Amazon spouští v Evropě luxusní obchody, ale střetne se s tvrdou konkurencí

Výkladní skříň luxusního obchodu Creative Lab / Shutterstock.com

Navzdory celosvětové finanční krizi se luxusním obchodům daří, a to mnohem více než kdy dříve. Mnoho velkých společností tuší svou příležitost a patří mezi ně Amazon, který chce v Evropě nabízet luxusní módní značky. Amazon Fashion Luxury Stores startují v 5 evropských zemích a nabídnou hned 8 luxusních značek, které se budou postupně rozšiřovat o další. Zatím je nejisté, jestli se tento nápad setká s úspěchem, protože maloobchod s luxusní módou je v Evropě silně konkurenční.

Přečtěte si také

3 nepřekonatelně vláčné buchty, které ohromí rodinu i návštěvu. Rozplývají se na jazyku!

Kde luxusní obchody Amazonu najdeme?

Amazon by tento nápad v Evropě nerealizoval, pokud by ho nejprve nevyzkoušel v USA, kde s ním odstartoval před dvěma lety. Luxusní obchody budou spuštěny v evropských zemích, ve kterých je Amazon nejpopulárnější. Po USA vydělává Amazon nejvíce ve Spojeném království a v Německu, kde má tržby 20–30 miliard eur. Kromě těchto dvou zemí spustí luxusní obchody také ve Francii, Itálii a Španělsku.

Majetní spotřebitelé v obchodech narazí na značky Christopher Kane, Dundas, Elie Saab, Mira Mikati, Rianna+Nina, Bogliogi, Jonathan Cohen a Altazurra. Kolekce jsou prodávány samotnými značkami a o expedici se stará Amazon.

Logo Amazonu na budově Sundry Photography / Shutterstock.com

Mělo by jít jen o začátek

Móda je oblast, kde neustále inovujeme a vyvíjíme nové nabídky a neustále hledáme způsoby, jak našim různorodým zákazníkům milujícím módu nabídnout více jejich oblíbených značek a stylů,“ říká víceprezidentka Ruth Diaz z Amazon Fashion Europe.

„Toto je jen začátek a těšíme se, že budeme pokračovat v podpoře značek inovativními nástroji a zdroji, aby mohly sezónu co sezónu sdílet své nejnovější kolekce a jedinečné příběhy s našimi evropskými zákazníky,“ dodává.

Amazon má výraznou výhodu

V Evropě má Amazon sice tvrdou konkurenci, ale pochopitelně má výhodu v tom, že jde o jednu z nejbohatších společností na světě s téměř neomezenými prostředky pro reklamu. Amazon Fashion Luxury Stores existují sice už od roku 2020, ale v USA vznikly nejprve jako platforma, která byla určená pouze pro členy Prime. Ti měli přístup k jedné jediné značce, Oscar de la Renta.

Amazon zatím nezveřejnil výši svých tržeb, které mu luxusní oblečení přineslo, ani množství zákazníků. V Evropě budou velkými konkurenty zejména Zalando, Farfetch a Net-a-porter, kteří také směřují k high-end módě, tedy k nejdražším produktům v segmentu. Pokud bude mít vstup na evropský trh úspěch, pravděpodobně svou multibrandovou platformu rozšíří i do dalších evropských zemí.