Zisk Coca-Coly stále roste, přesto bude zdražovat

Sklenice a plechovky Coca-Coly Canva

Náklady na práci, suroviny i dopravu rychle rostou, a tak zdražuje většina potravin. Značka Coca-Cola není výjimkou. I když se jí daří dobře, bude letos výrazně navyšovat marže, což se samozřejmě promítne do výsledné ceny nápojů. Její největší konkurent Pepsi má na následující měsíce podobné plány. Obě nadnárodní společnosti také dodaly, že se budou snažit předejít výpadku dodávek. V ČR máme výhodu, že se nápoje vyrábějí lokálně, a Coca-Cola navíc disponuje novým automatizovaným skladem.

Přečtěte si také

Trendy pokrývky hlavy letošního roku: Čepice s bambulemi je OUT, bucket hat naopak IN

Dvouciferná inflace a prudký nárůst cen

Obě nadnárodní společnosti, Coca-Cola i Pepsi, plánují zvyšování cen. Zboží by ale měl být dostatek, firmy totiž potvrdily, že se budou snažit předejít výpadku dodávek.

„Neříkáme, že bude v letošním roce vše perfektní. Děláme však maximum, abychom optimalizovali naši plnou dostupnost," ujistil generální ředitel největšího výrobce nealko nápojů James Quincey. V ČR navíc máme výhodu, že se nápoje vyrábějí lokálně, a Coca-Cola teď navíc disponuje novým automatizovaným skladem

Coca-Cola loni zaznamenala o 17 % vyšší tržby, přičemž zisky vzrostly ve srovnání s rokem 2020 o celou čtvrtinu. Letos očekává růst tržeb o 7 až 8 % a také počítá s další inflací. Naopak zisky Pepsi klesly, přestože jsme za její produkty utratili o 12 % více než v minulém roce.

Tip: Přidejte si Coca-Cola do seznamu v mobilní aplikaci Kupi.cz a největší nákupní rádce vám pošle upozornění, až bude v akci. V aplikaci můžete také pomocí naskenování čárového kódu okamžitě zjistit, zda není v některém obchodě stejný výrobek levnější!

Dvě sklenice koly s ledem Canva

50 let Coca-Coly v ČR

Coca-Colu ani Pepsi nemusíme do České republiky dovážet, jejich výrobní podniky se nacházejí přímo u nás a v případě první jmenované značky je tradice už padesátiletá. V tuto chvíli zajišťuje veškerou produkci moderní závod v Praze-Kyjích, který každým rokem svoje kapacity navyšuje. Zároveň však firma podporuje CSR projekty, dbá na udržitelnost a snižuje svoji uhlíkovou stopu. Spousta věcí se tedy mění, ale nezaměnitelná chuť a hodnoty značky spojené s oslavami a touhou po svobodě zůstávají.

Nakupte si ji do zásoby

Nový automatizovaný sklad

O výstavbě nového skladu se rozhodlo těsně před začátkem koronavirové pandemie, i tak ale vše dobře dopadlo a 6. října 2021 byl slavnostně otevřen. Jeho součástí je i linka na plastové lahve, která za hodinu vyprodukuje až 56 tisíc litrů nápoje a výrazně snižuje spotřebu vody při výrobě. „Vyšší kapacita linky umožní flexibilitu i lepší plánování a sníží závislost českého a slovenského trhu na dovozu produktů Coca-Cola z jiných zemí,“ vysvětlují zástupci společnosti.