Sport ke zdravému životnímu stylu patří a je potřeba k němu vést již od útlého dětství. Velké řetězce dlouhodobě podporují nadějné sportovce, kteří by bez finanční pomoci velkých partnerů asi jen stěží měli reprezentativní zázemí a silnou podporu.
PLANEO, jeden z největších elektro specialistů v ČR, pořádá Pohár mládeže FAČR, známý jako PLANEO CUP. Turnaj je jednou z nejvýznamnějších akcí mládežnického fotbalu v zemi pro kategorie U8 až U13.
Letos se hraje již jedenáctý ročník, který má za sebou podzimní kvalifikační část a pomalu se blíží jarní finálové turnaje. Pohár má nejen rekordní účast více než 18 000 hráčů a hráček z 924 týmů z 260 klubů, ale také rekordní počet turnajů. V období od 6. 9. do 20. 10. se odehrálo 232 turnajů napříč republikou.
Vedení turnaje v tomto týdnu představilo zbrusu nového partnera, společnost Hisense, která bude nově jedním z hlavních sponzorů po boku titulárního partnera PLANEO. „Jsme moc rádi, že největší fotbalovou událost mládežnického fotbalu s námi budou podporovat i kolegové z Hisense. Společně pozvedneme úroveň turnaje o další kousek výše a pokusíme se dětem co nejvíce přiblížit opravdovou zápasovou atmosféru, kterou znají z utkání svých fotbalových vzorů,“ přiblížil partnerství Tomáš Opluštil, ředitel maloobchodní sítě PLANEO Elektro.
„Podporujeme dětský sport v regionech a pohyb celkově. V roce 2021 jsme po omezeních v souvislosti s pandemií připravili projekt HÝBEME SE HEZKY ČESKY, jehož cílem je přispět ke zdravému pohybu a podpořit sport ve všech regionech naší země. Celkem jsme v rámci našeho projektu věnovali sportovním týmům finanční a materiální podporu ve výši takřka 12 000 000 korun,“ sdělil pro Kupi tiskový mluvčí Penny Tomáš Kubík.
Kupte se slevou Sportovní láhev.
Pro rok 2022 bylo Česko rozděleno do 154 mikroregionů a v každém z nich Penny odměnil tři finalisty na základě hlasování veřejnosti. Vítězný tým v každém mikroregionu obdržel podporu ve výši 15 000 korun a další dva týmy v pořadí 5 000 korun. Veřejnost pak mohla vlastním pohybem podpořit jednotlivé týmy v regionech a navýšit tuto odměnu o dalších 10 000 korun. Celkem tak v některých regionech získaly týmy podporu až 25 000 korun a další dva až 15 000 korun.
„Ve spolupráci s Českou obcí sokolskou a v podpoře pohybu v regionech budeme pokračovat i v letošním roce,“ dodal Kubík.
Společnost Lidl dlouhodobě podporuje zdravý životní styl i sportovní aktivity. V letošním roce Lidl podpořil program Školka v pohybu a taneční soutěž Best of the Best. Od roku 2017 je hlavním partnerem rodinného běžeckého seriálu RunTour. Společnost Převzala záštitu nad dětskými závody, tzv. Rákosníčkův běh, které od letošního roku nesou název Lupilu dětský běh. Tento běžecký závod pro děti se koná ve třech věkových kategoriích a nabízí trasu o vzdálenosti 500 m nebo 1 km.
Kupte se slevou Müsli Super Mysli Emco.
Lidl podporuje zdravý životní styl svých zaměstnanců a poskytuje jim možnost startovného zdarma v rámci celého běžeckého seriálu. Kromě startovacího balíčku a odměn pro vítěze se v areálu závodu nachází Lidl zóna s atrakcemi a dárky pro účastníky, stejně jako cateringový stan.
V letošním roce se společnost stala Fresh Food Partnerem UCI Mistrovství světa v cyklistice 2023, které se uskuteční v Glasgow a v celém Skotsku od 3. do 13. srpna. Toto mistrovství světa UCI je jedním z největších cyklistických sportovních akcí v historii a poprvé spojí 13 stávajících mistrovství světa UCI do jedné velké události.
Kupte se slevou Rajčata oválná.
Nadační fond Albert dlouhodobě podporuje děti ze sociálně znevýhodněného prostředí. Do jeho aktivit patři například grantový program Bertík pomáhá, který podle žádostí jednotlivých organizací rozděluje 4 miliony korun na vzdělávání, rozvoj, duševní zdraví i volnočasové aktivity.
„Mezi podpořenými projekty tak jsou i zájmové kroužky pro děti, letní tábory či výjezdy na lyžařské pobyty. V průběhu léta také motivujeme děti ve sportovní výzvě, kdy si organizace, které nasportují nejvíce kilometrů, rozdělí výtěžek z tradičního charitativního běhu zaměstnanců. Ten se koná každoročně na konci léta. Účastní se ho jak zaměstnanci, tak dětské domovy a naběhané nebo nachozené kilometry Albert finančně násobí,“ okomentovala aktivity Alena Paldusová, manažerka Nadačního fondu Albert.
Kupte se slevou Proteinový suk bez lepku Celita.
„Získané prostředky organizace nejčastěji využívají na nákup sportovního vybavení či na sportovní aktivity. Běh s nadačním fondem Albert si loni odnesl Cenu fóra dárců, konkrétně 3. místo v kategorii zaměstnanecká sbírka,“ dodala Paldusová.
Sportovní aktivity podporuje také TESCO v rámci grantového programu na podporu místních komunit Vy rozhodujete, my pomáháme. „Na konci února skončilo již 12. kolo tohoto programu, celkově Tesco od roku 2016 rozdělilo již přes 50 milionů korun mezi 2300 veřejně prospěšných projektů napříč celým Českem. Jsme rádi, že i v současné době můžeme dostát našemu závazku být dobrým sousedem, další grantovou výzvu plánujeme vypsat v průběhu dubna,“ řekl pro Kupi tiskový mluvčí TESCO Michal Kuzmiak.
Kupte se slevou Mandle Tesco.
Jedním z podpořených projektů v nedávné době je Mažoretky frčí. Dále například Tesco přispělo Handicap Sport Clubu Havířov na nákup nových certifikovaných míčů pro sportovce s tělesným handicapem hrající paralympijský sport Boccia.
„Aktivně vyhledáváme a podporujeme sportovní aktivity cíleně tam, kde jsou naše hypermarkety. Daří se nám úspěšně budovat dlouhodobá partnerství a jedná se jak o podporu velkých, tak i malých sportovních klubů a lokálních akcí,“ popsala Aneta Turnovská, tisková mluvčí hypermarketů Globus.
Kupte se slevou Jízdní kolo Luigi.
„Neomezujeme se na konkrétní sport, podporujeme například fotbal, hokej, florbal, basketbal, běžecké a překážkové závody nebo tematické sportovní dny,“ dodala Turnovská.