Heineken očekává nižší prodeje piva a chce vytvořit další nealkoholické varianty

Přátelé si připíjejí lahvovým pivem Canva

Pamatujete si, jak se dříve v pátek odpoledne plnily nákupní košíky basami piv? Češi jsou známí jako pivní národ, ale zdá se, že ne každý chce převzít tuto pivní štafetu – a obdobný trend se rozšiřuje po celém světě. Mladí lidé už nehledají vzory v pivních mozolech, ale stále více ve zdravém životním stylu. Výrobci alkoholu se podle toho musí řídit a předhání se s nealkoholickými specialitami.

Přečtěte si také

Vánoční hit: Likér z Krówek, který rozjasní každý sváteční stůl

Nealko Heineken? To je teprve začátek

Heineken patří mezi nejznámější značky piv na světě. Tato nizozemská pivovarnická společnost je jedním z lídrů na pivním trhu a rezavou vodu prodává především v Evropě. Po vlně covidu se Heineken rychle vzpamatoval a loni se jeho tržby zvýšily hned o 11,8 % s prodejem 231 milionů litrů piva.

Letos cena jeho piva poroste, a to zejména kvůli inflaci, která vystřelí cenu asi o 15 %. Příčinou je zdražení prakticky všech procesů, od energií až po suroviny a lodní dopravu. Jelikož dražší ceny piva mnoho zákazníků odradí, chce to značka kompenzovat tím, že nabídne nové produkty – a protože přibývá lidí, kteří hledají nealkoholické nápoje, zaměří se právě na tento segment.

„Víc lidí se rozhodlo zmírnit svou konzumaci alkoholu a my se musíme přizpůsobit měnícím se potřebám spotřebitelů. Kdykoli se spotřebitel setká s jedním z našich piv nebo ciderů, chceme se ujistit, že vedle něj bude hrdě sedět i varianta bez alkoholu,“ řekl pro portál New Food James Crampton, ředitel podnikových záležitostí Heineken UK.

Ve Spojeném království vzrostl v roce 2019 prodej nealkoholického piva hned o 58 %. Podle Jamese Cramptona má Heineken od roku 2020 více než 130 nealkoholických rozšíření svých řad produktů a plánuje i nadále investovat do produkce nápojů s nízkým nebo žádným obsahem alkoholu.

Jak je na tom konkurence?

Heineken není jediný, kdo sleduje trendy v konzumaci nealkoholických nápojů. Snaží se jim přizpůsobit i další výrobci piva, například Carlsberg a Diageo, pod nějž spadá i pivo Guiness. Společnost Carlsberg Marstons Brewing Company zaznamenala u svých nealkoholických značek piv prudký nárůst prodeje.

  • U San Miguel 0,0 vzrostl o neuvěřitelných 105,1 %
  • a prodeje speciálního piva bez alkoholu značky ERDINGER vzrostly o 41,1 %.
Detail otvírání lahvového piva Canva

Čeští výrobci jsou dobře připravení

Většina Čechů preferuje česká piva, u nichž nejen abstinenti, ale i motoristé a cyklisté uvítají nealkoholické varianty – a že jich je v našich luzích a hájích opravdu nepřeberné množství. Je nicméně zapotřebí rozlišovat nealkoholická piva a piva se sníženým obsahem alkoholu.

  • Zatímco nealkoholická mají obsah alkoholu obvykle do 0,5 %,
  • varianty se sníženým obsahem alkoholu mají obsah vyšší (například Gambrinus radler má obsah alkoholu 2,0 %).
Pijte zodpovědně – zvolte nealko v akci

Většina velkých českých výrobců piv má své nealkoholické verze a pokud je chcete ochutnat, nabízí se vám třeba tyto možnosti:

  • Birell
  • Lobkowicz Nealko
  • Bernard Free
  • Budweiser Budvar B:Free
  • Zlatopramen N⋅A nealko světlé
  • Pito
  • Staropramen Nealko

Jak jste na tom vy, máte rádi nealkoholická piva? Podělte se s námi o značky, které vám nejvíce chutnají.