Tradiční výrobce nealkoholických nápojů na tuzemském trhu Kofola se rozhodl pro změnu svého loga. V souvislosti s tímto krokem projde změnou i celé portfolio značky, které zahrnuje etikety, lahve, sklenice a plechovky. Ačkoliv se nejedná o vizuálně výraznou a na první pohled rychle patrnou či zásadní změnu, bylo k celému procesu ze strany společnosti přistupováno sice odvážně, ale zároveň opatrně a s respektem. Právě z tohoto důvodu zabral celý proces hledání nového vizuálního směru od prvního návrhu až po výběr finálního provedení období v délce sedmi let.
Vítězný návrh vznikl ve spolupráci s bratislavskou agenturou Wiktor Leo Burnett. Ikonickým prvkem značky se stal zvětšený lístek lékořice obklopený tvarem srdce, to vše v tradičním oranžovém přelivu.
Zároveň došlo k úpravě textu loga, který prošel adekvátní modernizací, vyznačující se mírně odlišným fontem a jiným provedením dominantního písmene „f“. Z pohledu vizuální identity budou nejvýraznější změnou nové etikety. Firma chce výrobky v novém provedení uvést na trh ještě před začátkem Velikonoc.
„Svět kolem nás se neustále vyvíjí, stejně jako naši zákazníci i naše portfolio. Bylo tedy načase, aby se značka s novou identitou posunula a byla relevantní i pro mladé dospělé. Naším cílem bylo design osvěžit a zjednodušit, aby přitom Kofola neztratila svou tvář a zachovala si charakteristické rysy, díky kterým ji zákazníci stále poznají,“ vysvětlil marketingový ředitel Pavol Chalupka s tím, že se do vypracování návrhu zapojila řada tuzemských i zahraničních designových studií.
„Viděli jsme nepřeberné množství přístupů a pohledů. Přestože jsme hledali směr budoucnosti, mnozí se upínali k retru. V jednom případě dokonce agentura zapojila AI,“ doplnil Chalupka zajímavé zážitky z procesu výběru nového pojetí identity Kofoly.
Do procesu konečného výběru, v němž se proti sobě postavily dva zcela odlišné návrhy, byla zapojena cílová skupina mladých dospělých zákazníků ve formě spotřebitelského průzkumu realizovaného nejen v rámci České republiky, ale také na Slovensku.
„V průzkumu se potvrdilo, že Kofola nemá zapotřebí radikální změnu, že má primárně zůstat Kofolou. Nemá jít o revoluci, ale přirozenou evoluci, díky které se Kofola posune směrem k aktuálnějšímu designu a který bude relevantní minimálně dalších 10 let,“ vysvětlila manažerka značky Kofola Lenka Tenglerová.
Pomerančová limonáda se zázvorem, limetkami a mátou vás v letních parných dnech příjemně osvěží, dodá ztracenou energii a potřebné vitamíny. Její chuť si určitě zamilujete.
Společnost PepsiCo připravila v minulém roce v rámci oslav 125. výročí od založení rovněž nové logo, které bylo charakterizováno jako návrat k hodnotám tradiční značky. V kontextu této změny došlo ke zvýraznění nápisu PEPSI a jeho umístění do bílého pole uvnitř bíle ohraničeného kolečka mezi modrým a červeným pruhem. Už na první pohled se jednalo o celkem výraznou změnu oproti původnímu logu, které bylo používáno od roku 2008.
Cílem této nové podoby bylo poukázání na energii, sebevědomí a smělost tohoto produktu. Zatímco na území USA a Kanady byla změna vizuální identity realizována již v průběhu minulého roku, k celosvětové změně má dojít podle plánu až letos.
Společnost Coca-Cola, konkurent v celosvětovém měřítku, kromě zavádění nových příchutí občas přichází také s novým či lehce pozměněným designem svých produktů. Takovým příkladem byla před dvěma lety představená inovovaná podoba některých plechovek za využití magentové barvy.
Zatímco obal vanilkové příchutě nápoje je stále v původním krémovém odstínu, kombinuje plechovka příchutě s označením Cherry Vanilla původní okrový odstín s již převažující magentou, zatímco třešňová cola Cherry Coke se již objevila pouze v tomto jednobarevném provedení.
Obaly byly navíc opatřeny černým nebo bílým provedením nápisu Coca-Cola, a to podle toho, zdali se jedná o výrobek s obsahem cukru, či nikoliv. Zákazníkům by to podle výrobce mělo přinést výrazně větší komfort při výběru požadované varianty.
Zdroje: kofola.cz, refresher.cz, eu.usatoday.com, mediaguru.cz