Koupili byste si kosmetiku z Shein? Chce prodávat péči o pleť, zubní pasty i hračky

Detail na web Shein PixieMe / Shutterstock.com

Čínský gigant Shein je v prodeji levné fast fashion nebývale úspěšný. Nyní má další cíl a tím je prodej skincare, zubní hygieny nebo hraček pro děti. Kromě produktů své vlastní výroby plánuje dát na své platformě prostor zavedeným značkám. Ty tak mohou získat další zákazníky a Shein má šanci zvýšit svoji kredibilitu. Otázkou zůstává, jak budou taková partnerství fungovat, ale v USA a některých zemích Jižní a Střední Ameriky už řetězec se svým modelem slaví úspěchy.

Přečtěte si také

Spolupráce PENNY s Nesnězeno překonává očekávání: Češi v obchodě zachrání 95 % potravin, které by jinak skončily v koši

Marketplace pro známé značky?

Jeden z největších online prodejců ultra rychlé módy Shein se v současnosti snaží získat přízeň firem, jako jsou Colgate-Palmolive nebo Hasbro. Ze svého e-shopu tak hodlá vytvořit obrovský marketplace, kde nebude zdaleka jediným prodejcem. Přibližuje se tedy světovému trendu online tržišť a zároveň má potenciál lépe konkurovat například společnostem Amazon nebo Aliexpress. Navíc si zřejmě připravuje půdu pro vstup na burzu, který se má uskutečnit do konce letošního roku.

Ve Spojených státech nebo Latinské Americe už Shein partnery ze zmiňovaných oblastí získal a nedávno prezentoval podobnou nabídku i v Evropě, konkrétně v Madridu. Kromě firem Colgate-Palmolive a Hasbro nabízel partnerství i španělské kosmetické značce Bella Aurora nebo výrobci limonád Suntory Beverage & Food.

Každý si spojuje Shein s oblečením, ale my toho děláme mnohem víc,zdůraznila na pařížské konferenci Christina Fontana, ředitelka značky pro Evropu, Střední východ a Afriku. A zároveň dodala, že Shein dá svým zákazníkům to, co chtějí. Pokud je to tedy oblíbená značka kosmetiky nebo drogerie, dostanou ji.

Lidé před otevřeným obchodem Shein Antonello Marangi / Shutterstock.com

Klíčová je podpora známých západních značek

V Evropě je tržiště Shein zatím dostupné jen v několika zemích, konkrétně v Británii, Francii, Německu, Itálii, Nizozemsku, Polsku, Portugalsku, Španělsku a Švédsku. Podle odborníků ale zatím není jasné, jak dlouho se na těchto trzích udrží a jestli bude expandovat i dál. Záležet bude především na tom, jaké značky dokáže přilákat. Nyní to ale bude mít ještě o něco těžší, protože vzhledem k expanzi musí přísněji kontrolovat složení a nezávadnost produktů.

Mezi zákazníky Shein převládají ženy, a to zhruba z 80 procent. Většina z nich přitom patří ke generaci Z nebo k mileniálům a nejraději nakupuje módu, doplňky do domácnosti nebo kosmetiku a drogerii. Zájem o všechny tyto kategorie navíc rok od roku roste a například domácnost je letos dokonce třikrát žádanější. Není tedy divu, že Shein se snaží prosadit i v těchto oblastech a například v USA už přes třetí strany prodává produkty CeraVe, Weleda, Rimmel nebo Shiseido.

Allegro, Temu a Trendyol už provozují tržiště i v Česku

K nejznámějším online tržištím u nás patří polské Allegro, čínské Temu a turecký Trendyol, který přišel do Česka teprve letos na jaře. Allegro funguje už přes rok a je u nás známé především díky akvizici skupiny Mall a společnosti CZC. Temu pro změnu vsadilo na velmi agresivní marketing a Trendyol je na tom velmi podobně, už proto, že za ním stojí čínský gigant Alibaba. Aktuálně ale Trendyol slaví největší úspěchy v kampani na sociálních sítích, kde spolupracuje s českými influencery.

Zdroj: Reuters, Kupi