Velké řetězce myslí i na nejmenší děti, kterým chtějí dopřát lepší život. Vznikají tak různé sbírky a nadační fondy. Albert spouští další ročník oblíbené charitativní kampaně Bertík pomáhá. Mezi stovku dětských domovů a dalších organizací z celého Česka rozdělí částku 4 000 000 korun. O nejlepších projektech rozhoduje tradičně veřejnost. Zákazníci obchodů Albert dostanou v období mezi 18. a 31. říjnem za nákup u pokladny žeton – Bertík, se kterým mohou hlasovat pro jeden ze tří lokálních projektů. Dětem pomáhá také řetězec Kaufland, který se svou školou hokejových talentů vstupuje do třetí sezony. Úspěšného projektu se zúčastní rekordních 11 hokejových klubů.
Do 24. ročníku grantového řízení přihlásily dětské domovy a neziskové organizace 142 projektů na podporu dětí a mladých lidí ze sociálně znevýhodněného prostředí. O stovce nejkvalitnějších, které vybrala správní rada Nadačního fondu Albert, nyní rozhodují zákazníci v obchodech Albert a také online. Vždy volí mezi třemi projekty z jejich blízkého okolí, přičemž žádný nezůstane bez odměny na realizaci. Projekt s nejvíce hlasy získá 50 tisíc korun, druhý v pořadí 40 tisíc korun, třetí pak 30 tisíc korun. Celkově pak pomohou dětem ze sociálně znevýhodněného prostředí po celém České republice čtyři miliony korun.
„Charitativní akce Bertík pomáhá chce každý rok podpořit projekty pomáhající dětem vnímat jejich život pozitivněji. Třeba tím, že jim nabídnou aktivity, které jim přinesou motivaci, hezké zážitky a posunou je v životě dál. Jde například o kroužky, výlety, ale i různé formy vzdělávání a profesního rozvoje. V posledních letech se mnoho projektů zaměřuje také na podporu duševního zdraví,“ popisuje Kristýna Bernatová z Nadačního fondu Albert.
Zatímco v minulosti Bertíci rozdělili finance mezi 80 projektů, letos jde o rovných 100. „Jsme rádi, že se z našeho programu stala podzimní tradice a každý rok můžeme přispět k tomu, aby děti z dětských domovů nebo se složitým zázemím pocítily, že nejsou na světě samy a jejich osud není lidem lhostejný,“ říká Kristýna Bernatová a doplňuje: „Pro zákazníky Alberta je to kromě možnosti smysluplné pomoci také skvělá příležitost seznámit se činností neziskových organizací v regionu.“
Hlasování probíhá v hypermarketech a vybraných supermarketech Albert od 18. do 31. října. Zákazníci získají za každý nákup hlasovací žeton, který vhodí do hlasovacího boxu za pokladnami jednomu ze tří lokálních projektů. Ve stejném období je hlasování možné také online na webu Nadačního fondu Albert.
Program Bertík pomáhá podpořil například Láďu (18) z dětského domova v Pardubicích. Nadaný student by se v budoucnu rád věnoval práci s kávou, a tak se díky Nadačnímu fondu Albert ocitl v jedné z nejlepších pražských kaváren, kde ho zkušení profesionálové v oboru naučili vše důležité o kávě. Osvojil profesionální práci s kávovarem i to, jak připravit skvělé espresso. „Přestože život nemáme v mnoha ohledech lehký, tak s ním můžeme pracovat a zkoušet nové věci,“ vzkázal po intenzivním kurzu nadšený Láďa svým vrstevníkům.
Jedinečný projekt, který v České republice už třetím rokem pomáhá měnit domácí sportovní prostředí k lepšímu, startuje už tento týden svůj 3. ročník. Hlavními cíli programu stále zůstávají rozvoj dětí i rodičů, a hlavně samotných klubů, jejich trenérů a manažerů. „Náš cíl je jasný, pomocí našich vzdělávacích a rozvojových programů zajistit růst klubů a mladým hokejistům zařídit místo pro jejich sportovní a osobní rozvoj,“ říká manažer projektu Lukáš Pokorný.
Kaufland Škola hokejových talentů má za sebou již dva úspěšné ročníky. Její řady se navíc letos rozšíří o tři nové kluby, konkrétně půjde o Kolín, Benešov a Kutnou Horu. Celkově se tak letošního ročníku bude účastnit 11 hokejových klubů. Stejně jako minulý rok je pro rodiče a žáky hokejové školy přichystáno deset jednodenních kempů. „Škola hokejových talentů se zaměřuje nejen na hokejový a všesportovní rozvoj hráčů, ale také například na osobní rozvoj v tématech fyzio, kondiční přípravy nebo psychologie,“ doplnil Pokorný.
Hráči ale nebudou jediní, kteří budou z tohoto projektu těžit. Kaufland se zaměřuje také na trenéry, kteří jsou pro rozvoj hráčů mimořádně důležití.
Zdroj: řetězce Albert a Kaufland