Zákazníci velmi často nakupují v těchto čínských e-shopech, které nabízejí zboží za opravdu nízké ceny a k tomu někdy jako bonus dopravu zdarma. Jenže jak je to s kvalitou objednaného zboží a případnou reklamací, pokud by se zákazník netrefil do výrobku podle svých představ? Na to se podíváme v dnešním článku.
Zákazníci velmi často nakupují přes internet, a to pomocí webového prohlížeče nebo mobilní aplikace. Nejenže je to způsobeno rozvojem možností a dobou, ve které žijeme, ale také proto, že nás především pandemie covidu-19 naučila nakupovat on-line. Zákazníci si navíc pochvalují snadnou dostupnost veškerého sortimentu a možnost nakupovat z pohodlí domova nebo při cestě dopravním prostředkem.
Navíc jako bonus většina e-shopů nabízí možnost vrácení zboží do 14 nebo 30 dnů a k tomu i pohodlné vrácení peněz, což v kamenných prodejnách nalezneme jen výjimečně. Jenže jak je to s nákupy u čínských e-shopů? Můžeme i zde vrátit zboží, nebo se musíme smířit s tím, že výrobek, který nám nevyhovuje, máme vyhodit?
Shein se v posledních letech dostal v České republice na svůj vrchol. Nejenže nabízí velké množství oblečení, od dámského, pánského a dětského, ale nalezneme zde i vybavení do domácnosti a potřeby pro domácí mazlíčky. To vše za velmi nízké ceny, jež jsou lákavé pro všechny zákazníky, kteří nechtějí zbytečně utrácet a mají rádi hodně muziky za málo peněz. Společnost dodává do více než 150 zemí po celém světě.
Zboží můžete zaplatit přes fakturu, bankovním převodem, platební kartou nebo přes PayPal. Ale jak je to s kvalitou dodávaného zboží? A jak je to s výběrem zboží a správně zvolenou velikostí, pokud si nejsme zcela jisti, co zvolit? Velikost odpovídá popisu, ale materiál podle zákaznických komentářů nedisponuje velkou kvalitou. Jedná se totiž o syntetický materiál, nikoliv bavlnu. Naopak TOP ve velikosti 38 nejenže odpovídal popisku, ale i samotný materiál je uživatelsky příjemný a dobře snesitelný.
Pokud vám něco nesedí anebo se vám nelíbí, zboží na SHEIN můžete vrátit. Ovšem vrací se pouze zboží, které je v původním a nepoškozeném stavu. Zboží můžete vrátit do 30 dnů. Zásilku odesíláte na adresu, kterou vám dopravce přiložil do balíčku. Poté, co váš balíček dorazí do reklamačního skladu, je bedlivě zkontrolován. Pokud je vše v pořádku, dopravce vám do 5 dnů vrátí peníze na váš bankovní účet nebo zákaznické konto na SHEIN. Z naší zkušenosti můžeme potvrdit, že peníze byly připsány na zákaznické konto SHEIN na druhý den poté, co jsme obdrželi informaci o přijetí balíčku do reklamačního skladu.
TEMU je další čínský e-shop, který v Česku za minulý rok raketově expandoval a na svou stranu přilákal tisíce zákazníků. Své služby nabízí téměř po celém světě, ale poslední dobou je terčem negativní kritiky kvůli velmi vlezlé reklamě. Najdete zde velké množství pánského, dámského i dětského oblečení, šperky, dětské hračky, sportovní potřeby, věci do domácnosti, na zahradu, vše pro vaše domácí mazlíčky, elektroniku, kosmetiku a mnoho dalšího.
Nákupy jsou jednoduché a probíhají pomocí mobilní aplikace nebo webového rozhraní. Jen s velikostmi to není žádný med. A co kvalita sortimentu? Trika z TEMU objednané velikosti vůbec neodpovídají. Ta bývá přibližně o 3 čísla menší. Stejně tak dámský top o velikosti 1XL neodpovídal. Toto tílko vypadalo na velikost L. O podobné zkušenosti se dělí i někteří komentující.
I čínský e-shop TEMU nabízí svým zákazníkům možnost vrátit zboží do 30 dnů. Postupuje se s pomocí mobilní aplikace, v níž si zákazník navolí způsob vrácení. Vybere příslušný produkt a bude se řídit kroky, které mu mobilní aplikace popisuje. Zásilku následně zabalí a pomocí nejbližší pobočky DPD odešle na adresu, která je uvedena v aplikaci. Pokud je vše v pořádku a e-shop uzná reklamaci, peníze za vrácené zboží obdržíte do 14 dnů.
Zdroje: Kupi.cz