Potvrzeno: Primark v Brně otevře již brzy! Nábor na nové zaměstnance je v plném proudu

Obchodní dům Primark Lubo Ivanko / Shutterstock.com

Irský řetězec Primark oslavuje první úspěšný rok působení v Česku a po Praze se přibližuje k otevření své druhé pobočky v Brně. Posílí tak svou pozici prodejce levné módy a doplňků. A to i přes to, že plánuje v souvislosti s inflací své ceny zvyšovat. Kdy a kde by se měla nová brněnská prodejna Primarku otevřít?

Přečtěte si také

Voňavé i toxické! Těmto druhům svíček se v obchodě radši vyhněte obloukem

Primark po Praze míří do Brna

Do pražského Primarku na Václavském náměstí, který se otevřel v červnu loňského roku, se pravidelně sjíždějí milovníci levné módy nejen z celé České republiky, ale i z pohraničních oblastí.

Ti všichni se nyní mohou těšit na očekávanou druhou prodejnu, která vyroste v prostorách obchodního centra Olympia v brněnských Modřicích. Na 3 600 metrech čtverečních najdou zákazníci oblíbené zboží všech kategorií, které znají z ostatních poboček.

Brno je pro Primark skvělou příležitostí

O vzniku brněné prodejny bylo rozhodnuto již v době, kdy irský řetězec na tuzemský trh teprve vstupoval. Jak před dvěma lety popsal pro média Jose Luis Martinez de Larramendi, ředitel maloobchodu Primark pro USA a střední a východní Evropu: „Od oznámení otevření první české prodejny Primark v Praze, ke kterému dojde koncem letošního roku, jsme plní očekávání hledali druhou lokaci, jež se stane součástí naší expanze v regionu. Brno, jakožto druhé největší město v Česku, nabízí skvělou příležitost, jak oslovit další zákazníky v České republice.“

Radost ze spolupráce panuje i na straně obchodního domu. „Přidání mezinárodně uznávaného maloobchodníka do portfolia obchodního centra významně přispěje současné nabídce značek i službám nabízených v Olympia Brno. Obchodní centrum v posledních měsících prošlo významnou modernizací a plánované otevření Primarku je dalším ze způsobů, jak uspokojujeme přání a potřeby našich zákazníků,“ uvedl tehdy manažer obchodního centra Olympia Brno Jan Pazour.

Žena si vybírá oblečení v obchodě NDAB Creativity / Shutterstock.com

Kdy se otevře Primark v Brně?

Kdy přesně k otevření brněnské pobočky dojde, zatím není jisté. Zástupci společnosti ovšem ujišťují, že to bude ještě koncem letošního roku. Již nyní Primark na pracovních portálech a na svých webových stránkách hledá do Brna nové zaměstnance na nejrůznější pozice, od prodejních asistentů, přes týmové manažery až po vedoucí prodejny

Dá se přitom očekávat, že brněnská prodejna sklidí stejný úspěch jako ta pražská, která ustála i koronavirovou krizi – a to i přesto, že na rozdíl od některé konkurence Primark v Česku zatím neprovozuje e-shop. Důvodem, proč je u zákazníků tak oblíbený, je nejen móda za přijatelně nízké ceny, ale také široká nabídka levného domácího vybavení, papírenských potřeb, hraček a licencovaných výrobků populárních značek, jako je např. Disney, Harry Potter, NBA, Marvel apod.

Ušetřete za vybavení do domácnosti

Ceny v Primarku budou muset jít nahoru

I na úspěšný Primark ovšem dopadly následky současné inflace a britská společnost Associated British Foods, která je mateřskou firmou řetězce, v dubnu oznámila, že kvůli vysokým inflačním tlakům bude muset u některých svých produktů ceny zvýšit. Mělo by se to týkat nadcházející podzimní a zimní kolekce. Současně však podotkla, že i nadále plánuje pro své zákazníky zachovat velmi příznivou a konkurenceschopnou cenovou dostupnost.

Skupina přátel s plnými nákupními taškami VGstockstudio / Shutterstock

Action, TEDi a Pepco: Levné módě se v Česku daří

A zatímco mnohé stálice oděvních značek z našeho trhu odchází (v poslední době například Orsay, Next, Camaieu, Promod apod.), levným „fast-fashion“ obchodům se daří a u tuzemských zákazníků jsou stále velmi populární. Jejich počet proto neustále roste. Loni na podzim například do Česka vstoupil polský HalfPrice, úspěch zaznamenávají i německé řetězce TEDi a Action, které od roku 2020 otevírají napříč Českou republikou jednu prodejnu za druhou.

Podobně populární jsou i Kik nebo Pepco, které začátkem června informovalo fanoušky na svých sociálních sítích o změně svého vizuálu a spolu s novým logem a novými barvami oznámilo, že bude postupně své prodejny nejen rozšiřovat, ale také modernizovat a vylepšovat.