Pivo najdeme na první dobrou. Prazdroj v obchodech instaluje chytré senzory pro snazší nakupování

Vystavené plechovky Plzeňského Prazdroje v obchodě Plzeňský Prazdroj

Také vás nebaví bloudit po obchodě a hledat svůj oblíbený produkt? Hledání výrobků se rozhodl udělat přítrž Plzeňský Prazdroj. Ten začal pro snazší a rychlejší nakupování instalovat ve svých lednicích, stojanech a paletách na pobočkách obchodů chytré senzory, které analyzují zákaznické chování a zjišťují, odkud pivo nejvíce mizí. Díky tomu mohou do budoucna na konkrétních prodejnách vyrovnat své produkty přesně tam, kde je zákazníci chtějí mít.

Přečtěte si také

Žebříček produktů, které se nevyplatí kupovat, pokud nejsou ve slevě

Chytré senzory usnadní hledání produktů

Plzeňský Prazdroj se rozhodl zjednodušit milovníkům piva nalezení svých produktů v supermarketech. Do lednic, stojanů a palet začal instalovat chytré senzory, které vám cestu k vytouženému osvěžení usnadní.

V současné době je v 70 obchodech předních českých obchodních řetězců umístěno přes 130 senzorických zařízení, která analyzují data o nákupním chování zákazníků. Hlavně to, odkud produkty nejvíce mizí a kde naopak zůstávají vyrovnané bez povšimnutí. Jak uvedl Trade Marketing Manager společnosti Pavel Císař, pivovar tak reaguje na logickou touhu zákazníka strávit v obchodě co nejméně času.

Zjistěte, kde mají plzeňské pivo v akci

Rozmístění zboží není nahodilé

Je logické, že zákazníci chtějí mít oblíbené zboží – třeba pivovystavené hned na začátku obchodu a vše tak snadno najít. Není však možné, aby byly všechny produkty ve stojanech u vchodu, nákupní plocha není nekonečná a množství vystaveného zboží je tak limitované.

Obchodníci se proto při výběru vystavených produktů spoléhají na pečlivě sestavené analýzy nákupního chování. „Přemýšlíme koncepčně nad tím, co spotřebitel chce ve svém supermarketu najít. Do každého obchodu chodí jiný typ lidí, často hledají odlišné produkty, ale i různé velikosti balení,“ uvedl Pavel Císař.

Senzory snímají chování zákazníků

Právě rozdílné chování zákazníků je pro obchodníky klíčovým faktorem pro organizaci zboží. „Proto dnes přizpůsobujeme sortiment pro každou jednotlivou prodejnu podle jejího charakteru, kupní síly a preferencí lidí v dané lokalitě,” řekl Pavel Císař.

Ojedinělá inovace na tuzemském retailovém trhu ve formě chytrých senzorů dokáže pomocí důkladného monitoringu odhalit běžné chování zákazníků. „Nově jsme schopni se přizpůsobit tak, že nakupujícímu nabídneme jeho oblíbený produkt na konkrétním místě v konkrétním obchodě přesně, jak mu to vyhovuje,“ doplnil šéf retailu v Prazdroji.

Oddělení piva v obchodě Plzeňský Prazdroj

Výsledky rozhodnou o umístění produktů

Z výsledků měření chce pivovar vycházet při rozmisťování svých produktů na prodejnách. „Některé poznatky mají univerzální platnost a řídíme se jimi u většiny maloobchodů. Například to, že palety je výhodnější umísťovat u vchodů, kde díky nim prodej stoupá až o padesát procent. Speciální stojany jsou nejefektivnější u centrální uličky, kde poutají pozornost. A lednice funguje ideálně pro impulzivní nákup,“ sdílel své zkušenosti Pavel Císař.

Data také pomohou s individuálním přizpůsobením nabídky v jednotlivých obchodech. Doplní tak i sociodemografický průzkum, který má Prazdroj dlouhodobě k dispozici. V některých oblastech jsou nejoblíbenější ležáky, jinde se více kupuje nealkoholické pivo a cidery. Rozdíly jsou také v nakupovaném množství. Někde se lépe prodávají plechovky v multipacku, jinde basy, v dalších obchodech vede nákup kusových piv.