O cenově dostupné módní zboží je neustále velký zájem. Důkazem je i úspěch C&A, jednoho z největších nadnárodních řetězců prodávajících módní oblečení. Známý je především v Evropě, ale své obchody má například i v Číně, Brazílii, Mexiku nebo Turecku. V tuzemsku provozuje několik desítek prodejen. Nyní chce svou pozici v Evropě ještě více posílit tím, že otevře 100 nových obchodů.
Šéf C&A Germany, Carsten Horn, uvedl německé tiskové agentuře DPA řadu novinek, které má společnost v plánu realizovat. Nové obchody chtějí budovat hlavně v zemích, jako je Rumunsko, Polsko a Itálie. Také ale plánují otevření obchodů v Hamburku, Berlíně a východní části Německa. Do roku 2024 otevře prodejce pobočky v Amsterdamu, Madridu, Miláně a Paříži. C&A má v současnosti 1300 obchodů v sedmnácti zemích, z toho téměř 400 v Německu. Hlavním strategickým místem jsou pro módní řetězec centra měst.
Obchody by měly být budovány v jiném konceptu, který sníží masu prodávaného oblečení a zaměří se na nové a kvalitní módní kousky. Prodejce již zmodernizoval dvě třetiny svých výloh a zredukoval sortiment, čímž oslovil široké publikum. Na své si přijdou jak starší zákazníci, kteří si přijdou koupit balíček ponožek, tak zákazníci butiků, kteří si kupují kašmírové svetry.
„Posílili jsme značku a podívali se na to, co u nás zákazníci hledají. Zákazníci nechtějí šest pater masy textilu, chtějí se při nakupování inspirovat a objevovat nové outfity. Méně hmoty na stojanech, více pódia pro módu,“ uvedl Carsten Horn.
C&A není na trhu módy žádným nováčkem. Tato společnost byla založena bratry Clemensem a Augustem Brenninkmeijerovými v Nizozemsku roku 1841. Samotná zkratka C&A se skládá ze jmen zakladatelů. Jedná se o přímého konkurenta dalších módních velikánů, jako jsou H&M nebo Zara. Díky novému konceptu může C&A získat nemalou konkurenční výhodu, přitáhnout nové zákazníky a posílit svou pozici na trhu.
Zdroje: retaildetail.eu, wikipedia.org, rp-online.de