Móda se neustále opakuje, někdy směřuje k futuristickým modelům a pak se vrátí zpět k retro kouskům našich předků. Občas také vybočí a ukáže se směr, který nás donutí se poškrábat na hlavě. Líbilo by se vám špinavé nebo poškozené oblečení z popelnice? Možná ne, ale přesně tím směrem se ubírá nový trend, na který tlačí stále více značek. Je to příprava na světovou apokalypsu nebo jen nový styl, který má ozvláštnit současnou módu?
Balenciaga patří mezi nejznámější luxusní značky, dokonce jí složil poklonu samotný Christian Dior. V roce 1919 byla založena španělským návrhářem Cristóbalem Balenciagou ve španělském San Sebastianu. Jelikož se cenovka jednotlivých kousků této značky pohybuje i v řádech desítek tisíc korun, pro běžné lidi jde o nedostupné zboží, které často ani neznají.
Čím tato značka překvapila, tak je roztrhané oblečení, které vypadá jako vytažené z popelnice. Letos představila kolekci „Paris“ obsahující roztrhané tenisky, které vypadají jako byste je roky kompostovali na zahradě a pak je náhodou našli při rytí záhonu. Jakkoliv odpudivě mohou působit, jejich cena je 1850 dolarů, tedy přes 40 tisíc korun. Jestli chtěla tato značka šokovat, tak se jí to povedlo.
Dech může vyrazit i roztrhaný svetr s názvem Balenciaga Destroyed Crewneck Knit Jumper za 1300 dolarů. Jako třešničku na dortu lze označit kabelku Trash Pouch, která imituje podobu pytle na odpadky nabízí se v různých barevných provedeních. I zde cenovka přesahuje 40 tisíc korun. Pokud na ulici uvidíte otrhaného člověka s pytlem na odpadky, ne vždy musí jít o bezdomovce, můžete jít o člověka z vyšší společnosti, který pouze sleduje současné trendy.
Pokud patříte mezi lidi, kteří neumí konzumovat hranolky nebo špagety bez toho, aby se nepotřísnili kečupem, potěšíme vás. Heinz na takové lidi myslí a ve spolupráci s platformou thredUP představil kolekci Heinz Vintage Drip. Co je na ní tak zvláštní? Je potištěná skvrnami od kečupu.
Heinz to však nedělá jako výstřelek pro větší zisky, ale pro dobrou věc, jedná se totiž o oblečení z druhé ruky a má za cíl podpořit udržitelnost. Zahrnuje celou škálu známých značek, od Adidas až po Luis Vuitton. Veškerý výnos z prodeje putuje neziskové organizaci Rise Against Hunger, která se stará o dopravu a poskytování potravin rozvojovým zemím.
Považujete rychlé občerstvení za oslnivé a luxusní? McDonald’s představil kolekci Litter & Glamour, která se skládá ze šperků připomínajících zmuchlané odpadky ze svého řetězce. Zahrnuje například náušnice, náhrdelníky či kabelky v podobě zmuchlaného boxu na hranolky, zmuchlaného kelímku, krabičky od big macu a dalších odpadků.
Tento nápad realizovala šperkařská holandská rodinná firma de Vaal. Řetězec něco takového podnikl nejen pro své zviditelnění, ale také proto, aby upozornil, že lidé často pohazují odpadky všude, kde se jim zlíbí. Kampaň má za cíl nabádat lidi ke správnému chování a motivovat je, aby házeli odpadky do zlaté popelnice. Dotyčný může být vylosován a vyhrát odměnu.
„Proměnit zdánlivě bezcenné předměty, posbírané na ulici, v drahocenné šperky je velice disruptivní. Takhle se podporuje správné chování!“ cituje server AdWeek tvůrčího šéfa TBWA\Neboko.
Pokud máte skříň plnou roztrhaných věcí, rozhodně se jich nezbavujte, konečně přišel čas je oprášit a ukázat světu, že máte styl.