V roce 2021 pomohl Albert potravinovým bankám darem o hmotnosti 1 900 tun potravin, což představuje 3,8 milionů standardizovaných porcí jídla. Jedná se o meziroční zdvojnásobení daru a překročení veřejného závazku o pětinu. Veřejný závazek Albertu pro rok 2022 je navýšit potravinovou pomoc o dvacet procent, tedy darovat 2 300 tun jídla.
Mimo hromadné potravinové sbírky loni Albert navíc daroval 1 milion porcí jídla v rámci vlastní potravinové sbírky a také zavezl v pravidelných týdenních závozech 25 tun občerstvení pro zdravotní personál do 14 nemocnic.
„Darování potravin má obrovský společenský smysl. Velmi děkujeme České federaci potravinových bank za skvělou spolupráci v uplynulém roce, kdy jsme dokázali meziročně zdvojnásobit potravinový dar a pomoci v těžké pandemické době seniorům, matkám samoživitelkám, rodinám v nouzi i stovkám sociálních organizací,“ říká Jiří Mareček, ředitel komunikace obchodů Albert.
Kupte se slevou Těstoviny bezvaječné Rosické.
Díky rozvoji spolupráce a každoročnímu navyšováním darů se Albert stal největším firemním dárcem České federace potravinových bank. „Společně s Albertem pracujeme na hledání nových způsobů pomoci lidem v nouzi a neustále rozvíjíme vzájemnou spolupráci. Bohužel v současné době rychle přibývá lidí v nouzi a darované potraviny i další materiální pomoc jsou stále více zapotřebí. Proto si vážíme přístupu maloobchodníků, jako je Albert, který je ochoten po celém Česku pracovat na navyšování darů a pomáhat také koncepčně materiální a finanční formou,“ popisuje Veronika Láchová, ředitelka České federace potravinových bank.
Kromě pravidelné potravinové pomoci z obchodů daroval Albert v předvánočním čase potřebným prostřednictvím potravinových bank milion porcí jídla. Uspořádal také Albert sbírku potravin, ve které zákazníci darovali 362 000 porcí jídla, a od samého počátku se účastní pravidelných Sbírek potravin. V té poslední zákazníci v jeho prodejnách darovali téměř 60 tun jídla.
Tip: Prolistujte si online letáky všech supermarketů na stránkách největšího nákupního rádce Kupi.cz.
V tradiční vánoční sbírce loni Kaufland spolu se svými zákazníky vybral rekordních 20 milionů korun. Stejně jako v minulých letech obdržel celý výtěžek projekt Nadačního fondu Českého rozhlasu Světluška, který pomáhá lidem se zrakovým postižením.
Společnost BILLA do loňské podzimní Sbírky potravin zapojila celou síť prodejen. Podařilo se jí tak vybrat 51 tun zboží pro potřebné.
Sbírka Srdce dětem v prodejnách Lidl předčila veškerá očekávání a rodinám s nemocnými dětmi vynesla neuvěřitelných 43 milionů korun, což je o čtyři miliony více než v loňském roce. Stala se zároveň i nejúspěšnější českou veřejnou sbírkou v rámci loňského Giving Tuesday.