Alibaba expanduje do Evropy prostřednictvím nového tržiště

Budova společnosti Alibaba Tao Jiang / Shutterstock.com

Poměry v Evropě se mění, stejně tak jako obchodní vztahy a příležitosti. Někteří krachují, jiní rostou a svou šanci vycítila i jedna z největších technologických firem světa – Alibaba. Vstup tak velké společnosti na starý kontinent je významnou zprávou, která potěší celou řadu spotřebitelů a zároveň může přidělat vrásky konkurenci. Co má Alibaba v plánu a kdo jí se vstupem na evropský trh pomůže?

Přečtěte si také

Prádlo z pračky nevoní tak, jak byste chtěli? Luxusní a intenzivní vůni vykouzlí parfémy na praní, stačí jen pár kapek

V expanzi má pomoci nové partnerství

Společnost Alibaba navázala partnerství se světovou obchodní sítí CommerceHub, která ji má pomoci expandovat v Evropě prostřednictvím svého nového španělského tržiště Miravia. Miravia byla uvedena v loňském roce jako nový model elektronického obchodu ve Španělsku, a to jako tržiště i prostor pro zábavu. Implementací sjednocené platformy CommerceHub má Miravia přístup ke svému řešení elektronického obchodu, které umožňuje připojení k desítkám tisíc značek, které nyní mohou prodávat své produkty na trhu Miravia. Spotřebitelé se zde mohou dozvědět o nových trendech v kategoriích, jako je móda a krása, prostřednictvím inovativních řešení včetně virtuálního zkoušení make-upu.

Telefon s aplikací Alibaba u malého nákupního košíku Sergei Elagin / Shutterstock.com

Příležitost pro prodejce a značky

Prodejci a značky mohou navrhovat své vlastní obchody a definovat ceny a akce, komunikovat přímo se zákazníky a uplatňovat své vlastní věrnostní programy. Miravia v současné době nabízí vedle místních španělských podniků značky jako Disney a L'Oréal Paris.

„Komplexní platforma CommerceHub, řešení SaaS a rozsáhlá obchodní síť učinily partnerství s nimi velmi snadným rozhodnutím,“ uvedl generální ředitel Miravia Yann Fontaine.

Generální ředitel Alibaby nedávno odstoupil, aby se soustředil na cloudovou divizi společnosti, protože se plánuje rozdělit do šesti samostatných obchodních jednotek.

„V dnešním dynamickém prostředí elektronického obchodování je pro značky a maloobchodníky důležitější než kdy jindy, aby byli schopni oslovit zákazníky prostřednictvím rozmanitějších kanálů,“ řekl generální ředitel CommerceHub Phillip Hall.

Spolupráce se značkami je prioritou

CommerceHub už spolupracuje se značkami jako Adidas, Samsung a M&S. Podle GlobalData, společnost zabývající se analýzou dat a poradenstvím, bude velikost globálního eCommerce trhu typu B2C (Business-to-Consumer) v roce 2023 oceněna na 6,5 bilionu USD a očekává se, že do roku 2026 poroste složenou roční mírou růstu (CAGR) 9,1 %. Alibaba je klíčovým mezinárodním hráčem v eCommerce. Zatím je ve hvězdách, jak se jí bude dařit proti klíčovým konkurentům, kterými jsou Amazon, Google, Microsoft a JD.com, z nichž všichni mají sídlo v Evropě.

Zdroj: retail-insight-network.com, retail-week.com