Situace na trhu je kvůli ekonomické krizi bídná. Zejména pro malé obchodníky to znamená jak menší tržby, tak i strach o budoucnost. Jeden z největších prodejců na trhu jim nabízí pomocnou ruku – nově mohou prodávat pod jednou z největších a nejznámějších evropských značek. Kaufland spustil online tržiště, do kterého se mohou obchodníci zaregistrovat a začít prodávat hned do tří zemí najednou. Jaké jsou cíle Kauflandu a co lze od tržiště očekávat?
Lidé se snaží šetřit, což obchodníkům krátí zisky – a platí to i v oblasti e-commerce. Kaufland Global Marketplace by mohl jejich propad tržeb zvrátit.
Tato služba fungovala zatím jen v Německu, ale nyní expanduje i na český a slovenský trh. Pro obchodníky to znamená možnost mnohem snadněji oslovit cílovou skupinu a získat silnou reklamu s minimální námahou.
Obchodní manažerka Kaufland Global Marketplace, Miroslava Birešová, sdělila: „Pozorujeme vyšší zájem českých a slovenských prodejců o rozšíření svých aktivit na více prodejních kanálů najednou a v novém mezinárodním prostředí. Vnímáme, že stále více hledají nové příležitosti, a proto ve větší míře vstupují na náš německý marketplace." Podle Birešové navíc zákazníci značku Kauflandu znají a důvěřují jí. „Digitální expanze je dalším krokem směrem k potřebám obchodníků a změnám v chování spotřebitelů v posledních letech,“ dodala.
Kupte se slevou Kefírové mléko ochucené K-Jarmark.
Portál navštíví každý měsíc kolem 32 milionů návštěvníků. Začínal pod značkou Hitmeister, ale později přešel k budování tržiště pod vlastní značkou. Marketplace je prudce na vzestupu, jen v Německu dosáhl v posledních letech růstu 90 %.
Kaufland si spojujeme především s prodejem potravin, na online tržišti však většinu nabídek tvoří nepotravinářské produkty, od nábytku až po elektroniku. Obchod chce proto nyní zapracovat na tom, aby lidé začali vnímat širší zaměření prodeje a hledali i ostatní druhy produktů právě zde.
Tržiště není určeno k tomu, aby zde Kaufland nabízel své vlastní potravinové značky. Jde o platformu pro obchodníky, kteří zde mohou oslovit nové zákazníky, ke kterým si nedokázali najít cestu.
Tip: Aktuální akční letáky Kaufland si pohodlně prolistujete na Kupi.
Většina zaregistrovaných obchodníků na tržišti již disponuje vlastním e-shopem. Pro registraci to ale není podmínkou. I bez e-shopu mohou kamenné obchody začít objevovat výhody online prodeje a získat významný prodejní kanál. Tržiště obchodníkům nabízí multikanálový marketing, zákaznickou podporou, ale i převzetí veškerých platebních procesů. Ačkoliv bude služba zpoplatněna, nyní je na začátku v prvních 6 měsících pro všechny zdarma.
Po úspěšné registraci si můžete vybrat, na kterých distribučních kanálech a ve kterých příslušných zemích chcete nabízet své zboží. Marketplaces Kaufland.cz a Kaufland.sk budou kompletně spuštěné až v roce 2023. Své nabídky však můžete zalistovat už nyní, stejně tak si vytvořit svůj obchod.
V závislosti na typu společnosti příp. právní formy vaší společnosti: