Někteří obchodníci navzdory koronaviru expandují. Stále nové pobočky otvírají levné řetězce, ve kterých Češi rádi nakupují. Nabízí nejen levnou módu, ale i spotřební zboží nebo domácí potřeby. Jako výhodu vnímají jejich zákazníci častou změnu nabízeného zboží.
Jsou levné, všestranné, a i přes prvotní covidové ztráty zisků pokračují v expanzi. Řeč je o levných řetězcích, které nabízejí podstatně lacinější sortiment, než je tomu běžně.
Jistě je sami dobře znáte a některé pravděpodobně máte blízko – za zmínku stojí Pepco, KiK, nově také Action, TEDi a NKD. V roce 2020 a 2021 těchto 5 značek otevřelo celkem 117 prodejen. Kromě tradičních retail parků cílí také na menší města.
Tip: Zajímají vás aktuální nabídky a akce těchto řetězců? Některé z nich najdete na Kupi.cz, listovat můžete v letácích Pepco a KiK.
Zdá se vám, že se k vám přiblížila nová prodejna v podobě obchodu Action? Je to tím, že řetězec od loňského srpna otevírá průměrně jednu prodejnu měsíčně. Právě to je důvod, proč počet zaměstnanců vzrostl z nuly na 300 plus 200 brigádníků na vánoční sezonu.
Aktuálně obsluhují 19 prodejen, dvě další přibydou v Plzni a Chrudimi ještě letos.
„Častá obměna sortimentu je v této době naše výhoda. Když jsme viděli, že část sortimentu do Vánoc nedojde, objednali jsme něco jiného,“ uvedl ředitel Actionu Petr Juliš, který má dřívější zkušenosti s vedením oddělení prodeje sítě Penny Market. Expanzi si pochvaluje. „Jsme velmi spokojeni. Otevírání nových prodejen jde rychleji, než jsme plánovali. Český zákazník ocenil náš unikátní koncept,“ dodal.
Jaký je unikátní koncept diskontu Action, který se českým zákazníkům dostal pod kůži? Týdně dochází k obměně 150 položek zboží z nabídky. Pouze třetina sortimentu je stálá. Patří sem například praktické odpadkové pytle. Podle vedení jde o výhodu, která usnadňuje logistiku.
Pokud nějaké zboží nestihne dorazit, nabídne se zákazníkům jiné, protože obměny očekávají. A co když je něco s ohledem na inflaci příliš drahé? Řetězec to prostě odstraní ze své nabídky, to je celé. Navíc když se řekne levné položky, máme na mysli tisíce zboží do 25 korun.
Podobné zboží a skladbu cen přináší také německý diskontní řetězec TEDi. Nové pobočky najdete v Opavě a Prostějově. Rychlejší expanzi zastavila pandemie, ale i tak je v provozu 15 prodejen. V plánu je ukončit rok tak, že budou mít až 18 obchodů, popsala Petronela Böhmová, která je z oddělení expanze.
Přitom diskont TEDi není tak docela neznámý – spadá totiž pod skupinu Tengelmann Group, která v Česku dávno provozuje řetězec KiK a hobbymarkety OBI.
Přestože diskonty mají své široké pole nadšených zákazníků, tržby by mohly stoupat, kdyby nabídly také on-line variantu nakupování. I přesto vedení diskontních obchodních řetězců věří, že zisk a zájem budou nadále stoupat.
Podle některých je možné, že Češi kvůli vzrůstající inflaci a současné situaci na trhu energií budou nuceni více šetřit. Pokud k takové krizi dojde, může levné oblečení, hračky a domácí potřeby vyhledávat více zákazníků.
Kupte se slevou Máslo Jihočeské Madeta.
Ne každý s radostí zavítá do diskontů. I přesto existuje několik cest, jak ušetřit i při běžných nákupech – řešení je jednoduché.