IKEA zavádí novinky: Páteční slevy a umělou inteligenci

Pohled na logo a jídelnu IKEA NP27 / Shutterstock.com

IKEA v České republice zaznamenala v uplynulém finančním roce obrat 12,1 miliardy Kč, což představuje nárůst o 2 % oproti předchozímu roku. Generální ředitel IKEA pro Česko, Slovensko a Maďarsko David McCabeS prozradil, čím se společnost bude snažit i letos udržet zvýšený zájem zákazníků. Je to mimo jiné trvalé zlevnění více než poloviny sortimentu o zhruba patnáct procent, poloviční sleva na pokrmy v restauraci každý pátek a v průběhu roku IKEA uvede na trh inovativní nástroj IKEA Kreativ pro interiérové plánování s využitím rozšířené reality a umělé inteligence.

Přečtěte si také

Přehled vánočních trhů v ČR: Co na nich koupíte a kde budou ty nejhezčí?

Jak se dařilo IKEA v roce 2023?

Generální ředitel IKEA pro Českou republiku, Maďarsko a Slovensko, David McCabe, hodnotí uplynulý rok jako jedinečný s mnoha výzvami. Společnost se zaměřila na zlepšování zákaznického zážitku a rozšířila své digitální služby, což se odrazilo ve zvýšeném online obratu. Rozšíření přístupu k IKEA v regionech bylo podpořeno otevřením tří nových plánovacích studií a expanzí sítě výdejních míst, která nyní čítá více než třicet lokalit.

  • IKEA v Česku přivítala ve svých obchodních domech 8,7 milionu návštěvníků a na svých online platformách zaznamenala 13,85 milionu návštěv. Průměrná útrata na jednoho zákazníka v kamenném obchodě činila 1 990 Kč, zatímco při online nákupu to bylo 6 110 Kč.
  • IKEA Česká republika zaměstnávala v minulém roce 2 253 lidí, kterým od ledna 2024 zvýšila mzdy o průměrně 7 % a vyplatila roční bonus One IKEA za splnění cílů. Dlouholetí zaměstnanci navíc obdrželi příspěvek na penzijní připojištění. Celkově bylo do těchto finančních bonusů investováno přibližně 175 milionů Kč.
  • IKEA také nepřestala podporovat společensky ohrožené skupiny, přičemž se zaměřila na pomoc ukrajinským uprchlíkům, do které investovala více než 12 milionů Kč.
Sklad v IKEA a papírová nákupní taška NP27 / Shutterstock.com

Cenová dostupnost zůstává prioritou společnosti

IKEA na podzim minulého roku snížila ceny více než 5 500 produktů. Tento krok byl zákazníky velmi pozitivně přijat a v prvním čtvrtletí byl zaznamenán téměř 20% nárůst zájmu o tyto produkty. Značné snížení cen bylo zaznamenáno v kategoriích sedacích souprav, kuchyňských potřeb a stolování. Společnost plánuje i nadále hledat příležitosti pro další snižování cen.

Šéf IKEA McCabe prozradil, co nábytkářský gigant chystá v Česku

Loni na podzim trvale zlevnila IKEA ceny u více než poloviny sortimentu v průměru o téměř patnáct procent. A další zlevnění bude následovat, řekl v rozhovoru pro e15 generální ředitel IKEA pro Česko, Slovensko a Maďarsko David McCabe: „Nemůžeme si dovolit zdražovat, neučiníme tak ani kvůli bojům v Rudém moři. Musíme být schopni oslovovat i chudší zákazníky.“

IKEA navíc nabídne speciální akce pro členy IKEA Family, včetně poloviční ceny oblíbených jídel v restauraci IKEA každý pátek a slev na vybrané produkty. Doprava nábytku až k zákazníkům domů bude nově levnější, s cenami od 499 Kč.

Mobilní aplikace IKEA se v květnu dočká významného vylepšení s nástrojem IKEA Kreativ, který zákazníkům umožní plánování interiérů s využitím rozšířené reality a umělé inteligence. Aplikace také přinese nové interaktivní vzorové pokoje pro další inspiraci.

V roce 2024 IKEA představí nové série retrokolekce Nytillverkad a speciální kolekci VÄXELBRUK vytvořenou z upcyklovaných uniforem zaměstnanců. Zvýšení bezpečnosti se dočkají i nábytkové řady, například komoda VIHALS s inovativním řešením proti převržení, které bude implementováno i do dalších komod.

Podle sdružení, které zastupuje české výrobce a prodejce nábytku, má IKEA v České republice nejvíce obchodů s nábytkem. Dalšími velkými prodejci jsou Jysk a XXXLutz, který provozuje obchody pod názvem XLCZ Nábytek, dále Möbelix, Asko nábytek a Sconto. Informaci uvedl dříve pro agenturu ČTK tajemník Asociace českých nábytkářů Tomáš Lukeš.

Zdroj: IKEA, e15