Mít kamennou prodejnu je dnes skutečný luxus, protože se kvůli rostoucím nákladům a nižšímu zájmu spotřebitelů zavírají jako na běžícím pásu. Pokud jste rádi, že můžete opustit své domácí útočiště a vyrazit do ulic, může to být smutný pohled vidět všechny ty prázdné výlohy s nabídkou pronájmu. Ne všichni zavírají, jsou i obchodníci, kteří to nevzdávají a chovají se, jako by krize nebyla. Patří sem Zoot, který otevře prodejnu na tom nejlepším místě.
ZOOT, a. s., patří mezi nejznámější prodejce u nás, a to zejména díky e-shopu Zoot.cz. Tato společnost má široký sortiment od různých značek, který zahrnuje oblečení, obuv, módní doplňky, kosmetiku, prostředky pro péči o zdraví a doplňky do domácnosti.
Většina obchodníků se snaží přesouvat z kamenných obchodů na internet. Zoot zvolil opačnou cestu a kromě internetu chce prodávat v kamenných prodejnách.
Mít kamenné prodejny se může zdát jako riskantní krok, ale ne v případě, kdy zvolíte atraktivní umístění. Bude se jednat o historicky první prodejnu této společnosti a konkrétně se má nacházet v dolní části Václavského náměstí. Je to výhodné místo, kolem kterého každý den projdou masy lidí, a neočekává se, že by obchod trpěl ztrátami.
Václavské náměstí není jediným místem, kde chce Zoot prorazit, plánuje vybudovat ještě tři další kamenné prodejny, a sice v Brně, v Plzni a v Českých Budějovicích. Pokud budou mít úspěch, možná se jich časem dočkáme i v dalších českých městech.
„Zoot je módní platforma, která má za sebou nelehké časy. V jednu chvíli začala společnost nekontrolovaně růst, což jí zlomilo vaz. Otevření kamenných prodejen je pro ně podle mě velmi dobrý krok,“ tvrdí šéf retailového oddělení ve společnosti JLL Tomáš Soukup.
Ne každý má v lásce online nakupování oblečení. Pokud už jste několikrát museli zboží reklamovat kvůli špatné velikosti, možná také preferujete nákup v kamenné prodejně, kde si ho můžete vyzkoušet. Díky tomu Zoot uspokojí oba druhy zákazníků, ty pohodlné i ty, kteří si potřebují produkt zkusit.
„Koupit si oblečení prostě není stejné jako koupit si nabíječku na telefon. A tak si stále více uvědomujeme, že naše unikátní možnost pohodlně si vybrat online a za pár hodin si vše vyzkoušet na místě, kde mi třeba i někdo řekne, že mi to sluší, je pro naše zákazníky zásadní,“ říká Milan Polák, generální ředitel skupiny Digital People, která provozuje i značku Zoot.
Zoot není jediným gigantem prodávajícím oblečení, který překvapuje svými novinkami. Konkurence nespí a snaží se rovněž držet krok s dobou. Oblíbeným trendem je zaměření na životní prostředí. About You například umožňuje CO2 neutrální doručení a vrácení s obalem, který je z recyklovaných materiálů.
Jiní cílí na online aplikace, jako třeba Answear, který na svém webu nabízí možnost stažení aplikace, jež usnadní procházení zboží, nakupování i reklamace. Zatím je nejisté, jestli se ostatní připojí a najdou odvahu otevřít kamenné prodejny, trend je bohužel spíše takový, že se kamenné prodejny zavírají.