Nakupování při sledování videa? Shopify a YouTube spouští YouTube Shopping

Influencerka před kamerou Rawpixel.com / Shutterstock.com

Dokážete si představit, že byste nakupovali při sledování videa? Možná jste si vzpomněli na teleshopping, u kterého vás přesvědčují, abyste si koupili produkty během vysílání. Nakupování u sledování je novou funkcí video platformy YouTube, která byla spuštěna ve spolupráci se Shopify. Může se jednat o revoluci v online nakupování, která bude vydělávat miliardy dolarů a obě společnosti si od ní mnoho slibují.

Přečtěte si také

Trendy pokrývky hlavy letošního roku: Čepice s bambulemi je OUT, bucket hat naopak IN

Nakupování na YouTube

Nová funkce nabízí několik možností pro živé nakupování, během kterého mohou uživatelé nakupovat produkty přímo na webu YouTube. Pokud Shopify neznáte, jedná se o platformu, přes kterou se provozují online obchody a v současné době má téměř 2 miliony eshopů. Během pandemie si získala velké množství nových uživatelů a stále více se přesouvá na trh influencerů. Nakupování během živého přenosu je velmi populární zejména v asijských zemích, v Evropě se tak velké popularity zatím netěší.

Jak to funguje?

Prostřednictvím YouTube Shopping mohou uživatelé nakupovat od obchodníků využívající Shopify přímo při sledování videí nebo živých přenosů. Platba za produkty bude probíhat přímo prostřednictvím platformy pro sledování videa. Funkce je už dostupná po celém světě, a aby ji obchodníci mohli používat, potřebují minimálně 1000 odběratelů.

Prodejci mohou produkty označovat během živého přenosu nebo zobrazit seznam produktů přímo pod videem. Nastavení produktů k prodeji je snadné a je umožněno přímo v YouTube studiu. Tvůrci mohou dokonce na svůj YouTube kanál přidat kartu s obchodem. Kompletní informace o produktu, jako je název, cena a inventář, jsou synchronizovány s vaším katalogem na Shopify. Pokud je produkt například vyprodaný, zmizí také z YouTube.

Influencerka a šaty Feelimage / Shutterstock.com

Spolupráce s influencery je lukrativní

Influencery sleduje velké množství lidí a zaměření na tuto skupinu lidí je pro Shopify velkým přínosem.

„Obchod je dnes vícekanálový a YouTube je jedním z nejvlivnějších kanálů na planetě,“ říká produktový víceprezident Kaz Nejatian ze Shopify. „Nová integrace služby Shopify s YouTube zásadně změní to, jak vypadá příležitost pro nezávislé značky v ekonomice tvůrců,“ dodává.

Nechcete nakupovat na novém laptopu v akci?

Uchytí se živé nakupování v Evropě?

Loňský průzkum z Nizozemska ukázal, že v minulém roce se účastnilo živého nakupování jen 13 % spotřebitelů. Je zjevné, že se YouTube pustilo do spolupráce se Shopify i proto, aby nezůstalo pozadu za svým největším konkurentem, kterým je TikTok. Ten spustil nástroj pro živé nakupování v Evropě už minulý rok, ale později byl stažen s tím, že evropský trh na něco takového ještě není připravený. Bude zajímavé sledovat, jestli se živé nakupování na YouTube chytne a stane se běžným způsobem, jak budou uživatelé nakupovat různé produkty.