Je obdivuhodné dosáhnout významné pozice na trhu, mít tisíce zákazníků a obrovské zisky. Mnohem obdivuhodnější ovšem je, když si významné firmy uvědomí společenskou odpovědnost a část svého zisku věnují k tomu, aby pomohly lidem, kteří v životě neměli tolik štěstí. V tuzemsku je velké množství značek a řetězců, které se rozhodly aktivně pomáhat. Pro jejich zákazníky je to dvakrát příjemnější pocit při nakupování, protože ví, že s každým nákupem pomáhají druhým.
Vaření patří mezi nejdůležitější dovednosti, ale ne každý má příležitost se ho naučit. Obzvláště děti v dětských domovech nemají často příležitost tuto dovednost získat.
Známý výrobce Podravka se rozhodl, že to změní, a proto dětem z dětských domovů zajistil kuchyň, ve které se mohou učit vařit od skvělých kuchařů. Děti se učí vařit za pomoci výrobků od Podravky celou škálu jednoduchých jídel, od šneků z listového těsta až po Ajvarovou pomazánku. První kolo bylo uspořádáno na jaře a druhé v srpnu. Hlavní podíl na pomoci mají právě zákazníci kupující výrobky Podravka, díky kterým se děti zábavnou formou učí v kuchařských studiích pod vedením odborníků.
Výrobce plánuje ve svém úsilí pokračovat a vytvářet pro děti příležitosti, aby se dokázaly v kuchyni dobře orientovat a nebály se výzev, které je v životě čekají.
Kupte se slevou Omáčka Ajvar Podravka.
Jak zajisté víte, mnoho drobných podnikatelů a firem zažívá těžké časy a prorazit na trhu je dnes čím dál tím těžší. Podpořit se je rozhodla Kofola – v letošním roce spustila Kofolashop.cz, platformu, která má za cíl podpořit lokální a slovenské výrobce. Známá česká značka oslovila malovýrobce z Čech a Slovenska a jejich produkty umístila na e-shop.
Kupte se slevou Kofola.
„S vlastní logistikou e-shopu nemáme zkušenosti, proto jsme oslovili českou jedničku v oblasti fulfillmentu – MailStep. Ta se stará o to, aby naše zboží bylo doručeno zákazníkovi rychle a kvalitně. Díky tomu, že je o naskladnění výrobků, každodenní vyřizování a expedici objednávek dobře postaráno, my se můžeme věnovat rozvoji našeho Kofolashopu a doplňovat nové řady našeho #merchcochces,“ vysvětluje Eva Stejskalová, junior brand manažerka Kofoly.
Tento hypermarket již dlouhodobě vyvíjí nemalé úsilí na podporu dětí z dětských domovů a sociálně znevýhodněných rodin. Nadační fond Albert dětem vytvořil v minulosti program „S Bertíkem za dětským úsměvem“, který finančně podporuje dětské domovy, zařízení a různé organizace pracující s dětmi.
Kupte se slevou Losos filety.
Kromě toho putuje příspěvek dětem ze sociálně ohroženého prostředí z nákupu nápojů z kávomatů umístěných v prodejnách Albert. Pro děti z domovů jsou taktéž velmi složité jejich první kroky v dospělém životě, Albert jim proto nabízí možnost získat první pracovní zkušenost a tím pádem i skvělou motivaci.
V prodejnách Albert bude také na podzim 2022 probíhat program BERTÍK POMÁHÁ 2023. Tento grantový program je určený na podporu rozvoje a vzdělávání sociálně ohrožených dětí a mládeže.
Víte o tom, že je Kaufland partnerem organizace Debra? Ta podporuje osoby trpící závažným onemocněním motýlích křídel a pravidelně pořádá relaxačně-terapeutické tábory pro nemocné a jejich blízké. Řetězec pomáhá také organizaci Loono – když někdo využije Multisport kartu, pokaždé putuje 10 Kč právě jí.
Kupte se slevou Bílý jogurt K-Jarmark.
Navíc daruje finance utržené z papírových stravenek neziskové organizaci Dejme dětem šanci a projektu Ježíškova vnoučata Nadačního fondu Českého rozhlasu.
Nejen velké značky pomáhají. Dokonce i malé firmy, kamenné obchody, e-shopy a poskytovatelé služeb často spolupracují s různými nadacemi. Když se zaměříte na takové prodejce, budete s každým nákupem soustavně pomáhat.
Jak takové firmy poznat? Je to snadné, stačí sledovat loga nadací, která najdete přímo na webových stránkách nebo v obchodě. Může jít například o tyto organizace: