Není žádným tajemstvím, že většina lidí nakupuje online, a jelikož je nejpoužívanějším vyhledávačem Google, probíhá většina hledání právě zde. To Google velmi dobře ví a postaral se o to, aby jeho nákupní prostředí vypadalo lépe, bylo přehlednější a zobrazovalo relevantnější výsledky pro to, co uživatel hledá. Někteří hledají přímo v e-shopech, které mají rádi, pro mnoho lidí je však příjemnější inspirovat se výsledky vyhledávačů, které zobrazují produkty mnoha obchodů najednou. K jakým změnám došlo a jaké funkce Googlu nově nabízí?
Cílem provedených změn bylo učinit nakupování uživatelsky přívětivější a tím zajistit lepší zážitek z nakupování. Ne každý rád vybírá produkty prostřednictvím Google nákupů, což chtěl tento vyhledávač změnit.
Uživatelé produkty porovnávají podle ceny, velikosti, barvy a dalších parametrů. Právě porovnávání by se mělo zlepšit, uživatelé by měli mít nyní na výběr více parametrů. Další novou funkcí je ale také například zobrazování 3D modelů tenisek.
Google zvolil pro své změny příhodné období, protože právě nyní je čas, kdy lidé nejvíce nakupují dárky a lepší porovnávání produktů jim umožní přesnější a kvalitnější výběr. Nakupující už navíc pociťují dopad zdražování, což pochopitelně ovlivňuje jejich nákupní chování.
Se zajímavým závěrem přišla studie společnosti Deloitte, která zjistila, že lidé s vyššími příjmy plánují v letošní sezóně utratit méně, a lidé s nižšími příjmy naopak více. Další důležitou informaci přinesla i společnost Bluedot, která zveřejnila průzkum, podle kterého 22 % respondentů bude hledat dárky právě na Googlu.
Nové funkce se zaměřují hlavně na USA, takže není jisté, jestli budou všechny zavedeny i pro české uživatele. Mezi nejdůležitější změny patří:
Použití vyhledávačů k hledání dárků je stále populárnější. Kromě Googlu je u nás na druhém místě Seznam, kde lze zboží porovnávat prostřednictvím Zbozi.cz. Někteří objevují kouzlo cashback portálů, které jim umožní získat část ceny zpět. A značná část zákazníků používá pro nákup srovnávače jako zmíněné Zbozi.cz, kde mají k dispozici nejen srovnání produktů, ale i recenze uživatelů.
Pokud také chcete nakupovat efektivněji a vědět, kde ze všech obchodů vybrat nejvýhodněji, vyzkoušejte portál Kupi.cz, kde jsou k dispozici aktuální letáky ze všech obchodů. Buď se můžete inspirovat jednotlivými letáky, anebo do okénka zadáte hledané zboží a rázem zjistíte, kde ho pořídíte a za jaké ceny. Nákupní rádce Kupi.cz má navíc i svou mobilní aplikaci.