Společnost Lidl se rozhodla promítnout snížení sazby DPH do cen produktů. Už od 2. ledna 2024 se tak zákazníci mohou těšit na dvojnásobné snížení DPH u více než 1000 produktů. Slevy se budou týkat například pečiva, masa, vajec nebo ryb. Přidává se tak k dalším řetězcům, které reagují na úpravu sazby DPH u vybraných produktů.
Vláda České republiky schválila snížení DPH na vybrané potraviny o 3 %, a to od ledna 2024. Podle datové analytičky nákupního rádce Kupi.cz Moniky Kopčilové obchody promítly sníženou sazbu DPH do cen potravin a přicházejí s marketingovými akcemi nad rámec snížené sazby DPH, aby nalákaly zákazníky. „Snížení cen se projevilo téměř okamžitě, některé obchody ceny zaokrouhlují, jak jsou zákazníci zvyklí, u jiných můžeme vidět neobvyklé, na haléř přesné ceny,“ okomentovala cenovou politiku kolem nových sazeb Kopčilová.
Lidl promítl snížení DPH o 3 % přímo do cen potravin a u více než 1000 produktů se rozhodl toto snížení zdvojnásobit, a to až na 6 %. Nová kampaň „Přesilovka proti inflaci“ poskytne zákazníkům tu nejvyšší kvalitu za nejnižší možné ceny.
PENNY jako první řetězec promítl snížení DPH u potravin o 3 %, které začalo platit od 1. ledna, už od 1. prosince 2023. Ceny uváděné na cenovkách ovšem po celou dobu zůstaly stejné a slevu dostali zákazníci při platbě na pokladně. Závěrem roku 2023 začalo Penny na všech více než 410 prodejnách s přeceněním celého sortimentu. Zákazníci se tak s novými cenami mohli setkat už před platností nových sazeb v posledních dvou dnech roku 2023.
„Za nás můžeme našim zákazníkům slíbit, že, i přes nejrůznější informace o zdražování, je to, že my v průběhu ledna neplánujeme zvyšování cen potravin, a to ani v souvislosti se zdražováním energií nebo na základě rostoucích dodavatelských cen. Naopak chystáme další akce, kterými chceme upevnit naši pozici řetězce s nejvýhodnějšími cenami na trhu. Naši zákazníci mají jednu jistotu, a to, že naším cílem bylo, je a bude, nabízet jim vždy ty nejkvalitnější, nejchutnější produkty za nejvýhodnější ceny,“ řekl Tomáš Kubík, vedoucí komunikace PENNY. Navíc v prvním lednovém týdnu poskytne PENNY zákazníkům 10% slevu na kompletní sortiment.
Tesco plně promítá snížení DPH do cen u více než 8 500 potravin. Naopak zvýšenou sazbu DPH vůbec nepromítá do ceny dětské výživy. Pokračuje tak v dlouhodobém úsilí, kdy pomáhá zákazníkům maximálně ušetřit.
„Sníženou sazbu na potraviny jsme plně promítli do cen u více než 8 500 výrobků. K tomu jsme ponechali původní nižší ceny u dětské výživy, do kterých jsme naopak vůbec nepromítli zvýšenou sazbu DPH. Pokračujeme tak v našem závazku nabízet zákazníkům kvalitní a zároveň cenově dostupné potraviny. Naším dlouhodobým cílem je pomáhat našim zákazníkům maximálně ušetřit, k čemuž využíváme každé možné příležitosti,“ uvádí Pavol Halász, produktový ředitel Tesco pro Českou republiku.