Action zvýšil tržby o čtvrtinu a expanduje do další evropské země

Člověk drží košík Action a stojí u nabídky pracích gelů defotoberg / Shutterstock.com

Zatímco se někteří obchodníci snaží přežívat a snižovat výdaje, kde se dá, existují výjimky, které rostou závratným tempem. Patří mezi ně Action, který je nejrychleji rostoucím mezinárodním diskontním řetězcem. Na začátku roku slavil otevření 2000. pobočky, která vznikla v Praze, a k dnešnímu dni má už 2 576 obchodů. Již několik let v řadě zaznamenává enormní úspěch a ten bude zřejmě pokračovat, protože Action vstupuje do další evropské země.

Přečtěte si také

Domácí zázvorový likér: Rychlý a snadný recept na elixír jako prevence proti všem chřipkám, nachlazením a virózám

Action expanduje

Řetězci Action se podařilo zvýšit roční tržby o 27,8 % na 11,3 miliardy eur. Růst tržeb je spojen zejména se zvyšováním počtu poboček a s expanzí do dalších zemí. Action pravidelně vstupuje na nové trhy a letošní rok není výjimkou. Nyní plánuje otevřít další obchody v Portugalsku.

První by měl být otevřen v únoru, další budou následovat. Tato země se pro Action stane dvanáctým evropským trhem. Action je původně nizozemský řetězec, který byl založen už v roce 1993.

Do širšího povědomí se dostal společně s expanzí na další trhy, kde se velmi rychle ujal. Úspěch je podpořen i ekonomickou krizí, během které jsou pro mnoho spotřebitelů diskontní prodejny ideálním řešením pro nakupování v jejich finanční situaci. V České republice je Action od roku 2020.

Řetězec snižuje ceny

Generální ředitelka Hajir Hajji uvedla, že růst v roce 2023 ukazuje, jak relevantní je Action pro zákazníky. Řetězci se loni podařilo zlevnit více než 2 500 produktů. Společnost také představila svůj první plně ekologický produkt – úložný koš vyrobený z recyklovaného plastu ze zpětných toků z vlastních provozů.

Nalaďte se na hygge

Obchody navštěvuje více lidí

Tržby vzrostly o 16,7 % v důsledku otevírání nových obchodů i narůstajícího množství zákazníků, kteří navštívili starší prodejny. Jen za loňský rok řetězec otevřel 303 nových obchodů, a to včetně 500. v Německu, 300. v Polsku a 100. v Rakousku. Otevřel i 800. obchod ve Francii, ale začátkem ledna, takže ho nelze počítat k loňským úspěchům.

Do jeho 2 576 obchodů v 11 zemích přijde každý týden 15,3 milionu zákazníků. Vzhledem k dosavadnímu růstu lze očekávat, že Action v budoucnu uvidíme i v dalších evropských zemích.

Zdroje: action.com, retaildetail.eu, update2022.action.com