Google před svátky vylepšuje nákupní prostředí ve vyhledávání

Google nákupy na notebooku monticello / Shutterstock.com

Není žádným tajemstvím, že většina lidí nakupuje online, a jelikož je nejpoužívanějším vyhledávačem Google, probíhá většina hledání právě zde. To Google velmi dobře ví a postaral se o to, aby jeho nákupní prostředí vypadalo lépe, bylo přehlednější a zobrazovalo relevantnější výsledky pro to, co uživatel hledá. Někteří hledají přímo v e-shopech, které mají rádi, pro mnoho lidí je však příjemnější inspirovat se výsledky vyhledávačů, které zobrazují produkty mnoha obchodů najednou. K jakým změnám došlo a jaké funkce Googlu nově nabízí?

Přečtěte si také

Osmany Laffita vybírá módu i jídlo s láskou ke kvalitě. Zelený banán je prý lepší než brambůrky

Kvalitnější nákup a lepší zážitek

Cílem provedených změn bylo učinit nakupování uživatelsky přívětivější a tím zajistit lepší zážitek z nakupování. Ne každý rád vybírá produkty prostřednictvím Google nákupů, což chtěl tento vyhledávač změnit.

Uživatelé produkty porovnávají podle ceny, velikosti, barvy a dalších parametrů. Právě porovnávání by se mělo zlepšit, uživatelé by měli mít nyní na výběr více parametrů. Další novou funkcí je ale také například zobrazování 3D modelů tenisek.

Ruce s kreditní kartou u notebooku Kite_rin / Shutterstock.com

Google zavádí změny záměrně před svátky

Google zvolil pro své změny příhodné období, protože právě nyní je čas, kdy lidé nejvíce nakupují dárky a lepší porovnávání produktů jim umožní přesnější a kvalitnější výběr. Nakupující už navíc pociťují dopad zdražování, což pochopitelně ovlivňuje jejich nákupní chování.

Se zajímavým závěrem přišla studie společnosti Deloitte, která zjistila, že lidé s vyššími příjmy plánují v letošní sezóně utratit méně, a lidé s nižšími příjmy naopak více. Další důležitou informaci přinesla i společnost Bluedot, která zveřejnila průzkum, podle kterého 22 % respondentů bude hledat dárky právě na Googlu.

Ne všechny funkce budou dostupné v Česku

Nové funkce se zaměřují hlavně na USA, takže není jisté, jestli budou všechny zavedeny i pro české uživatele. Mezi nejdůležitější změny patří:

  • Dynamické filtry – Výběr lze aktualizovat o možnosti založené na tom, co uživatel v konkrétním okamžiku hledá. Pokud například hledá kávovary, může aktualizovat hledání na stroj na ledovou kávu, překapávač nebo třeba náplně do kávovarů.
  • Vyhledávání ve stylu dvou obrazovek – Uživatelé si mohou přečíst informace o konkrétním produktu, aniž by museli opustit stránku s výsledky vyhledávání.
  • Aktualizovaný zdroj pro stolní počítače – Na počítači se zobrazí více produktů, značek, článků a videí, když uživatelé přidají k hledanému slovu výraz „shop“. V českém prostředí by mohlo být cílené vyhledání spouštěné třeba výrazem „e-shop“ nebo „obchod“.
  • Více parametrů – Nově jsou k dispozici možnosti, jako je značka, prodejce, oddělení, velikost, materiál, barva, produkty v okolí, zboží v akci a další.
Nakupování na Googlu Casimiro PT / Shutterstock.com

Použití vyhledávačů a srovnávačů cen je stále populárnější

Použití vyhledávačů k hledání dárků je stále populárnější. Kromě Googlu je u nás na druhém místě Seznam, kde lze zboží porovnávat prostřednictvím Zbozi.cz. Někteří objevují kouzlo cashback portálů, které jim umožní získat část ceny zpět. A značná část zákazníků používá pro nákup srovnávače jako zmíněné Zbozi.cz, kde mají k dispozici nejen srovnání produktů, ale i recenze uživatelů.

Pokud také chcete nakupovat efektivněji a vědět, kde ze všech obchodů vybrat nejvýhodněji, vyzkoušejte portál Kupi.cz, kde jsou k dispozici aktuální letáky ze všech obchodů. Buď se můžete inspirovat jednotlivými letáky, anebo do okénka zadáte hledané zboží a rázem zjistíte, kde ho pořídíte a za jaké ceny. Nákupní rádce Kupi.cz má navíc i svou mobilní aplikaci.