastější odpovědi i na vás?

Přečtěte si také

Srovnání vysavačů: Dyson vládne všem, nebo zvládnou to samé i levnější vysavače od konkurence?

Kdo kupuje kloubní výživu nejčastěji?

Z dat výzkumu vyplynula tzv. nejsilnější cílová skupina, kterou jsou lidé ve středních letech a starší (50+ let), kteří kloubní výživu užívali pravidelně alespoň v posledním roce a nakupují ji alespoň 1krát za čtvrt roku. Podle Národních dat také obvykle mají starší děti nebo si už užívají klidného důchodu a přirozeně jim záleží na jejich zdravotním stavu, lhostejný jim není ani vzhled.

To se mimo jiné projevuje tím, že například neopomíjejí preventivní prohlídky u lékaře a kladou důraz na zdravou stravu, za kterou jsou ochotni si i připlatit. Při výběru konkrétních produktů pak dávají na názor odborníků, nechávají se však ovlivnit i pěkným obalem nebo reklamou.

Starší žena drží v ruce doplňky stravy MIA Studio / Shutterstock.com

I zdroj reklamy je důležitý

Pro nejsilnější cílovou skupinu je specifická i forma získávání povědomí (např. z reklam) o jednotlivých značkách kloubních výživ. Starší ročníky více než jiné skupiny poslouchají rádio a častěji čtou tištěná média. Na druhou stranu se řada z nich přizpůsobuje mediálním trendům a sleduje také videa na sociálních sítích nebo živá televizní vysílání, případně poslouchají podcasty.

Které značky kloubní výživy bodují?

Co se potom konkrétních značek týče, jasným favoritem se ukázalo GS Condro, které respondenti nejen nejvíce znají podle názvu, ale také jej často kupují a užívají.

Špatně si nevede ani Cemio Kamzík, a to zejména ve znalosti, ve které je jen těsně za lídrem GS Condro (76 %). Zhruba čtvrtina nejsilnější cílové skupiny tuto značku alespoň občas užívá i nakupuje. Z hlediska užívání a nákupu je na tom podobně také značka Condrosulf či Colafit, ještě o něco lépe Alavis,“ uvádí za společnost Nielsen Linda Machová, Research Manager.

Jak se nám kloubní výživa užívá nejlépe?

V rámci nejsilnější cílové skupiny vedou klasické tablety, které upřednostňuje 56 % populace. Následují kapsle, nápoje nebo želatina. Na způsob užívání má pak samozřejmě vliv nejen to, v jakých formách je dostupná oblíbená značka respondentů, ale také preferovaná jednoduchost užívání.

Zdroj: Nielsen, Kupi