Oblíbená platforma Vinted, na které si zákazníci mohou zakoupit použité či jednorázově vyzkoušené zboží, se dočkala svého významného úspěchu. Podle dosavadních informací za minulý rok firma vykázala zisk přes 17,8 milionu eur. Na to se nyní rozhodla zareagovat i konkurence, která chce obdobně jako Vinted expandovat a rozšířit svůj sortiment tak, aby na svou stranu přilákala mnohem více zákazníků než doposud.
Po několika dlouhých letech, kdy se litevská platforma zaměřovala na rozšiřování své nabídky a návštěvnosti, společnost veřejnosti oznámila, že se jí podařilo dosáhnout obratu. V loňském roce dosáhla čistého zisku 17,8 milionu eur po ztrátě 20,4 milionu eur z předchozího roku.
Portál Vinted byl založen na principu spoluspotřebitelství. To znamená, že spotřebitelé a uživatelé, kteří se na této platformě zaregistrují, mohou nabízet své produkty k prodeji. Sami si je nafotí, popíšou, určí cenu a následně prodají. Jedinou podmínkou je, že všichni budou dodržovat všeobecné podmínky této platformy.
Českou verzi Vinted založili v roce 2011 Janet Lavicka a Lukáš Vala, a to pod názvem VotočVohoz.cz. V roce 2013 vznikla i aplikace pro mobilní telefony, která se stala mezi uživateli této platformy oblíbená a více přijatelná než webová verze.
Společnost své zisky vysvětluje tím, že se jí podařilo expandovat i na další evropské trhy, především do Dánska, Finska a Rumunska. Jako druhý bod, který zřejmě přispěl k jejich zisku, je zmiňována akcelerace na trhu s luxusním zbožím, a to prostřednictvím systému ověřování produktů, nasazeného v devíti zemích.
„Již mnoho let nasazujeme kapitál s vysokou návratností investic, přičemž neustále zohledňujeme finanční udržitelnost našich investic. Je to skvělý důkaz obětavosti a tvrdé práce našeho týmu, který se snaží, aby společnost Vinted byla pro naše členy úspěšná. A je to pevný základ, na kterém můžeme dále stavět, protože na obzoru vidíme mnoho příležitostí,“ prozradil podle Newstream generální ředitel Vinted Thomas Plantenga.
To, že Vinted za minulý rok dosáhl úspěšného zisku, přinutilo konkurenci k tomu, aby změnila strategii svého prodeje. Například čínský e-shop Shein se rozhodl, že do své nabídky zařadí kosmetiku, drogerii a dětské hračky. Shein následně v několika zemích podepsal dohodu s firmami, které budou své výrobky na jeho portál dodávat.
Jedná se například o drogistické zboží značky Palmolive, hračky značky Hasbro nebo značku Colgate. „Každý si spojuje Shein s módou, ale my podnikáme ve všech vertikálách. Naši spotřebitelé chtějí značky, takže pokud je to to, co hledají, je to to, co jim dáme,“ řekla podle Reuters v polovině dubna na konferenci v Paříži Christina Fontan, ředitelka operací značky pro Evropu, Střední východ a Afriku.
Zdroje: Kupi, Reuters, Newstream, Bank & Enrepreneur