H&M je druhý největší mezinárodní prodejce oděvů. Pochází ze Švédska, ve kterém v roce 1947 otevřel svou první prodejnu. Postupně se společnost rozrůstala a stala se jednou z nejznámějších ikon rychlé módy. K minulému roku působilo H&M na 75 trzích, ve kterých má 4 801 obchodů. Módní svět tato společnost už dobyla a nyní si dala za cíl dobýt svět kosmetiky. Pro začátek si vybrala za cíl hlavní město Norska, kde otevře hned dvě prodejny.
Společnost H&M chce proniknout do světa kosmetiky tím, že vybuduje síť obchodů H&M Beauty. První dva budou příští měsíc otevřeny v norském Oslu, ve stávajících pobočkách H&M.
Jejich sortimentem bude široký výběr kosmetických produktů soukromých značek H&M spolu s více než 80 skandinávskými a dalšími externími značkami.
Kupte se slevou Make up Match Perfection Rimmel.
V obchodech budou k dispozici například značky jako Huda Beauty, WISHFUL, KAYALI, Smashbox, Anastasia Beverly Hills, KVD, Origins a Emma S. Nejde pouze o okrajový záměr společnosti, podle jejího prohlášení je cílem vytvořit "vesmír fyzické i digitální krásy", kde se zákazník může inspirovat a opatřit si kompletní kosmetickou výbavu.
„Jsme velmi rádi, že nyní můžeme našim zákazníkům nabídnout kvalitně zpracovaný kosmetický sortiment, který jde ruku v ruce s námi nabízeným oblečením. Cílem je inspirovat každého zákazníka, který vstoupí do obchodu H&M nebo nakupuje online, aby objevil svůj unikátní styl,“ řekla generální ředitelka H&M Beauty Catherine Westerberg Wigzell.
Angažovat se v kosmetickém průmyslu nebyl spontánní nápad, společnost H&M aktivně pracuje na vybudování kosmetické organizace posledních několik let. Prodejny mají uspokojit poptávku zákazníků a vytvořit lepší zážitek z "fyzického" nakupování. První vlajkový obchod H&M Beauty otevře své brány už 4. května v Karl Johans Gate 14 a druhý 25. května v Oslo City Mall.
Zákazníci budou moci vyzkoušet množství produktů, nakoupit inspirativní produkty a získat pomoc a rady od kosmetických poradců v obchodech. Společnost si dala záležet, aby vzhled a možnosti obchodu převyšovaly možnosti konkurence. Na svém webu uvedla, že inspirace pro koncept a design prodejny mísí koktejlový bar a estetiku připomínající lázně. Nabízí jak místo pro společenská setkání, tak i sortiment péče o sebe a wellness.
Svůj sortiment rozšířily o kosmetické produkty i konkurenti H&M, jako jsou například oděvní značky Zara nebo Lindex. Oba obchody nabízí parfémy, dekorativní kosmetiku či produkty zaměřené na péči o pleť. Je pravděpodobné, že k tomuto trendu se brzy připojí i další značky.