IKEA na českém trhu snížila od září ceny zhruba u třetiny svého sortimentu, a to napříč všemi odděleními. Změna se dotkla více než 3 300 výrobků, které zlevnily v průměru o 8,4 procent. Z průzkumů vyplývá, že Češi kupují až dvě třetiny zboží ve slevách a na to reagují i další řetězce jako Lidl, Tesco nebo Billa.
„Dlouhodobou strategií IKEA je nabízet výrobky za takové ceny, aby si je mohlo dovolit co nejvíce lidí. Ještě aktuálnější je to v poslední době, kdy řada domácností pociťuje dopady ekonomické situace a rostoucích životních nákladů. Napříč celým naším podnikáním jsme hledali různé způsoby, jak bychom mohli ceny snížit. Především díky stabilizaci dodavatelských řetězců po pandemii, příznivému vývoji měnového kurzu české koruny a snižování provozních nákladů můžeme úspory promítnout do cen. Od září, tedy začátku našeho nového finančního roku, tak v Česku zlevňujeme více než 3 300 výrobků,“ říká Tímea Münzner, manažerka prodeje IKEA Česká republika, Maďarsko a Slovensko.
Nové ceny budou u některých výrobku nižší až o desítky procent, v celkovém průměru pak o 8,4 %. Zlevnění se týká i řady výrobků, které jsou na českém trhu dlouhodobě nejoblíbenější.
Nižší ceny dostanou i populární doplňky,
Počet výrobků s cenovkou nižší než 60 Kč se rozroste z 500 na zhruba 650. Výrobky s novou nižší cenou jsou od 1. září v obchodních domech IKEA i na internetových stránkách obchodu zvýrazněny červenou barvou.
„Náš sortiment je klíčovou součástí identity a dědictví IKEA, a proto jsme rádi, že se můžeme českému zákazníkovi přiblížit zase o výrazný kousek blíže. I nadále budeme hledat různé možnosti, které nám umožní ceny našich výrobků snižovat, a být tak pro naše zákazníky co nejdostupnější,“ uzavírá Tímea Münzner.
Podle dat analytické společnosti NielsenIQ se jen za poslední rok zvýšil podíl zboží v promocích v rámci velkých obchodních řetězců typu Albert, Globus, Kaufland nebo Tesco ze 60 na 64 % (měřeno hodnotou zboží). Za posledních pět let je podle agentury akcí o devět procentních bodů víc. Detailnější pohled na data z průzkumu ukazuje, že slevy mají tendenci dál rychle stoupat.
Jak uvedly ve svém článku Seznam Zprávy, Češi kupují až dvě třetiny zboží ve slevách. „V jednotlivých kategoriích se podíl slev výrazně liší. U piva, které je z hlediska tržeb ze všech sledovaných kategorií nejsilnější, se z každé tisícikoruny utratí 765 korun za pivo v akci. U sýrů je to 680 korun, u čokoládových cukrovinek 688 korun. Mnohem žádanější než před rokem jsou třeba „letákové“ sýry, u nichž podíl akcí vzrostl o 8 procentních bodů, “píší Seznam Zprávy.
Velké řetězce se předhání v nabídkách pro své zákazníky. Lidl spustil akci Seniorský týden, ve které lidé starší 65 let po předložení občanského průkazu u pokladny dostanou 10% slevu na vybrané potraviny. Tesco vsadilo na studenty a těm nabízí speciální studentskou slevu po předložení průkazu ISIC. BILLA pro změnu mění podobu svého věrnostního klubu a body mohou zákazníci nově vyměnit za slevy na výrobky.
Zdroj: Tisková zpráva IKEA Lidl, Billa, Tesco, data NielsenIQ, Seznam Zprávy