Kaufland zavádí na všech prodejnách velkou novinku. Zákazníkům přinese pohodlnější nakupování

Ruka před pokladnou drží mobilní telefon s účtenkou Kaufland

Maloobchodní řetězec Kaufland udělal další krok směrem k ještě pohodlnějšímu a udržitelnějšímu nakupování. Spolu s novou verzí své věrnostní mobilní aplikace Kaufland nabízí nově všem zákazníkům, kteří používají digitální Kaufland Card, možnost zvolit si při placení výhradně digitální účtenku. Tisk papírové účtenky lze jednoduše vypnout v aplikaci, kde se zároveň v sekci Moje nákupy všechny digitální účtenky ukládají.

Přečtěte si také

Přehled vánočních trhů v ČR: Co na nich koupíte a kde budou ty nejhezčí?

Elektronická účtenka

„V prodejnách Kaufland se ročně spotřebuje 486 tisíc rolí účtenek. Pokud by na digitální účtenku přešel každý náš zákazník, ušetří se ročně zhruba 154 tun papíru,“ uvádí mluvčí řetězce Kaufland Renata Maierl s tím, že zákazníci si navíc budou moci kdykoli zobrazit přehlednou historii nákupů a nemusejí myslet ani na uchovávání papírových účtenek. Aplikace bude doklady archivovat automaticky v digitální podobě po dobu tří let.

Zalistujte si letákem Kaufland

Digitální účtenky v aplikaci Kaufland jsou plnohodnotným ekvivalentem papírových dokladů. Pro účely vracení zboží či reklamací je aplikace uchovává po dobu tří let. Zároveň je lze jednoduše sdílet či ukládat ve formátu PDF, například pro potřeby vedení účetnictví. „Všechny pokladní doklady se přehledně ukládají v aplikaci a tisk papírové účtenky je možné úplně vypnout pomocí posuvného tlačítka Chci jen digitální účtenku,“ popisuje Renata Maierl.

Vývojáři řetězce Kaufland navíc v rámci projektu vyřešili jednoduché opouštění zóny samoobslužných pokladen. Turniket lze otevřít buď čárovým kódem přímo z digitální účtenky, nebo alternativně papírovým kódem vytištěným samoobslužnou pokladnou. To zaručuje, že z pokladní zóny se bez problému dostanou i zákazníci, kteří nejsou při nákupu připojeni k internetu, nebo se jim zrovna vybije mobilní telefon.

Žena stojí v supermarketu u pokladny s mobilem v ruce RossHelen / Shutterstock.com

Vylepšení testuje Kaufland nejprve v České republice

Česká republika je první zemí, kde Kaufland možnost zvolit si výhradně digitální účtenku nabízí. „Aplikace Kaufland má v Česku více než 700 tisíc aktivních uživatelů měsíčně. To je jedna z nejširších základen registrovaných zákazníků. Při uvedení technologických novinek, jako je právě digitální účtenka, dává smysl, aby si je vyzkoušelo co nejvíce lidí a pak se rozšířily i na další trhy. V minulosti to platilo i pro zavádění samotné Kaufland Card. I tehdy Česko díky své silné zákaznické základně patřilo mezi první země, kde byla spuštěna,“ říká Maierl.

Kromě digitální účtenky přináší nejnovější verze aplikace Kaufland Card také řadu dalších vylepšení pro ještě pohodlnější nakupování. Jde například o spuštění nového internetového tržiště Online Marketplace přímo v aplikaci či o změny ve struktuře aplikace, jež reflektují požadavky uživatelů. Do spodní lišty se přesouvají kupóny a právě Online Marketplace. Naopak funkce K-Scan, Nákupní lístek a sekce Moje nákupy získaly prominentní zobrazení ve vrchní části hlavní obrazovky.

Jak jsou na tom ostatní řetězce?

První zkrácené účtenky zavedl Albert

Mezi průkopníky zkrácených účtenek u nás patří především řetězec Albert, který s touto službou přišel na podzim roku 2020. Na kratší verzi najdete místo výčtu jednotlivých položek jejich souhrnnou cenu. O rok později následovala i funkce elektronické účtenky v aplikaci, která řetězci jen do letošního jara umožnila úsporu kolem 6 500 km papíru.

Lidl elektronická účtenka

Obdobnou možnost nabízí i řetězec Lidl, který vlastníkům aplikace Lidl Plus umožňuje vybrat si elektronickou účtenku namísto té papírové. Zákazníci najdou účtenku v aplikaci Lidl.

Další novinku si pro své zákazníky plánuje Lidl do konce listopadu 2023. Společnost chce nainstalovat digitální cenovky ve všech svých prodejnách. Nové digitální cenovky budou centrálně řízeny počítačem a veškeré informace na cenovkách se tudíž budou měnit automaticky. Kromě časové úspory zaměstnanců prodejen pomohou digitální cenovky ušetřit také tisíce tun papíru ročně.

Mezi další řetězce nabízející e-účtenky spadá třeba nábytkářský gigant IKEA či online supermarket Rohlik.cz.

Ruka drží mobil s elektronickou účtenkou Globus

V Globusu nevytiskli 678 tisíc účtenek

V listopadu 2022 dal Globus svým věrnostním zákazníkům možnost místo papírové účtenky za nákup zvolit elektronickou. V mobilní aplikaci Můj Globus si jich ponechali 678 tisíc, celkem si jejich elektronické uchovávání nastavilo 38 tisíc zákazníků. „Je to začátek úspory zbytečného papíru, který časem vybledává. Další zákazníci si pak u pokladny místo klasické účtenky žádají její zkrácenou variantu," říká mluvčí hypermarketů Globus Aneta Turnovská.

Tým vývojářů se podílí také na dalších změnách aplikace. „Aplikace umí nově rozpoznat otisk prstu či obličej dle toho, jak si to v novém nastavení uživatel zvolí. Biometrické rozpoznávání poskytuje vysokou úroveň ochrany, zároveň si uživatelé nemusejí pamatovat heslo. Mohou se tak vyhnout používání slabého hesla, což je při případném útoku nebezpečné,“ doplňuje Aneta Turnovská.